Καραμανλής σε Τριανταφυλλίδη: «Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες»
Λεκτική αντιπαράθεση του υπουργού Υποδομών και με τη Θεόδωρα Τζάκρη🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Σε υψηλούς τόνους διεξήχθη η συζήτηση για την επίκαιρη ερώτηση που κατατέθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ και αφορά το έργο του μετρό στη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα τα μαχαίρια «βγήκαν» ανάμεσα στον υπουργό Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή και τον Αλέξανδρο Τριανταφυλλίδη, με τον πρώτο να κάνει λόγο για «πολιτικό θράσος» και «πολιτικές απατεωνιές με εγκαίνια μουσαμάδων».
Η έντονη αντίδραση του υπουργού Υποδομών προκλήθηκε από όσα είπε ο κ. Τριανταφυλλίδης. Συγκεκριμένα, ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης τόνισε πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα παρέδιδε το έργο στους Θεσσαλονικείς το 2020, ενώ έκανε λόγο για «ανέξοδες προεκλογικές κραυγές», «αέρα κοπανιστό στις δεσμεύσεις της», «καθυστέρηση του έργου για τρία χρόνια», αλλά και για «προσπάθεια πατριδοκαπηλίας» και «ύποπτα deals».
«Ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται πολλούς μύθους, με το πρόσχημα των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, οι οποίο όλοι έχουν καταρριφθεί», ήταν η απάντηση του υπουργού Υποδομών, ο οποίος, στη συνέχεια, πρόσθεσε πως «το έργο με τον σταθμό Βενιζέλου δεν θα είχε τελειώσει ούτε το 2024, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του ΣΥΡΙΖΑ. Με επιστολή του ο ανάδοχος προειδοποιούσε ότι το χρονοδιάγραμμα τινάχτηκε στον αέρα με ευθύνη της δικής σας κυβέρνηση. Εκκρεμούν 302 μελέτες τις οποίες δεν καταθέσατε. Εμείς λέμε ότι πρέπει το μετρό Θεσσαλονίκης να παραδοθεί ολοκληρωμένο με τον σταθμό Βενιζέλου και αυτό θα γίνει το 2023».
«Έγιναν όλες οι μελέτες και όλα τα προπαρασκευαστικά έργα ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ, υπάρχει η τεχνική μελέτη για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου. Το έργο θα παραδιδόταν σε λειτουργία το 2010. Εσείς τι θα κάνετε; Θα παραβιάσετε τον αρχαιολογικό νόμο;» τόνισε από την πλευρά ο κ. Τριανταφυλίδης.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει να παραδοθεί ένα έργο κολοβό χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος, όπως εκτιμάται, θα εξυπηρετεί σε ώρες αιχμής 6.500 πολίτες και καθημερινά πάνω από 80.000, ενώ θα χρειαζόταν μέχρι και 18 μήνες να κλείσει για να ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες», απάντησε εκ νέου ο κ. Καραμανλής.
Ακόμη ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι η λύση που προτείνει η ΝΔ για την απόσπαση και επαναφορά των αρχαιοτήτων είναι η καλύτερη και ακολουθήθηκε και για την Αγία Σοφία και για το Μετρό της Αθήνας έχοντας την έγκριση του ΚΑΣ.
«Όχι μόνο δεν αυξάνεται το κόστος, αλλά μειώνεται. Με τον τρόπο που προτείνατε εσείς να γίνει, θα στοίχιζε τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ πιο ακριβά. Αυτά που λέτε δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Το να λέτε ότι θα ήταν έτοιμο το 2020 είναι ένα από τα μεγαλύτερη ψεύδη που ακούστηκαν. Το πρόβλημά σας είναι που συγκρούεστε με την πραγματικότητα. Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, αλλά μετρό. Αυτά που κάνατε εσείς θα τα ζήλευαν και τα ολοκληρωτικά καθεστώτα» τόνισε.
«Η Διαύγεια σάς διαψεύδει. Έχουν εκπονηθεί όλες οι μελέτες και κόστισαν 5 εκατ. ευρώ. Τι θα κάνετε; θα πετάξετε αυτά τα λεφτά;» αντέτεινε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
«Με την πρότασή μας, που είναι συγκεκριμένη και κοστολογημένη, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ήταν έτοιμο σε λειτουργία το 2020. Ήρθατε όμως εσείς, και όπως ο Κολόμβος, που όταν ξεκινούσε το ταξίδι δεν ήξερε πού πήγαινε και όταν έφθασε δεν ήξερε πού βρισκόταν, και αφήνετε ένα έργο στον αέρα. Ποια deals και ποια προεκλογικά γραμμάτια υπογράψατε;» συμπλήρωσε.
Οι αναφορές του κ. Τριανταφυλλίδη είχαν ως αποτέλεσμα να αντιδράσει εκ νέου ο υπουργός Υποδομών.«Αυτός ο παροξυσμός που διαπιστώνουμε, εξυπηρετεί μόνο τον ίδιο το βουλευτή και τους ψηφοφόρους του. Θέλετε να κάνετε ένα σόου αλλά δεν θα σας ακολουθήσω. Θα αποδείξω το μέγεθος της πολιτικής σας απάτης. Το Αττικό Μετρό, σας εγκαλεί γιατί δεν έγινε καμία μελέτη και ότι η καθυστέρηση οφείλεται στη δική σας κυβέρνηση. Οι πυγολαμπίδες που πετάτε ότι θα ήταν έτοιμο το 2020 είναι εκτός πραγματικότητας. Εκτίθεστε όταν τα λέτε αυτά. Ο δικός σας διευθύνων σύμβουλος έλεγε ότι θα είναι έτοιμο το 2024. Το Μετρό στην Αγία Σοφία έγινε με το σύστημα που προτείνουμε εμείς και είναι τεχνικά η πιο άρτια λύση, έχει εγκριθεί από το ΚΑΣ και θα κοστίσει λιγότερα λεφτά. Στόχος μας είναι το μετρό να λειτουργήσει ενιαίο γιατί διαφορετικά θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Η πολιτικοποίηση του σταθμού Βενιζέλου από τον ΣΥΡΙΖΑ πήρε διαστάσεις μυθιστορήματος» τόνισε.
«Εμείς δεν διχάζουμε, δεν τάζουμε, δεν λέμε μεγάλα λόγια, δεν δημιουργούμε μια εικονική πραγματικότητα, δεν εγκαινιάζουμε μουσαμάδες, δεν κάνουμε πολιτικές απατεωνιές. Εμείς θέτουμε στόχους και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και θα τους πετύχουμε. Διότι εσείς πήγατε 4,5 χρόνια πίσω τον σταθμό Βενιζέλου, κάνατε μόνο την οροφή και λέτε αστεία ότι κόστισε 5 εκατ. ευρώ. Κολλήσατε το έργο για πολιτικούς λόγους, κάνατε μηδέν έργα στον σταθμό Βενιζέλου, είστε ψεύτες και επικίνδυνοι, εγκαινιάζετε μουσαμάδες και ο λαός σας έχει κρίνει» κατέληξε.
Λεκτική αντιπαράθεση με τη Θεοδώρα Τζάκρη
Αυτό δεν ήταν το μοναδικό λεκτικό επεισόδιο με πρωταγωνιστή τον υπουργό Υποδομών. Νωρίτερα ο κ. Καραμανλής διασταύρωσε τα ξίφη του με τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη, με αφορμή επίκαιρη ερώτησή της για το έργο παράκαμψης Γιαννιτσά-Χαλκηδόνα και την καθυστέρηση στην καταβολή των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις.
Η βουλευτής Πέλλας κατηγόρησε την κυβέρνηση της ΝΔ ότι, ενώ προεκλογικά το χαρακτήρισε έργο πρώτης προτεραιότητας, δεν έκανε απολύτως τίποτα και σήμερα, όπως είπε, «παρότι όλες οι μελέτες είναι έτοιμες από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τις καθυστερεί και λέει ότι είναι ανώριμο, κάτι που είναι εντελώς αναληθές».
«Το ότι υπάρχουν μελέτες δεν σημαίνει ότι το έργο είναι ώριμο για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από την ΕΕ. Οι μελέτες που υπάρχουν είναι ξεπερασμένες, δεν συνοδεύονται από αναλύσεις κόστους-οφέλους του έργου, είναι έξω από την πραγματικότητα, και όποια κυβέρνηση και να ήταν και ο όποιος υπουργός, δεν θα μπορούσε να βρει χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά ταμεία για το έργο. Πρέπει να επικαιροποιήσουμε τη μελέτη και θα εξετάσουμε αν μπορούμε να εντάξουμε, έστω και μέρος του έργου, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων» ήταν η απάντηση του υπουργού Υποδομών
«Δεν μπορεί, λοιπόν, να έρχεστε εσείς που ήσασταν στην προηγούμενη κυβέρνηση και πριν στο ΠΑΣΟΚ να κουνάτε το δάχτυλο στη σημερινή κυβέρνηση γιατί θέλουμε να επικαιροποιήσουμε τη μελέτη. Αυτό είναι πολιτικό θράσος» συνέχισε.
«Δυο μέρες πριν από τις εκλογές ήταν για εσάς προτεραιότητα το έργο, μια εβδομάδα μετά δεν είναι ώριμο. Βρίσκετε το πρόσχημα της δήθεν ανωριμότητας και το παραπέμπετε στις καλένδες» αντέτεινε η Θεοδώρα Τζάκρη και επέμεινε ότι το έργο καθυστερεί αναίτια.
«Οι μελέτες είχαν ολοκληρωθεί το 2013 που ήταν η κυβέρνηση Σαμαρά. Γιατί δεν το προχωρήσατε αμέσως και να δώσετε τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις; Σταματήστε να κοροϊδεύετε τους πολίτες» ανέφερε η Θεοδώρα Τζάκρη.
«Μην κουνάτε το δάχτυλο σε εμάς, μια βουλευτής που άλλαξε δύο κόμματα. Είναι κωμικό να έρχεστε να μας κάνετε την έξυπνη, και είναι πολιτικό θράσος. Η μελέτη είχε ολοκληρωθεί το 2011 και όχι το 2013 όταν εσείς τότε ήσασταν στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Τι κάνατε τότε;» ανταπάντησε ο υπουργός Υποδομών.
«Δεν είπα ότι οι μελέτες δεν είναι ώριμες ούτε ότι το έργο δεν είναι άμεσης προτεραιότητας. Εσείς ως βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και μετά του ΣΥΡΙΖΑ κοροϊδέψατε τους συντοπίτες σας και είναι ντροπή σας να έρχεστε να κουνάτε το δάχτυλο σε μια κυβέρνηση δύο μηνών» συμπλήρωσε.
«Το να έχουμε μελέτες δεν σημαίνει ότι μπορεί να εξασφαλιστεί και η χρηματοδότηση από την ΕΕ γιατί πρέπει να υπάρχει και η έγκριση των τεχνικών συμβούλων της Ευρώπης. Γι’ αυτό και θα προχωρήσουμε άμεσα στην επικαιροποίησή τους» κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr