Το «Too Much» είναι μία ρομαντική κομεντί για όλες τις φορές που σκέφτηκες «μήπως είμαι υπερβολική;»
Δεκατρία χρόνια μετά το «Girls», η Lena Dunham επιστρέφει με μια νέα σειρά που αφήνει πίσω την αμηχανία των 20 και κοιτάζει κατάματα τις ρωγμές των 30🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋

Όταν η Lena Dunham επέστρεψε με νέα σειρά για το Netflix, ένιωσα εκείνο το γνώριμο σκίρτημα προσμονής σαν να ξανασυναντάς παλιά/ό κολλητή/ό που έχεις χρόνια να δεις και δεν ξέρεις αν θα είναι ακόμη ο ίδιος. Για όσους από εμάς μεγαλώσαμε με το «Girls», το «Too Much» μοιάζει μ' ένα νέο κεφάλαιο. Όχι συνέχεια, ούτε reboot. Κάτι τελείως άλλο, αλλά ταυτόχρονα... απόλυτα Dunham.
Ας το πάρουμε από την αρχή
Η Jessica, την οποία ενσαρκώνει με απόλυτη επιτυχία η Megan Stalter του «Hacks», είναι μια τριαντάρα από το Μπρούκλιν, φρέσκο θύμα ενός δύσκολου χωρισμού που την αφήνει ψυχολογικά ισοπεδωμένη και κολλημένη στον πρώην της, Zev (Michael Zegen). Εκείνος όχι μόνο την παράτησε, αλλά πήγε και ερωτεύτηκε την influencer Wendy, την οποία υποδύεται η Emily Ratajkowski. Η Jessica δεν μπορεί να το ξεπεράσει. Τουλάχιστον όχι στα πρώτα επεισόδια. Και όσο το Instagram της Wendy γεμίζει με ιστορίες και βίντεο από τον αρραβώνα της, η πρωταγωνίστρια ηχογραφεί θυμωμένα σπαρακτικά μηνύματα στο κινητό της, δήθεν ιδιωτικά.
Ετσι, αποφασίζει να ταξιδέψει μόνιμα στο Λονδίνο. Νέα δουλειά, νέα χώρα, και –γιατί όχι;– ένας Mr Darcy (Περηφάνια και Προκατάληψη) να τη σώσει. Έχει γεμίσει το μυαλό της με ρομαντικές εικόνες αγγλικής εξοχής, δαντελένια νυχτικά και έναν έρωτα τύπου Hugh Grant στα καλά του.
Φυσικά, το Λονδίνο δεν είναι τίποτα απ’ όλα αυτά
Προσγειώνεται στις εργατικές κατοικίες στο Χόξτον και η πρώτη επαφή της με την πραγματικότητα είναι μια βρώμικη τουαλέτα pub που τη στοιχειώνει –κυριολεκτικά και μεταφορικά. Μέσα σε αυτή τη σύγχυση γνωρίζει τον Felix –τον οποίο υποδύεται με γοητευτική απλότητα ο Will Sharpe του «White Lotus»– έναν indie ανεξάρτητο μουσικό που μοιάζει να είναι το απόλυτο αντίθετο του Zev. Υπομονετικός, ευγενικός, τρυφερός, και το βασικότερο δεν θεωρεί ποτέ ότι η Jessica είναι «too much».
Αυτή η φράση – «too much» – πλανάται πάνω από τη σειρά σαν καπέλο μέσα σε μια ξαφνική λονδρέζικη καταιγίδα. Δεν μπορείς να την αγνοήσεις. Γιατί τελικά, εκεί εστιάζει η σειρά. Τι σημαίνει να είσαι «πάρα πολύ»; Πάρα πολύ συναισθηματική. Πάρα πολύ ειλικρινής. Πάρα πολύ περίεργη, εξωστρεφής, ρομαντική, ζηλιάρα, απελπισμένη, αστεία, έντονη. Όλα αυτά που κάνουν τη Jessica αυτό που είναι. Όλα αυτά που κάποτε ένας άντρας την έκανε να πιστέψει πως είναι λάθη.
Και ενώ οι πρώτες σκηνές παίζουν με στερεότυπα για την Αγγλία και την Αμερική, πολύ γρήγορα η Lena Dunham ξεδιπλώνει κάτι πολύ πιο βαθύ. Το «Too Much» είναι η ιστορία μιας γυναίκας που προσπαθεί ν' ανακαλύψει εκ νέου τον εαυτό της μέσα από τις ερωτικές, επαγγελματικές και οικογενειακές της αποτυχίες και μ' έναν σύντροφο που ούτε την εξιδανικεύει ούτε την κατακρίνει, απλώς την κοιτά και της λέει «είσαι εντάξει έτσι όπως είσαι».
Ένα ρομάντζο γεμάτο ρωγμές
Το ρομάντζο μεταξύ της Jessica και του Felix είναι μελαγχολικό, αμήχανο, με στιγμές που σε κάνουν να γελάς αλλά και να συγκινείσαι. Οι δυο τους είναι πονεμένοι, αδέξιοι, και οι κουβέντες τους είναι γεμάτες από εκείνη την ωμή αλήθεια που δεν φιλτράρεται. Όταν μαλώνουν, μοιάζουν να ξύνουν πληγές ετών. Κι όταν συμφιλιώνονται, νιώθεις σαν να είδες έναν μικρό θρίαμβο της αγάπης σ' έναν κόσμο που δεν την πολυπιστεύει πια.

Μία από τις μεγαλύτερες αρετές της σειράς είναι η αίσθηση ότι παρακολουθείς αληθινούς χαρακτήρες και όχι «ήρωες». Κοιμούνται με τηλεόραση ανοιχτή για να ξεχαστούν. Φοβούνται με τη μοναξιά αλλά τρομάζουν και τη δέσμευση. Τα κάνουν όλα σωστά και όλα λάθος ταυτόχρονα. Οι διάλογοι έχουν αυτή τη μαγική αίσθηση του... «λες κι εγώ το είπα αυτό».
Από τη Naomi Watts μέχρι τη Rhea Perlman
Και δεν είναι μόνο το πρωταγωνιστικό δίδυμο που κλέβει την παράσταση. Η σειρά είναι γεμάτη από απολαυστικές γκεστ εμφανίσεις που προσφέρουν μικρές εκρήξεις χιούμορ. Naomi Watts ως σύζυγος-θύελλα του αυστηρού τηλεοπτικού παραγωγού (Richard E. Grant), Adele Exarchopoulos ως υπερ-cool πρώην του Felix, και Andrew Scott ως φευγάτος σκηνοθέτης που κάθε φορά που εμφανίζεται, ξέρεις ότι θα γίνει κάτι απρόβλεπτο.
Η Rita Wilson και η Rhea Perlman εμφανίζονται ως μαμά και γιαγιά της Jessica, προσθέτοντας μία γλυκόπικρη δυναμική στο πιο οικογενειακό κομμάτι της σειράς. Δεν εντάσσονται τόσο στην κεντρική πλοκή, αλλά προσφέρουν μία εικόνα στο πώς είναι να κουβαλάς τις γυναίκες της οικογένειάς σου πάντα μέσα σου είτε το θέλεις είτε όχι.
Το «Too Much» είναι γεμάτο από μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τον κόσμο της Dunham τόσο απολαυστικό. Τα μισοσκότεινα γραφεία ευρέσεως εργασίας, η ψεύτικη χλιδή στις τουαλέτες των pubs, τα αλλοπρόσαλλα brainstorming meetings για χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις που προσπαθούν, μάταια, να θυμίσουν κάτι από John Lewis.
Μία Αμερικανίδα στο Λονδίνο
Η Lena Dunham, μέσα από αυτό το ταξίδι της ηρωίδας της, σχολιάζει διακριτικά αλλά έξυπνα και τη δική της εμπειρία ως Αμερικανίδα δημιουργός που ζει πλέον στο Λονδίνο. Όμως ποτέ δεν γίνεται σοβαροφανής ή δεικτική. Η σειρά έχει επίγνωση ότι κάνει χιούμορ με την ίδια της την ύπαρξη.
Στο τέλος της μέρας, το «Too Much» δεν προσποιείται ότι θ' αλλάξει τον κόσμο, ούτε και θέλει. Δεν προσφέρει «λύσεις» ούτε «απαντήσεις». Δεν είναι κάτι που παρακολουθείς για να σου πει πώς ν' αγαπήσεις ή πώς να ξεπεράσεις τον πρώην σου. Είναι εκεί για να σου ψιθυρίσει: «Ναι, κι εγώ έτσι ένιωσα. Κι εγώ έκλαψα βλέποντας Paddington. Κι εγώ νόμιζα ότι ήμουν "too much"».

Για όσους πίστεψαν πως ήταν «too much»
Η Jessica, με όλη την τρέλα, την υπερβολή, τη γλυκύτητα και τα νευρικά σκαμπανεβάσματά της, είναι ένας χαρακτήρας που δεν έρχεται για να σ' εκπροσωπήσει αλλά για να σε καθρεφτίσει. Ίσως λίγο παραμορφωμένα, με φίλτρα και φαντασία, αλλά πάντα με αλήθεια. Κι αυτό είναι τελικά η μεγαλύτερη επιτυχία της σειράς. Σε αφήνει να γελάσεις με τον εαυτό σου, να συγκινηθείς και να σκεφτείς ότι ίσως δεν είσαι τόσο «too much» όσο νόμιζες. Ή –και καλύτερα– ότι είσαι, και καλά κάνεις.
Το «Too Much» είναι Lena Dunham στο πιο ευάλωτο, πιο ανάλαφρο και ταυτόχρονα πιο ουσιαστικό της. Μια ιστορία για όλους εκείνους που κάποτε σκέφτηκαν πως αν ήταν λίγο λιγότερο έντονοι, λίγο πιο «λογικοί», ίσως να ήταν πιο εύκολο ν' αγαπηθούν. Αλλά τελικά, ποιος θέλει το εύκολο;
Δραματικές ώρες στη Λακωνία: Γυναίκα ανεβαίνει σε ταράτσα για να δώσει φαγητό στην εγκλωβισμένη μητέρα της
Κακοκαιρία Byron: Τι θα γίνει με τον μισθό όσων δεν μπόρεσαν να πάνε στη δουλειά τους
Πανικός στη αεροσκάφος: Φωτιά σε διάδρομο απογείωσης γέμισε με καπνούς Airbus A320 με 180 επιβαίνοντες
Mega deal στα σκαριά στον τομέα της ψυχαγωγίας: Η Netflix κοντά στην αγορά της Warner Bros!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



