Καλπάζει η ακρίβεια: Μειώνουν τα ψώνια της εβδομάδας οι καταναλωτές – Με τα απολύτως απαραίτητα στο ταμείο του σούπερ μάρκετ
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτό ┋
Φουντώνει αντί να σβήνει η «φωτιά» σε τιμές τροφίμων και βασικών προϊόντων, με τα νοικοκυριά να στενάζουν μπροστά στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Οι τιμές των τροφίμων φούσκωσαν μεσοσταθμικά κατά 9,2% το πρώτο πεντάμηνο του έτους, ενώ πέρυσι την ίδια περίοδο έβλεπαν ανατιμήσεις 6,8%. Πρωταθλητές στις αυξήσεις την ίδια περίοδο αναδείχθηκαν τα γαλακτοκομικά που σημείωσαν άλμα 15,7%, ενώ άνοδο 10% είδαν τα κατεψυγμένα προϊόντα.
Μειώνουν τα ψώνια της εβδομάδας
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον οι καταναλωτές μειώνουν τα ψώνια της εβδομάδας και φτάνουν στο ταμείο με τα απολύτως απαραίτητα. Το ψαλίδι στις αγορές τροφίμων φτάνει στο 36%, με τη μεγαλύτερη μείωση στην κατανάλωση να καταγράφουν τα έτοιμα γεύματα κατά 48,3% και τα αλκοολούχα ποτά κατά 41,1%.
Οι Έλληνες έχουν αλλάξει πλέον την καταναλωτική τους συμπεριφορά για να αντιμετωπίσουν τις ανατιμήσεις. Έτσι επιλέγουν κατάστημα και ψωνίζουν με βασικά κριτήρια πλέον την τιμή του προϊόντος, τις προσφορές και τη συνολική αξία των αγορών τους. Ξεκάθαρη είναι πλέον η στροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 20% το πρώτο πεντάμηνο του 2023, παρά το γεγονός ότι μεσοσταθμικά οι τιμές τους αυξήθηκαν κατά 14,4% ενώ των επωνύμων κατά 9,3%. Οι συνεχείς ανατιμήσεις αύξησαν σημαντικά τον τζίρο των σούπερ μάρκετ από τον Ιανουάριο έως και τον Μάιο, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις τροφίμων μειώθηκαν.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr