Κυριάκος Πιερρακάκης: Ενιαίο e-pass για όλα τα διόδια της χώρας
Με ενιαίο e-pass θα πληρώνονται τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, επεσήμανε ο Κ. Πιερρακάκης. Παγώνει η επέκταση του Προαστιακού προς τη Ραφήνα και το Λαύριο, ενώ προχωρούν οι ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Με έναν ενιαίο ηλεκτρονικό πομποδέκτη (e-pass) θα μπορούν σε λίγους μήνες οι οδηγοί να πληρώνουν τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας καθώς ύστερα από την ακύρωση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά δορυφορικά διόδια από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), θα τεθεί σε εφαρμογή η διαλειτουργικότητα.
«Η ιδέα εδώ σε ότι αφορά τα διόδια είναι η εξής απλή: πώς μπορούμε χρησιμοποιώντας το ίδιο e-pass να μπορούμε να πάμε σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας» επεσήμανε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.
Στην κατεύθυνση αυτή μαζί με τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, έχουν ήδη ξεκινήσει μία πρώτη συζήτηση με τους παραχωρησιούχους. «Υπάρχει λύση, μέσα σε λίγους μήνες ουσιαστικά τα διόδια θα διαλειτουργούν: θα μπορείς με το ίδιο μηχάνημα να πας σε όλη τη χώρα».
Στο σύστημα αυτό θα ενταχθεί και ο δημόσιος αυτοκινητόδρομος της Εγνατιας Οδού. Πρακτικά οι οδηγοί με τον ίδιο πομποδέκτη θα κινούνται στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων της χώρας, χωρίς ωστόσο την κατάργηση των σταθμών διοδίων, ενώ για το σύστημα και το διαμοιρασμό των εσόδων φαίνεται ότι έχει επέλθει συμφωνία με τους παραχωρησιούχους.
Για τα ηλεκτρονικά διόδια θα ετοιμαστεί εντός του προσεχούς εξαμήνου νέος διαγωνισμός, όπως επεσήμανε ο κ. Καραμανλής, ο οποίος θα είναι περισσότερο αξιόπιστος απ΄αυτόν που ακυρώθηκε και θα λαμβάνει υπόψη τις καλές πρακτικές του εξωτερικού.
Στον «πάγο» η επέκταση του Προαστιακού
Στο μεταξύ στον αέρα φαίνεται ότι βρίσκεται για ακόμα μία φορά η επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς την Ραφήνα και το Λαύριο, η οποία είχε στο παρελθόν συνδεθεί και με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Ύστερα από τον αποκλεισμό αυτού του σεναρίου βάσει του οποίου θα δινόταν παράταση τριών ετών στην σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία λήγει το 2024, φαίνεται ότι μπαίνει πάγος και στα σχέδια επέκτασης του Προαστιακού στις συγκεκριμένες περιοχές.
Ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής σε συνάντηση με τους δημοσιογραφους επεσήμανε ότι αυτό που μετά βεβαιότητος θα γίνει είναι ένας διαγωνισμός για την σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Το υπουργείο εκτιμά ότι είναι ιδιαίτερης σημασίας και προτεραιότητας η επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού οι οδικές προς το Ελληνικό όπου θα ξεκινήσει και η επένδυση υπογραμμίζοντας πως πλέον για οποιοδήποτε έργο χρηματοδοτεί η Ευρώπη πρέπει να υπάρχει η σχετική ανάλυση κόστους – οφέλους.
Αναφερόμενος στις επεκτάσεις οδικές και σιδηροδρομικές προς Λαύριο και Ραφήνα σημειωσε χαρακτηριστικά ότι θα πρέπει πρώτα να αποσαφηνιστεί ποιο θα είναι το μέλλον του λιμανιού του Λαυρίου ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα για τη βιωσιμότητα των επεκτάσεων, το κόστος των οποίων προσεγγίζει τα 400 εκατομμύρια ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση η ηγεσία του υπουργείου θεωρεί ότι τα μεγάλα έργα θα πρέπει να αποσυνδεθούν από τις πολιτικες παρεμβάσεις και να αποφασίζονται βάσει μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας από ένα εθνικό συμβούλιο για τα στρατηγικά έργα υποδομής που θα τελεί υπό την αιγίδα του πρωθυπουργού ώστε να μην αλλάζει ο σχεδιασμός με κάθε εναλλαγή κυβέρνησης.
Νέες ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων
Σε «πακέτο», το οποίο θα συμπεριλαμβάνει περισσότερα του ενός αεροδρόμια αλλά και μεμονωμένα σκοπεύει το υπουργείο Μεταφορών να ιδιωτικοποιήσει μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας που θα προκηρύξει ορισμένους από τους 23 αερολιμένες, οι οποίοι παραμένουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου μετά την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Στο Δημόσιο θα παραμείνουν τα αεροδρόμια που κρίνεται απαραίτητο για εθνικούς λόγους και τα οποία θα συντηρούνται με τα έσοδα του ευρωπαικού φορέα Eurocontrol που προέρχονται από τα τέλη που καταβάλλουν τα διερχόμενα αεροσκάφη που διασχίζουν το FIR Αθηνών και, σύμφωνα με παλαιότερους υπολογισμούς ανέρχονται σε τουλάχιστον 150 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Ωστόσο τα χρήματα αυτά παρά το γεγονός ότι τα τέλη είναι ανταποδοτικά κατευθύνονται έως τώρα στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους καλύπτοντας τον προυπολογισμό.
Η ηγεσία του υπουργείου βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις προκειμένου να τα χρήματα να μην καταλήγουν πλέον εκεί καθώς θεωρείται ότι αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος να μην έχει η χώρα αεροδρόμια δύο ταχυτήτων. «Διατρέχουμε τον κίνδυνο να έχουμε αεροδρόμια πρώτης κατηγορίας και αεροδρόμια τριτοκοσμικά» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Ενα από τα αεροδρόμια, για τα οποία εχει ήδη εκφραστεί ενδιαφέρον και αναμένεται να προχωρήσει σε διαγωνισμό μόνο του είναι αυτό της Καλαμάτας, το οποίο τα τελευταία χρόνια σημειώνει αυξανόμενη επιβατική κίνηση.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr