ΜΕΤΚΑ: Στο 1 δισ. ευρω εκτινάχθηκε το ανεκτέλεστο - Ποιά έργα διεκδικεί
Η ΜΕΤΚΑ εδραιώνει τη θέση της στον κλάδο έχοντας ήδη δημιουργήσει ένα ανεκτέλεστο έργων που φτάνει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Διεκδικητής στα οδικά και σιδηροδρομικά έργα για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δις.ευρώ, θα είναι η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen. Τα έργα, όπως εκτίμησε ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος της εταιρίας, Ντίνος Μπενρουμπή μιλώντας σε δημοσιογράφους, εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθούν μέσα στον Ιούλιο και θα ξεκινήσουν τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Η ΜΕΤΚΑ εδραιώνει τη θέση της στον κλάδο έχοντας ήδη δημιουργήσει ένα ανεκτέλεστο έργων που φτάνει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ στόχος της είναι «να διατηρούνται υγιή τα περιθώρια κέρδους», καθώς όπως διευκρίνισε ο ίδιος δεν επικεντρώνονται μόνο στον σχηματισμό υψηλού ανεκτέλεστου. Πάντως, παρά το γεγονός ότι ο Ομιλος διαθέτει ισχυρή παρουσία στο εξωτερικό, η θυγατρική επί του παρόντος είναι αποφασισμένη να επικεντρωθεί σε νέα δημόσια και ιδιωτικά κατασκευαστικά έργα του εσωτερικού, καθώς αναμένεται να δημοπρατηθεί μεγάλος αριθμός έργων.
Ο κ. Μπενρουμπή εκτίμησε επίσης ότι το μέλλον ανήκει στα έργα ΣΔΙΤ (Συμπρώξεις Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα) και Παραχωρήσεων καθώς σε αυτά το ρίσκο αναλαμβάνει ο επενδυτής, κάτι το οποίο η ΜΕΤΚΑ έχει την ευχέρεια να πράξει εφόνον διαθέτει ισχυρή ρευστότητα. Αλλωστε το 2023 η εταιρεία έκλεισε με κέρδη EBITDA της τάξης των 21 εκατ.ευρώ, ενώ αναμένει διπλασιασμό τους το 2024 και επαναδιπλασιασμό το 2025. Οσον αφορά τα δημόσια έργα, ανέφερε ότι δεδομένων των δημοσιονομικών περιθωρίων τα αμιγώς δημόσια έργα έχουν μικρή ζωή.
Στη βεντάλια των έργων ενδιαφέροντος της εταιρίας συγκαταλέγονται εκτός των σιδηροδρομικών και οδικά έργα. Σε ό,τι αφορά τον σιδηρόδρομο, πέραν των έργων αποκατάστασης στη Θεσσαλία, η ΜΕΤΚΑ συμμετέχει στους διαγωνισμούς για τα σιδηροδρομικά έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου (συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δις.ευρώ) και στο διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό (600 εκατ.ευρώ).
Ως προς τα οδικά έργα συμμετέχει στους διαγωνισμούς για τα ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα (Μαυροβούνι - Έδεσσα και Δράμα - Αμφίπολη), προϋπολογισμού 550 εκατ.ευρώ.
Η εταιρία έχει αναλάβει το πρώτο οδικό ΣΔΙΤ του Flyover στη Θεσσαλονίκη (σε κοινοπραξία με την Άβαξ) ενώ αναμένει την την έναρξη του οδικού έργου Παρακάμψη Χαλκίδας - Ψαχνών.
Ταυτόχρονα διεκδικεί το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Ραφήνας, τη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) στην Καβάλα σε κοινοπραξία με την Ηλέκτωρ και τη ΜΕΑ Αγρινίου και τον ΟΕΔΑ Υδρας. Μέσω κοινοπραξιών συμμετέχει και στη διεκδίκηση αρδευτικών έργων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Μεταξύ των ιδιωτικών έργων του χαρτοφυλακίου της εταιρίας συγκαταλέγονται μεταξυ άλλων η κατασκευή του εμπορικού κέντρου Marina Galleria στο Ελληνικό, ενώ συμμετέχει και στην κατασκευή των αθλητικών εγκαταστάσεων στο Ελληνικό.
Πώς αλλάζουν τα δεδομένα στον πόλεμο της Ουκρανίας μετά τη δολοφονία Κιρίλοφ: Το οργανωμένο «χτύπημα» του Κιέβου για να προλάβει το μέτωπο Τραμπ-Πούτιν
Meta: «Καμπάνα» 251 εκατ. ευρώ από την ΕΕ για χακάρισμα λογαριασμών του Facebook
Best FIFA Awards: Κορυφαίος ποδοσφαιριστής για το 2024 ο Βινίσιους – Η καλύτερη 11αδα
Κώστας Χαρδαβέλλας: Ενας γίγαντας της δημοσιογραφίας που χόρεψε το ζεϊμπέκικο του νικητή
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr