Χειρόφρενο απελπισίας από τους οδηγούς της Uber
Υπό το καθεστώς του ελεύθερου επαγγελµατία δεν έχουν τα δικαιώµατα υπαλλήλων, όπως υπερωρίες και αποζηµιώσεις🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Εν όψει της πολυαναµενόµενης αυριανής «πρεµιέρας» της Uber στο Χρηµατιστήριο της Wall Street και µε το βλέµµα στα υπέρογκα ποσά που αναµένεται αυτή να φέρει στους επενδυτές, χιλιάδες οδηγοί µισθωµένων αυτοκινήτων σε διάφορα µέρη του πλανήτη απενεργοποίησαν χθες τις εφαρµογές τους και βγήκαν πεζοί στους δρόµους για να διαµαρτυρηθούν για τα συρρικνούµενα εισοδήµατά τους και τις ασταθείς εργασιακές συνθήκες. Στη Βοστώνη, στο Λος Αντζελες, στη Νέα Υόρκη, στο Σαν Φρανσίσκο, το Σικάγο και σε άλλες µεγάλες πόλεις των ΗΠΑ, αλλά και στο Λονδίνο και στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, οι οδηγοί αποσυνδέθηκαν από την εφαρµογή της Uber από δύο έως 12 ώρες και διαδήλωσαν έξω από τα κατά τόπους γραφεία του κολοσσού.
Τους οδηγούς της Uber υποστήριξαν και συνάδελφοί τους που συνεργάζονται µε την ανταγωνίστρια Lyft, ενώ οι διοργανωτές της διεθνούς διαµαρτυρίας ενθάρρυναν τους χρήστες να µποϊκοτάρουν την εφαρµογή χρησιµοποιώντας το hashtag #UberShutDown. Τους οδηγούς στήριξε µε δηλώσεις του και ο αρχηγός του Εργατικού Κόµµατος της Βρετανίας Τζέρεµι Κόρµπιν, που κάλεσε τους πολίτες «να σταθούν µε αυτούς τους εργαζόµενους που απεργούν σήµερα στη Βρετανία και τον κόσµο». Μόλις 9,21 δολάρια την ώρα Υπό το καθεστώς του ελεύθερου επαγγελµατία οι οδηγοί δεν έχουν τα δικαιώµατα όπως αναρρωτικές άδειες, διακοπές, υπερωρίες, κατώτατο µισθό και αποζηµιώσεις, ενώ είναι υποχρεωµένοι να πληρώνουν οι ίδιοι τα λειτουργικά τους έξοδα, όπως τη βενζίνη και τη συντήρηση των οχηµάτων τους. Σύµφωνα µε πρόσφατη έρευνα, το καθαρό ωροµίσθιό τους στις ΗΠΑ υπολογίζεται σε 9,21 δολάρια.
Και ενώ οι οδηγοί υποστηρίζουν ότι η Uber έχει χτίσει τα τεράστια κέρδη της στις πλάτες τους (κυρίως εν όψει της εισαγωγής στη Wall Street), η εταιρεία επιµένει ότι οι οδηγοί είναι ανεξάρτητοι συµβασιούχοι και ότι το επιχειρηµατικό της µοντέλο, που φέρνει σε επαφή οδηγούς και επιβάτες, θα «ανατρεπόταν» αν αυτοί εντάσσονταν στο καθεστώς των υπαλλήλων. Εν τω µεταξύ, η εταιρεία αιµορραγεί οικονοµικά συνεχώς, γεγονός που την αναγκάζει να µειώνει τα κόστη, ενώ ο σκληρός ανταγωνισµός ανάµεσα στην Uber και τη Lyft έχει οδηγήσει σε πόλεµο τιµών που ακολούθως µειώνει και το εισόδηµα των οδηγών.
Για παράδειγµα, οι δύο εταιρείες πρόσφατα µείωσαν το κέρδος ανά µίλι που εισπράττουν οι αυτοκινητιστές στο Λος Αντζελες και το Σαν Φρανσίσκο, κάτι που πολλοί επαγγελµατίες υποστήριξαν ότι µείωσε το εισόδηµά τους κατά 10% µε 20%. Επειτα από την αποχώρηση του προηγούµενου διευθύνοντος συµβούλου, Τράβις Καλάνικ, τον Ιούνιο του 2017 υπό το βάρος σκανδάλων, το πόστο ανέλαβε ο πρώην επικεφαλής της Expedia, Ντάρα Κοσροουσάχι.
Ο νέος CEO, ο οποίος ανέλαβε το δύσκολο έργο να βοηθήσει την εταιρεία να ξεπεράσει τις επικοινωνιακές της κρίσεις και να διαχειριστεί τη δηµόσια εγγραφή της εταιρείας (IPO), υποσχέθηκε καλύτερη µεταχείριση στους οδηγούς των µισθωµένων οχηµάτων. Ενα από τα µέτρα που έλαβε η Uber εν όψει της εισόδου της στο Χρηµατιστήριο ήταν η προσφορά εφάπαξ µπόνους στους οδηγούς που πληρούν τις προϋποθέσεις, συνολικού ύψους 300 εκατοµµυρίων δολαρίων. Σηµειώνεται ότι στο τέλος του 2018 οι οδηγοί της Uber παγκοσµίως αριθµούσαν 3,9 εκατοµµύρια
Εκεχειρία με... αστερίσκους στον Λίβανο: Το «αλλά» του Νετανιάχου, οι λόγοι που τον έκαναν να πει «ναι» και η νέα απειλή
Σειρά ιατρικών και διοικητικών παραλείψεων στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο - «Έψαχνα γιατρούς και δεν έβρισκα»
Μπάιντεν: Το Ισραήλ δεν ξεκίνησε αυτόν τον πόλεμο, αλλά ούτε και ο λαός του Λιβάνου
Τέμπη: «Κόκκινο» για το βίντεο της Λεπτοκαρυάς - Δεν πιστοποιείται η ώρα διέλευσης
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr