Το προφίλ της Black Friday: Ποιοι και τι ψωνίζουν; Πόσα χρήματα δαπανούν;
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Και στην Ελλάδα, ο αδιαφιλονίκητος βασιλιάς των αγορών της Black Friday δεν είναι άλλος από τα είδη τεχνολογίας αφού, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (συγκεκριμένα το 43%) που επέλεξαν να κάνουν τις αγορές τους κατά τη σύντομη, εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου το 2022, απέκτησαν προϊόντα από αυτή την κατηγορία.
Σε ποσοστό 16% ακολουθούν οι συσκευές σπιτιού και έπονται, με 9%, τα προϊόντα ψυχαγωγίας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, στην έρευνα που διενήργησε το Public, το 2022, έχει το γεγονός ότι, σε ποσοστό 32%, οι καταναλωτές αγόρασαν οποιοδήποτε προϊόν θεώρησαν ότι μπήκε σε καλή τιμή.
Στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών που επιλέγουν να αποκτήσουν προϊόντα τεχνολογίας στη Black Friday, οι αγαπημένες κατηγορίες είναι οι τηλεοράσεις (34%), τα κινητά (25%) και τα laptops (11%) ενώ ακολουθούν bluetooth, smartwatches και πολυμηχανήματα, tablets, PS5 και desktops.
Εκτός ειδών τεχνολογίας, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, πρωταγωνιστής στις αγορές της «Μαύρης Παρασκευής», και την περασμένη χρονιά αναδείχθηκαν οι οικιακές συσκευές. Από αυτή την κατηγορία προϊόντων, το 58% καταναλωτών προμηθεύτηκε, το 2022, ηλεκτρική σκούπα ενώ, την τιμητικής τους, είχαν στην περσινή Black Friday και τα κλιματιστικά (27%) και τα πλυντήρια (15%).
Ποιοι ψωνίζουν;
Σύμφωνα με την έρευνα με αντικείμενο τις αγοραστικές προτιμήσεις του κοινού κατά την προηγούμενη Black Friday (25 Νοεμβρίου 2022) , σχεδόν εξίσου ψώνισαν γυναίκες και άνδρες σε ποσοστά 53% και 47% αντίστοιχα. Μάλιστα, το ποσοστό των γυναικών, σε σχέση με το 2021, είναι ελαφρών αυξημένο.
Πρωτεύουσα και στις Black Friday αγορές είναι η Αθήνα, οι κάτοικοι της οποίας φάνηκε να αξιοποίησαν στο έπακρο τα οικονομικά deals, και συγκεκριμένα σε ποσοστό 75%. Οι πόλεις που ακολουθούν είναι η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο και η Λάρισα.
Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το εύρημα της έρευνας σύμφωνα με το οποίο, οι καταναλωτές χτύπησαν τα deals on the go: Το μεγαλύτερο ποσοστό των αγορών πραγματοποιήθηκε μέσω κάποιας φορητής συσκευής (33% μέσω mobile και 33% μέσω tablet), ενώ το 34% των αγοραστών προτίμησε το πιο παραδοσιακό μέσο του desktop υπολογιστή για τις αγορές τους.
Τα ποσά που ξοδεύουν οι καταναλωτές
Όσον αφορά στο διαθέσιμο budget, τα τρία τέταρτα των χρηστών δήλωσαν πως οι αγορές τους ξεπέρασαν τα 100€, ενώ μόλις το 27% απάντησε πως διέθεσε λιγότερα από 100€. Όσον αφορά στον τελικό παραλήπτη των αγορών, το 39% των χρηστών έκανε αγορές για προσωπική χρήση, το 55% για προσωπική χρήση, αλλά και για να κάνει κάποιο δώρο, ενώ μόλις το 6% αγόρασε προϊόντα για κάποιον άλλο.
Αναλύοντας τα κριτήρια των αγοραστών την ημέρα της Black Friday, η συντριπτική πλειοψηφία (86%) απάντησε πως χρειάζεται τις μεγάλες εκπτώσεις, ενώ σημαντικά λιγότεροι χρήστες θα αγοράζουν λόγω των δωρεάν μεταφορικών, του εύχρηστου website και των smart υπηρεσιών.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr