«Σηκώνει» άγκυρα η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη-Αύξηση των αφίξεων κατά 250% σε σχέση με πέρσι
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Το στοίχημα της κρουαζιέρας κερδίζει για το 2022 η Θεσσαλονίκη, καθώς αναμένεται να καταπλεύσουν στο λιμάνι της πόλης 61 κρουαζιερόπλοια από 17 που είχαν προσεγγίσει πέρσι το λιμάνι. Ενδεικτικό είναι ότι μόνο η Celestyal Cruises έχει για φέτος προγραμματισμένες 30 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι οποίες σχεδιάζεται να αυξηθούν σε 40 το 2023.
«H Celestyal Cruises πιστεύει ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να εξελιχθεί σε ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας και κόμβος για την κρουαζιέρα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, προσελκύοντας τουρίστες και από τις βαλκανικές χώρες. Η πόλη προσφέρει πολύ καλή φιλοξενία και καλό φαγητό, σημαντικά στοιχεία για τους ταξιδιώτες κροαυζιέρας» δήλωσε ο καπετάνιος Γιώργος Κουμπενάς, Επιχειρησιακός Διευθυντής της Εταιρείας κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε στο μεγάλο σαλόνι του πολυτελούς κρουαζιερόπλοιου Celestyal Crystal που 'έδεσε' την Κυριακή στο λιμάνι.
Σύμφωνα με τον κ. Κουμπένα η οικονομική συνεισφορά των επιβατών στα λιμάνια εκκίνησης υπολογίζεται ότι είναι πάνω από 400 ευρώ ανα επιβάτη. «Δεν πρέπει, όμως, να ξεχνάμε και την αναγνωρισιμότητα που προσφέρει η κρουαζιέρα στους προορισμούς που επισκέπτεται ο επιβάτης. Στατιστικές μελέτες δείχνουν ότι ένας στους τρεις πελάτες επιστρέφει για πολυήμερες διακοπές στο μέρος που επισκέφθηκε» πρόσθεσε. Αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες της ΟΛΘ Α.Ε. σχετικά με την ανάπτυξη της κρουαζιέρας τόνισε ότι έχει δρομολογηθεί η ανάπλαση του τερματικού επιβατικού σταθμού και χαιρέτισε τις ενέργειες που γίνονται για να προσεγγίσουν ακόμη μεγαλύτερα πλοία το λιμάνι.
Πλακιωτάτης: Νέο υγειονομικό πρωτόκολλο για την κρουαζιέρα-700 προσεγγίσεις στα ελληνικά λιμάνια
Σε μήνυμά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης τόνισε ότι το 2022 η Ελλάδα, αναμένει 700 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων από τις οποίες οι 570 αφορούν home porting- με τις κρουαζιέρες δηλαδή να ξεκινούν και να καταλήγουν σε ελληνικά λιμάνια, ενώ οι υπόλοιπες είναι transit. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο νέο υγειονομικό πρωτόκολλο για την κρουαζιέρα που θα ανακοινωθεί σύντομα και το οποίο θα είναι πιο ευέλικτο, βοηθώντας στην προσέλκυση τουριστών κρουαζιέρας.
Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε, επίσης, ότι επίκειται η δημιουργία πλατφόρμας (Berth Allocation) ώστε να είναι διαθέσιμο ένα σύγχρονο σύστημα διαχείρισης των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν την χώρα.
Ο εκτελεστικός πρόεδρος ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Θάνος Λιάγκος, ανέφερε από την πλευρά του πως όλοι συνεισέφεραν στην αύξηση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων κατά 250% σε σχέση με πέρσι, ενώ εξέφρασε την ευχή ο κλάδος της κρουαζιέρας να έχει στην καρδιά του τη Θεσσαλονίκη, τη μοναδική πόλη που είναι ουσιαστικά ένα με το λιμάνι της.
Ρεκόρ αφίξεων και εσόδων από τον τουρισμό φέτος προέβλεψε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης, υπογραμμίζοντας πως έργα, όπως ο 6ος προβλήτας, η σύνδεση λιμανιού με την ΠΑΘΕ, αλλάζουν την εικόνα της πόλης και δημιουργούν νέες ευκαιρίες τουριστικής ανάπτυξης.
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, σημείωσε πως η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία είναι από τους καλύτερους προορισμούς της Μεσογείου για κρουαζιέρα, καθώς είναι κοντά με νησιά του Αιγαίου και με άλλες χώρες ενώ το λιμάνι βρίσκεται στην καρδιά της πόλης.
Σε μήνυμά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ανέφερε πως η άνοδος της κρουαζιέρας αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για την πόλη, καθιστώντας την κρίσιμο κόμβο για επιτυχή επανέναρξη κρουαζιέρας στην Ελλάδα και στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η επταήμερη κρουαζιέρα της Celestyal Cruises, που φέρει την επωνυμία «Ειδυλλιακό Αιγαίο», θα συνεχίσει το ταξίδι της για το Κουσάντασι στα παράλια της Μικράς Ασίας και επόμενοι σταθμοί θα είναι η Ρόδος, το Ηράκλειο, η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Μήλος. Τελικός προορισμός θα είναι το λιμάνι του Πειραιά.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Σημειώνεται ότι από το 2021 και μετά από 15 χρόνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχοντας εφαρμόσει όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης για την υγεία και την ασφάλεια και έχοντας ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις συστάσεις των εθνικών και περιφερειακών αρχών υγείας και πολιτικής προστασίας, συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των λιμένων home port. Με άλλα λόγια, χαρακτηρίστηκε ως λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών.
Έτσι, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί λιμάνι επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών επί κρουαζιερόπλοιων, όχι μόνο για τους ντόπιους επιβάτες, αλλά και για εκείνους που προέρχονται από το εξωτερικό, τόσο από τις κοντινές γειτονικές χώρες, όσο και από κάθε χώρα που διαθέτει απευθείας αεροπορική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και οι οποίοι επιθυμούν να αξιοποιήσουν το νέο αεροδρόμιο και τις ξενοδοχειακές υποδομές της πόλης.
Την εκδήλωση χαιρέτισαν και η Αντιπεριφερειάρχης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης κα. Βούλα Πατουλίδου, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού κ. Αλέξανδρος Θάνος, η γενική γραμματέας της MedCruise κα. Αιμιλία Παπαχρήστου και η διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη κα. Μαρία Αντωνίου.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr