Συνεδριακός τουρισμός: Ακυρώσεις και αναβολές άνω του 95%
Τεράστιες απώλειες καταγράφει ο συνεδριακός τουρισμός λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, με το τζίρο στον κλάδο να καταγράφει μείωση σε ποσοστό 76%🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Στην πρώτη πανελλαδική έρευνα για τον κλάδο που πραγματοποιήθηκε, μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, από τον Σύνδεσμο Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO), το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του δήμου Αθηναίων (ACVB) και το Γραφείο Προσέλκυσης Συνεδρίων και Επισκεπτών της Θεσσαλονίκης (TCB), καταγράφηκαν ακυρώσεις και αναβολές των διεθνών διοργανώσεων σε ποσοστό άνω του 95%. Αντίστοιχα, το ποσοστό αυτό στις πανελλαδικές διοργανώσεις κυμαίνεται γύρω στο 95% για τους συνεδριακούς χώρους και στο 79% για τις εταιρείες διοργάνωσης συνεδρίων και συναντήσεων.
Στην έρευνα, στην οποία συμμετείχαν συνολικά 122 εταιρίες του κλάδου απ’ όλη την Ελλάδα, καταγράφονται και οι συνέπειες από τις ακυρώσεις και τις αναβολές. Βάσει αυτών, υπολογίζεται ότι υπάρχει μείωση του τζίρου σε ποσοστό 76% για τις εταιρείες διοργάνωσης συνεδρίων και εκδηλώσεων και σε ποσοστό 69% για τα ξενοδοχεία, τους χώρους εκδηλώσεων και τα συνεδριακά κέντρα.
Σημειώνεται δε, ότι το 20% των ερωτηθέντων καταγράφει ήδη ακυρώσεις ή αναβολές προγραμματισμένων εκδηλώσεων για το 2021, με την πλειοψηφία να αναμένει περαιτέρω ακυρώσεις το επόμενο χρονικό διάστημα.
Ευελιξία με τα ψηφιακά εργαλεία
Μέσα από την έρευνα καταγράφεται η δυναμική άνοδος των διαδικτυακών συναντήσεων ως εναλλακτική λύση αντιμετώπισης της κατάστασης. Ο κλάδος δείχνει να ανταποκρίνεται με ευελιξία στις νέες συνθήκες με το 83% των διοργανωτών συνεδρίων και εκδηλώσεων να διαθέτει τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία για τη διοργάνωση διαδικτυακών/υβριδικών εκδηλώσεων και το 67% να δηλώνει ότι έχει ήδη αναλάβει τη διοργάνωσή τους.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ένας στους δύο ερωτηθέντες πιστεύει πως τα επόμενα χρόνια μέρος των διοργανώσεων με φυσική παρουσία θα αντικατασταθεί από διαδικτυακές/υβριδικές εκδηλώσεις.
Μάλιστα, ο δήμος Αθηναίων, επιδεικνύοντας γρήγορα αντανακλαστικά, εξασφάλισε πολύτιμους πόρους και προχωρά άμεσα στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πλάνου προβολής και προώθησης του προορισμού μέσω της Εταιρίας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ).
Όπως αναφέρει ο Βαγγέλης Βλάχος, διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ), η οποία λειτουργεί το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του δήμου Αθηναίων, το σχέδιο περιλαμβάνει την ψηφιακή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και εμπειριών, ακόμη και με e-ταξίδια φιλοξενίας, τη διοργάνωση του Travel Trade Athens τον Απρίλιο του 2021, την προβολή σε εξειδικευμένα ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, τις διοργανώσεις φιλοξενίας και επιχειρηματικών αποστολών, τη δικτύωση με διεθνείς φορείς και οργανισμούς καθώς και τη συνεχή διεκδίκηση εκδηλώσεων στην Αθήνα.
«Στόχος μας είναι να συνεργαστούμε στενά με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να διατηρήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον για την πόλη μας και να την οδηγήσουμε σε ολοένα και υψηλότερες θέσεις στην παγκόσμια συνεδριακή κατάταξη» επισημαίνει ο κ. Βλάχος.
Επανεκκίνηση το 2021
Σύμφωνα με την έρευνα, στις εταιρικές εκδηλώσεις, στα ταξίδια κινήτρων και στις εκθέσεις καταγράφεται μεγαλύτερη τάση ακυρώσεων σε σύγκριση με τα επιστημονικά συνέδρια, τα οποία παρουσιάζουν μεγαλύτερη ευελιξία, όσον αφορά τη διοργάνωσή τους.
Οι επαγγελματίες του κλάδου προσδιορίζουν, πάντως, την επανεκκίνηση της αγοράς την άνοιξη/καλοκαίρι του 2021 και συμφωνούν στην ανάγκη γρήγορης επαναφοράς και ενεργοποίησης των φυσικών συνεδρίων, την αξία των οποίων τίποτα δε μπορεί να αντικαταστήσει.
Η ανασφάλεια που επικρατεί φαίνεται να επιφέρει τροποποιήσεις και στις απαιτήσεις των πελατών, οι οποίοι ζητούν μεγαλύτερη ελαστικότητα στην πολιτική πληρωμών και ακυρώσεων και αυστηρότερη εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Δράσεις από κοινού
Από την έρευνα προκύπτει η ανάγκη συνεργασίας των εμπλεκόμενων φορέων ώστε να δρομολογηθούν από κοινού δράσεις για την ενίσχυση του κλάδου, με έμφαση στις φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις, στα κίνητρα για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας καθώς και στην υλοποίηση ενός στρατηγικού πλάνου προβολής του προορισμού και της συνεδριακής δυναμικής του.
«Η στενή συνεργασία μεταξύ φορέων σε εθνικό επίπεδο κρίνεται απαραίτητη για τη στήριξη της συνεδριακής βιομηχανίας, η οποία αποτελεί σημαντικό πυλώνα για την οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας. Ο εγχώριος συνεδριακός κλάδος έχει αποδείξει την ανταγωνιστικότητα και τη δυναμική του στη διεθνή σκηνή» ανέφερε, μεταξύ άλλων, η πρόεδρος του HAPCO Ειρήνη Τόλη.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του TCB Γιάννης Ασλάνης, επισημαίνει πως το TCB σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το δήμο Θεσσαλονίκης, επανασχεδιάζει τη στρατηγική προβολής και επικοινωνίας στη διεθνή συνεδριακή κοινότητα. «Παράλληλα, συνεργαζόμαστε με την ακαδημαϊκή και επιστημονική κοινότητα της πόλης για νέες διεκδικήσεις. Την εποχή αυτή των περιορισμένων F2F συναντήσεων, ενισχύουμε και εντείνουμε τη διεθνή δικτύωσή μας στο ψηφιακό περιβάλλον» αναφέρει ο κ. Ασλάνης.
Να σημειωθεί ότι το σύνολο των ευρημάτων της έρευνας θα παρουσιαστεί από τους τρεις συνεργαζόμενους φορείς τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Στόχος είναι αυτή η πρώτη πανελλαδική έρευνα να αποτελέσει εφαλτήριο για τη συστηματική καταγραφή των στοιχείων που αφορούν τον Συνεδριακό Τουρισμό και συνεπώς για τον σχεδιασμό μίας στοχευμένης στρατηγικής του κλάδου.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr