Την Τρίτη συνεχίζει την απολογία του ο Γιάννος Παπαντωνίου
Διεκόπη για αύριο λόγω κόπωσης ανακριτών και απολογούμενου η απολογία του Γιάννου Παπαντωνίου.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας έδινε για 12 ώρες εξηγήσεις για το κατηγορητήριο που σχετίζεται με παράνομες αμοιβές ύψους 2,8 εκατ. ελβετικών φράγκων, χρήματα που φέρεται να έλαβε για το πρόγραμμα εκσυχρονισμού έξι φρεγατών τύπου «S» το 2003.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο πρώην υπουργός δέχθηκε «βροχή» ερωτήσεων από τους ανακριτές Διαφθοράς, Ηλιάνα Ζαμανίκα και Γ. Ευαγγέλου, για την κατηγορία, ενώ πριν από την έναρξη της απολογίας του κατέθεσε και γραπτό απολογητικό υπόμνημα.
Τι υποστήριξε στην απολογία του
Αρχικά ο Γ. Παπαντωνίου φέρεται πως ρωτήθηκε από τους ανακριτές για την σύμβαση αναβάθμισης των έξι φρεγατών καθώς και για πλήθος άλλων παραμέτρων της δικογραφίας. Κατά το δεύτερο σκέλος της απολογίας του, ο πρώην υπουργός δέχθηκε σειρά ερωτήσεων για τη νομιμοποίηση των 2,8 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων.
Ο ίδιος αρνήθηκε τις κατηγορίες και απάντησε στις ερωτήσεις των ανακριτών προβάλλοντας τα δικά του νομικά και ουσιαστικά επιχειρήματα.
«Η ζημία που υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται στα 400 εκατ. ευρώ»
Οι ανακριτικές Αρχές έχουν συντάξει σε βάρος του ζεύγους Παπαντωνίου κατηγορητήριο 800 σελίδων. Σύμφωνα με αυτό, το ποσό της παράνομης νομιμοποίησης για το ζεύγος Παπαντωνίου ανέρχεται σε περίπου 2, 8 εκατ. ελβετικά φράγκα ενώ η ζημία που υπέστη το ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται στα περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ.
Η κατηγορία αφορά στη σύμβαση Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής έξι φρεγατών τύπου «S», που σύμφωνα με το κατηγορητήριο, δεν ήταν τελικά συμφέρουσα για το ελληνικό Δημόσιο.
Τι αναφέρει το κατηγορητήριο
Στο κατηγορητήριο καταγράφονται αναλυτικά οι κύριοι λογαριασμοί που φέρεται να χρησιμοποίησε ο πρώην υπουργός και η σύζυγός του για τη διακίνηση ύποπτων χρηματικών ποσών. Συγκεκριμένα, πρόκειται για επτά συνολικά λογαριασμούς σε ελβετικές τράπεζες. Από αυτούς τους λογαριασμούς, πάντα σύμφωνα με την κατηγορία, χρησιμοποιήθηκαν 35 «υπο-λογαριασμοί», μέσω των οποίων φέρεται να εκτελέστηκαν εκατοντάδες κινήσεις επενδύσεων, προκειμένου να «χάνεται» κάθε φορά η πηγή της προέλευσης κάθε επιμέρους χρηματικού ποσού. Μάλιστα, μέρος των χρημάτων αυτών φέρεται να επενδύθηκε σε χρυσό και ασήμι.
Σύμφωνα με την κατηγορία, τα επίμαχα χρηματικά ποσά κατέληγαν σε συγκεκριμένο λογαριασμό, μέσω του οποίου διαμοιράζονταν στη συνέχεια και πάλι σε άλλους λογαριασμούς, στους οποίους εμφανιζόταν ως συνδικαιούχος η Σταυρούλα Κουράκου και εν τέλει, κατά τους ανακριτές, ο ίδιος ο Γ. Παπαντωνίου ως τελικός αποδέκτης αυτών. Στο κατηγορητήριο αναφέρεται επίσης, ότι μέρος χρημάτων των επίμαχων υπο-λογαριασμών επενδύθηκαν σε αγορά χρυσού και ασημιού.
Τι απαντά ο Γιάννος Παπαντωνίου
Από την πλευρά του ο πρώην υπουργός αρνείται τις κατηγορίες που του αποδίδονται και, μεταξύ άλλων, υποστηρίζει ότι μετά από 15 χρόνια ερευνών δεν έχει προκύψει σε βάρος του καμία απολύτως ένδειξη παράνομης λειτουργίας, ούτε έμβασμα, ούτε τραπεζική ροή, ούτε μαρτυρία παράνομης συναλλαγής.
«Οι ελβετικοί λογαριασμοί, τους οποίους έθεσα αμέσως και οικειοθελώς στη διάθεση των δικαστικών Αρχών, αποδείχθηκε μετά από ενδελεχή έρευνα πως είναι πεντακάθαροι. Είχαν, εξάλλου, ανοίξει πριν από 35 χρόνια, στις αρχές της δεκαετίας του ´80, όταν ζούσα και εργαζόμουν στο εξωτερικό», φέρεται να υποστηρίζει.
Τι υποστηρίζει για την κατηγορία για τις έξι φρεγάτες
Σε ό,τι αφορά στην κατηγορία για τις φρεγάτες ο πρώην υπουργός φέρεται να αναφέρει πως «η υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των έξι φρεγατών, διασφάλισε απολύτως το συμφέρον του ελληνικού Δημοσίου και ενίσχυσε την εθνική ασφάλεια».
Αντίθετα, όπως φέρεται να λέει «ακύρωση ή διακοπή του προγράμματος δεν αποτελούσε επιλογή γιατί συνεπαγόταν:
• Σημαντική ελάττωση της περιουσίας του Δημοσίου λόγω ραγδαίας απαξίωσης των έξι φρεγατών.
• Δέσμευση περίπου 10πλάσιου ποσού για την υλοποίηση του εναλλακτικού προγράμματος κατασκευής νέων φρεγατών (3 δισεκατομμύρια ευρώ αντί 381 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό, – στόχου απολύτως ανέφικτου από οικονομική άποψη ιδιαίτερα στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δεσμεύσεων της χώρας εντός της ΟΝΕ.
• Υπονόμευση της εθνικής ασφάλειας, δεδομένου ότι η πρώτη νέα φρεγάτα θα παραδιδόταν το 2015, αντί του 2006 – που ήταν ο χρόνος παράδοσης των εκσυγχρονισμένων φρεγατών. Στο ενδιάμεσο διάστημα – περίπου 10 ετών – η δομή του Στόλου του Πολεμικού Ναυτικού θα παρουσίαζε εξαιρετικά επικίνδυνα κενά, με αναπόφευκτη συνέπεια την απώλεια για μεγάλο χρονικό διάστημα του θαλάσσιου ελέγχου του Αιγαίου».
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr