• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Σεισμός τώρα: 4,2 Ρίχτερ ανάμεσα σε Κρήτη και ΑντικύθηραΕΛΑΣ: Εξάρθρωσε εγκληματική οργάνωση που «ξάφριζε» κατοικίες σε όλη τη χώρα - 12 συλλήψειςΜαζική κλιμάκωση από τους αγρότες: Ένταση σε αεροδρόμια και τελωνεία - Νέα μπλόκα από Δευτέρα και κυβέρνηση σε… σκληρή γραμμήΆνω Λιόσια: Εγκατέλειψε τη 2χρονη ανιψιά του σε κλεμμένο ΙΧ ενώ τον καταδίωκε η ΕΛΑΣ
δημοφιλές τώρα: Απεργία ταξί: Ολοταχώς για κινητοποιήσεις διαρκείας - Με αντίσκηνα και καπνογόνα στο υπουργείο...
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   28.11.2025 08:09
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Και ποσοτική και ποιοτική αλλαγή📌 Η υπηρεσία που ξεχωρίζει📌 Σχεδόν ένας στους δύο📌 Social media και ενημέρωση για προσφορές📌 Ανυπομονησία!

Black Friday σε νέα εποχή: Τέλος οι ουρές - Πώς «ψωνίζουν» πια οι καταναλωτές

Ποια υπηρεσία έχει κάνει... limit up και τι έχει αλλάξει σε σχέση με πέρσι και τα προηγούμενα χρόνια

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά   ┋   🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

επόμενο άρθρο  

Σήμερα η Black Friday βρίσκει τους καταναλωτές σε μια εντελώς νέα εποχή. Οι ουρές για τηλεοράσεις και συσκευές μοιάζουν παρελθόν, καθώς, σύμφωνα με την έρευνα του Εργαστηρίου «ΑΓΟΡΑ» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι υπηρεσίες κλέβουν φέτος την παράσταση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα του Εργαστηρίου «ΑΓΟΡΑ» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η Black Friday του 2025 δείχνει καθαρά ότι οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε υπηρεσίες, οι οποίες κερδίζουν πλέον αναβαθμισμένο ρόλο στην αγοραστική συμπεριφορά της περιόδου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ελλάδα | 28.11.2025 05:40
Κτηματολόγιο και Πολεοδομίες σε ένα One-Stop-Shop: Τεχνητή νοημοσύνη, κωδικοποίηση και όλες οι νέες αλλαγές

Και ποσοτική και ποιοτική αλλαγή

Σε σχέση με το 2024, όπου το 33% των συμμετεχόντων δεν είχε αγοράσει καμία υπηρεσία, το αντίστοιχο ποσοστό φέτος πέφτει στο 22%.

Πρόκειται για μια αλλαγή όχι απλώς ποσοτική, αλλά ποιοτική: οι καταναλωτές δεν βλέπουν τη Black Friday μόνο ως ευκαιρία για να αποκτήσουν κάτι υλικό, αλλά ως μια περίοδο για να επενδύσουν στις εμπειρίες τους.

Η υπηρεσία που ξεχωρίζει

Από όλες τις κατηγορίες υπηρεσιών, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, μία ξεχωρίζει πραγματικά: η ταξιδιωτική. Το 2024 το ποσοστό των καταναλωτών που είχε αγοράσει κάποια ταξιδιωτική υπηρεσία βρισκόταν στο 25%. Το 2025 εκτοξεύτηκε στο 63%. Μια εντυπωσιακή αύξηση που δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας: οι Έλληνες επιθυμούν ξεκάθαρα μικρές ή μεγαλύτερες αποδράσεις, εμπειρίες αναψυχής, ευελιξία και δυνατότητες που προσφέρονται σε πιο προσιτές τιμές μέσα από τη Black Friday. Και, όπως όλα δείχνουν, δεν είναι μόνο τα ταξίδια που ανεβαίνουν.

Οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες φτάνουν το 24%, αντανακλώντας ένα ενδιαφέρον για προσωπική ανάπτυξη, δεξιότητες και επιμόρφωση. Οι υπηρεσίες ψυχαγωγίας βρίσκονται στο 19%, ενώ η αισθητική και η ευεξία ακολουθούν στο 17%. Εάν κάτι χαρακτηρίζει τη Black Friday του 2025, είναι ότι η κατανάλωση υπηρεσιών δεν παραμένει «δευτερεύουσα δραστηριότητα»· αντίθετα, αποκτά μια νέα, ουσιαστική βαρύτητα.

Σχεδόν ένας στους δύο

Στο ερώτημα τι σκοπεύουν να αγοράσουν οι καταναλωτές φέτος, το 45% δηλώνει ότι θα επενδύσει κυρίως σε υπηρεσίες. Το 25% προτιμά προϊόντα, και ένα 20% σκοπεύει να μοιράσει ισομερώς την αγοραστική του δύναμη. Το στοιχείο όμως που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι ότι σχεδόν οι μισοί - το 48% - σκοπεύουν να αγοράσουν περισσότερες υπηρεσίες από πέρσι. Μια σαφής ένδειξη ότι η αγορά των υπηρεσιών δεν απλώς ακολουθεί την κατεύθυνση των προϊόντων· δημιουργεί τη δική της.

Social media και ενημέρωση για προσφορές

Το πώς ενημερώνονται οι καταναλωτές για αυτές τις προσφορές, επίσης, φανερώνει μία αλλαγή εποχής. Το 65% αντλεί πληροφορίες από τα social media, κάνοντας την Black Friday μια κατεξοχήν mobile-first εμπειρία. Το email marketing παραμένει ισχυρό με 41%, ενώ το word-of-mouth εξακολουθεί να παίζει ρόλο για το 38%. Ενδιαφέρουσα είναι και η κατανομή της συμπεριφοράς σε ενεργητική και παθητική αναζήτηση: το 40% περνά από συγκρίσεις και στοχευμένες αναζητήσεις, ενώ το 39% «πέφτει» πάνω στις προσφορές τυχαία, μέσα από scrolling στα social media - ένας μηχανισμός που τροφοδοτεί ολοένα και περισσότερο τις αυθόρμητες αγορές.

Στο ζήτημα του χρόνου προετοιμασίας, σχεδόν οι μισοί (46%) ξεκινούν να ψάχνουν προσφορές μία έως δύο εβδομάδες πριν. Το 27% αρχίζει ακόμη νωρίτερα. Αυτή η προετοιμασία δείχνει ότι η Black Friday έχει ξεφύγει από τη λογική του «μία ημέρα - ένα γεγονός» και αποτελεί πλέον μια πολυήμερη διαδικασία ενημέρωσης, σχεδιασμού και τελικής επιλογής.

Ανυπομονησία!

Το στοιχείο όμως που ίσως αποτυπώνει πιο καθαρά τη νέα ψυχολογία της Black Friday είναι το αίσθημα προσμονής. Το 56% δηλώνει ότι ανυπομονεί για τη Black Friday. Μια εκ διαμέτρου αντίθετη εικόνα από την εποχή όπου ο θεσμός αντιμετωπιζόταν με καχυποψία. Το ίδιο ποσοστό - 56% - θεωρεί ότι οι προσφορές αξίζουν. Σχεδόν 1 στους 3 παραμένει ουδέτερος, ενώ το 37% παραδέχεται ότι αγοράζει υπηρεσίες που υπό άλλες συνθήκες δεν θα αγόραζε. Πρόκειται για έναν ενδιαφέρον συνδυασμό: επιθυμία, προσμονή, αλλά και διάθεση για δοκιμή νέων εμπειριών.

Στο πρακτικό μέρος, οι περισσότεροι σκοπεύουν να ξοδέψουν μεταξύ 50 ευρώ και 200 ευρώ για υπηρεσίες. Ένα 18% ξοδεύει κάτω από 50 ευρώ ενώ μόλις το 11% θα ξεπεράσει τα 400 ευρώ. Τα ποσά αυτά δεν είναι τεράστια, αλλά αθροιστικά δημιουργούν μια σαφώς μεγαλύτερη αγορά υπηρεσιών από ό,τι στο παρελθόν.

Και ίσως εδώ, όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι της μελέτης Γ. Σιώμκος, Καθηγητής Μάρκετινγκ στο ΟΠΑ και Κ. Βασιλικοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Μάρκετινγκ στο ΟΠΑ, βρίσκεται η ουσία της Black Friday του 2025. Δεν είναι πλέον μια γιορτή κατανάλωσης και συσσώρευσης πραγμάτων, αλλά μια περίοδος αναζήτησης εμπειριών που βελτιώνουν την καθημερινότητα, την εκπαίδευση, τη διάθεση και την ποιότητα ζωής. Η αγορά υπηρεσιών, όπως δείχνει η έρευνα του Εργαστηρίου ΑΓΟΡΑ, δεν ακολουθεί απλώς τις τάσεις αλλά τις δημιουργεί.

Τα σχολιά σας δημοσιεύονται άμεσα με δική σας ευθύνη. Το ΕΘΝΟΣ θα παρεμβαίνει και τα προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται
καταχώρηση
Διαβάστε ακόμη

Κραυγή απόγνωσης Έλληνα κτηνοτρόφου στο OPEN: «Ποια φέτα; Σε λίγο δε θα έχουμε γάλα ούτε για γιαούρτι»

Δύσκολες ώρες για τον πατέρα της Μέγκαν Μαρκλ - Ακρωτηριάστηκε το πόδι του και νοσηλεύεται στην εντατική

Κλήρωση Μουντιάλ 2026: Οι 12 όμιλοι για το μεγάλο ποδοσφαιρικό ραντεβού του καλοκαιριού

«Η Τουρκία εγκαταλείπει τα S-400 και ξεκινάει να προμηθεύεται F-35», λέει ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • αγορές
  • καταναλωτές
  • Black Friday
  • ειδήσεις τώρα
  • υπηρεσίες
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr