• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Το «δικαίωμα της σιωπής» σταθερή απάντηση του «Φραπέ» - Η σχέση του με Βορίδη και Μητσοτάκη και η Porsche του γιου τουΕξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Τη σύλληψη Ξυλούρη με αυτόφωρη διαδικασία ζητά η Ζωή ΚωνσταντοπούλουΔίκη για τις υποκλοπές: Προσπάθεια να εντοπιστούν οι 10 νέοι μάρτυρες - Η κατάθεση πρώην υπαλλήλου της ΕΥΠΝέος πρόεδρος του Eurogroup ο Κυριάκος Πιερρακάκης - Εξελέγη ομόφωνα
δημοφιλές τώρα: Όπου φύγει φύγει οι εργαζόμενοι στο ΕΣΥ: Αδειάζουν τα νοσοκομεία - «Έχουμε εξοπλισμό, δεν έχουμε...
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   13.05.2022 17:56
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Ενεργειακός Διαμεσολαβητής για επίλυση διαφορών

ΡΑΕ: Βουνό τα παράπονα από τους καταναλωτές για τους φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
EUROKINISSI
EUROKINISSI

Κατακόρυφα αυξήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο οι «καταγγελίες» των καταναλωτών, για τους υπέρογκους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας στην πλατφόρμα υποβολής παραπόνων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).

Στην πλατφόρμα MyRAE, που ξεκίνησε τη λειτουργία της τον περασμένο Σεπτέμβριο, συνολικά τα αιτήματα έως τις 8 Μαΐου ανήλθαν σε 5.457, σύμφωνα με όσα είπε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο πρόεδρος της Αρχής, Αθανάσιος Δαγούμας. Ειδικά τον Απρίλιο τα παράπονα εκτοξεύτηκαν σε 1.819. Πρόκειται για αιτήματα καταναλωτών που απαντήθηκαν, αλλά και όσα παραμένουν σε εκκρεμότητα. Στο σύνολό τους, το 51% έχει απαντηθεί, το 32% βρίσκεται σε εκκρεμότητα και το 17% έχει απορριφθεί.
Να σημειωθεί πως η MyRAE μεταβιβάζει τα αιτήματα των καταναλωτών στις εταιρείες και τους διαχειριστές ηλεκτρικής ενέργειας, ανάλογα με το περιεχόμενο τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αρχής, για τις 8 Μαΐου το 65% των αιτημάτων αφορούσε προμηθευτές ενέργειας, το 28% συνδυαστικά παρόχους και Διαχειριστές και το 7% μόνο Διαχειριστές.

Όπως αναφέρει η Ημερησία περίπου 9 στα 10 αιτήματα των καταναλωτών αφορούν στον ηλεκτρισμό. Συγκεκριμένα το 89% αφορά το ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ μικρό ποσοστό των παραπόνων αφορά στο φυσικό αέριο (περίπου 10%) και μόλις 1% συνδυασμό φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού.

Οι τέσσερις κατηγορίες με τον υψηλότερο αριθμό αιτημάτων:

  • Αμφισβήτηση χρεώσεων: 1234 αιτήματα
  • Ρήτρες αναπροσαρμογής: 560 αιτήματα
  • Όρους σύμβασης: 637 αιτήματα
  • Ανεπαρκή ενημέρωση για τιμές και χρεώσεις: 327 αιτήματα

Ο πρόεδρος της Αρχής έκανε επίσης γνωστό ότι σε προμηθευτές που παραβαίνουν τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας εκτός από την επιβολή κυρώσεων, προχωρά και στη διαδικασία υποχρέωσής τους και για επιστροφή χρημάτων στους θιγόμενους πελάτες τους.

Ο κ. Δαγούμας επισήμανε ότι η Αρχή δεν έχει αρμοδιότητα για την επίλυση αστικών διαφορών μεταξύ καταναλωτών και Προμηθευτών/Διαχειριστών, ενώ υπογράμμισε ότι οι πιο πολλές Ρυθμιστικές Αρχές στην Ευρώπη (π.χ. OFGEM, CRE) δεν δέχονται καν παράπονα, αλλά παραπέμπουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή.
«Στη ΡΑΕ θεωρήσαμε ότι η αυτοματοποίηση υποβολής παραπόνων και η εποπτεία τους βελτιώνει την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και το ρυθμιστικό έργο της Αρχής» υπογράμμισε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τεχνολογία | 13.05.2022 12:51 
Ανησυχία για τον θάνατο 10χρονης που συμμετείχε σε «blackout challenge» - Αγωγή της οικογένειάς της κατά του TikTok
Ελλάδα | 13.05.2022 12:47 
Ηράκλειο: Βίντεο-ντοκουμέντο από τον άγριο ξυλοδαρμό μοτοσικλετιστή - «Αν δεν φορούσα κράνος, θα με είχαν σκοτώσει»
Ελλάδα | 13.05.2022 12:43 
Αιγάλεω: Αναστάτωση με οδηγό που έπεσε σε τζαμαρία εμπορικού και δήλωσε «απεσταλμένος του Θεού» - Φαίνεται πως προσπαθούσε να χτυπήσει κοπέλα
Κόσμος | 13.05.2022 12:37 
Βαθαίνει το χάσμα Ρωσίας - Δύσης: «Απειλείται η παγκόσμια ασφάλεια» - «Η ΕΕ έχει μετατραπεί σε επιθετικό παίκτη»

Ενεργειακός Διαμεσολαβητής για επίλυση διαφορών

Τέλος, ο πρόεδρος της ΡΑΕ ανακοίνωσε τη λειτουργία του θεσμού του ενεργειακού διαμεσολαβητή, ο οποίος θα αναλαμβάνει εκτός από την καταγγελία του καταναλωτή και τη διαμεσολάβηση για την εξεύρεση λύσης με τον πάροχο. «Σε περίπτωση που ένας καταναλωτής δεν ικανοποιηθεί από την απάντηση του Προμηθευτή/Διαχειριστή σε ένα παράπονο, τότε πρακτικά έχει 2 επιλογές:

  • Καταγγελία στη ΡΑΕ για θέματα όμως αμιγώς ρυθμιστικά π.χ. παραβίαση άρθρου του Κώδικα Προμήθειας (όχι αστικών διαφορών)
  • Διευθέτηση αστικής διαφοράς σε δικαστήρια/διαμεσολάβηση Διερευνούμε τη θεσμοθέτηση Ενεργειακού Διαμεσολαβητή υπό την αιγίδα της ΡΑΕ, όπου ένας Καταναλωτής θα μπορεί (χωρίς κόστος) να προσφύγει για επίλυση διαφορά
Διαβάστε ακόμη

Το «δικαίωμα της σιωπής» σταθερή απάντηση του «Φραπέ» - Η σχέση του με Βορίδη και Μητσοτάκη και η Porsche του γιου του

Κωνσταντοπούλου για Ξυλούρη: Βγήκε από την αίθουσα και έλεγε «θα την σκοτώσω, θα της στρίψω το λαρύγγι»

Επελαύνει σε όλη την Ευρώπη η «σούπερ γρίπη»: Τα συμπτώματα και ποιοι κινδυνεύουν άμεσα

Η Λίλι Κόλινς σχολίασε στον Τζίμι Φάλον την αγάπη του Κυριάκου Μητσοτάκη για το «Emily In Paris»

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • ειδήσεις τώρα
  • λογαριασμοί ρεύματος
  • Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr