• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Συναγερμός στην Λακωνία: 13χρονη έπεσε σε πηγάδι με νερό 5 μέτρων - Δραματική επιχείρηση διάσωσηςΠατέρας και γιος πίσω από το μακελειό στο Σίδνεϊ - Στους 15 οι νεκροί, βρέθηκαν έξι όπλαΡαγδαίες εξελίξεις στο Κίνημα Δημοκρατίας: Ανοιχτό το ενδεχόμενο αναστολής - Η ανακοίνωση ΚασσελάκηΛίμνη Μόρνου: Τα πρώτα αισιόδοξα νέα - Τι δείχνουν οι δορυφορικές εικόνες μετά τις ισχυρές βροχές
δημοφιλές τώρα: Διώρυγα Ξέρξη στη Χαλκιδική: Οι απόγονοι του επέστρεψαν μετά από 2.500 χρόνια για να θαυμάσουν το...
Homepage ┋   Παιδεία   ┋   22.11.2018 10:57
Νικολίτσα Τρίγκα
Νικολίτσα Τρίγκα

Εκπαιδευτικό Ρεπορτάζ

Ενότητες στο άρθρο: 📌 Ο σωστός καταναλωτής

Η Βlack Friday απειλεί τα σχολεία-Έκτακτα μέτρα κατά του κύματος «κοπάνας»

Tην καθιέρωση ενηµερωτικής «καµπάνιας» στα σχολεία για θέµατα καταναλωτισµού προτίθενται να ζητήσουν οι εκπαιδευτικοί ως µέτρο αντίδρασης στην καταναλωτική µανία που κυριαρχεί και στη νέα γενιά

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
(Eurokinissi/αρχείο)
(Eurokinissi/αρχείο)

Αφορµή αποτέλεσαν η εικόνα που παρουσιάζουν οι σχολικές αίθουσες την ηµέρα των εκπτώσεων, γνωστή ως «Black Friday», µε τους µαθητές να κάνουν οµαδική «κοπάνα» από το σχολείο για να πάνε στα πολυκαταστήµατα.

Το φαινόµενο αυτό έχει πάρει µεγάλες διαστάσεις και ιδιαίτερα στις πόλεις, µε αποτέλεσµα οι καθηγητές -κυρίως του Λυκείου- να βρίσκονται αντιµέτωποι την ηµέρα αυτή µε τις άδειες αίθουσες, αφού οι µαθητές τους επιδίδονται στο κυνηγητό των προσφορών σε κινητά, υπολογιστές, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά είδη κ.ά.

Τα τελευταία δύο χρόνια η κατάσταση έχει… παραγίνει και οι καθηγητές δηλώνουν ότι έχουν χρέος να αναδείξουν µέσα στις σχολικές αίθουσες αξίες ενάντια στον άκρατο καταναλωτισµό, τον ατοµισµό και την αγελαία συµπεριφορά. «Αν στην εφηβεία ποδοπατήσεις τον διπλανό σου για να αποκτήσεις ένα φτηνό κινητό, αργότερα θα “σπρώξεις” τον συνάδελφο για µία επίσης φτηνή θέση εργασίας» τονίζουν σε ανακοίνωσή τους οι καθηγητές της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Οι σχολικές αίθουσες αδειάζουν, καθώς οι µαθητές λείπουν για… ψώνια

Πέρυσι καθηγητές από σχολεία της Πελοποννήσου είχαν καταγγείλει ότι τουριστικά γραφεία ναύλωσαν πούλµαν προκειµένου να µεταφέρουν µαθητές στην Αθήνα και να επισκεφθούν πολυκαταστήµατα και µάλιστα µε τις «ευλογίες» των γονέων, οι οποίοι δεν υπολόγισαν ότι πρόκειται για εκδροµή «µη εκπαιδευτικού χαρακτήρα». Κατόπιν αυτών οι καθηγητές εκτιµούν ότι και αύριο Παρασκευή θα παρατηρηθεί εκ νέου το φαινόµενο αυτό.

Την ανησυχία αυτή διατυπώνει και η ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η οποία υπογραµµίζει ότι «τα προηγούµενα χρόνια, κάποια Παρασκευή του Νοέµβρη παρατηρήσαµε αυξηµένο αριθµό απουσιών των µαθητών στα σχολεία µας. Ο λόγος πρωτοφανής: η Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) είχε έρθει και στην Ελλάδα. Μετά την “επιτυχία” που σηµείωσε επαναλαµβάνεται και φέτος».

Ο σωστός καταναλωτής

Οπως τονίζει στο «Εθνος» ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νικηφόρος Κωνσταντίνου, «ακόµη κι αν το φαινόµενο αυτό δεν είναι ακόµη γενικευµένο, οι εκπαιδευτικοί έχουµε υποχρέωση να το µελετήσουµε. Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να καλλιεργήσουµε στους µαθητές µας άλλες ιδέες και ίσως να ζητήσουµε από το υπουργείο να καθιερώσει µια σχετική ηµέρα ενηµερωτικής καµπάνιας για τα παιδιά. Εµείς δεν στρεφόµαστε κατά των καταστηµάτων. Οφείλουµε όµως να δώσουµε στους µαθητές συµβουλές “σωστού καταναλωτή”».

Συµπληρώνοντας την άποψη του προέδρου της ΟΛΜΕ, οι καθηγητές της Θεσσαλονίκης υπογραµµίζουν: «Οι διαφηµιστικές καµπάνιες πολλών αλυσίδων για Black Friday είχαν συγκεκριµένη στόχευση στο ευαίσθητο εφηβικό κοινό µε προσφορές σε προϊόντα κινητής τηλεφωνίας, games, αθλητικά είδη, καλλυντικά κ.ά.

Διαβάστε ακόμη

Πατέρας και γιος πίσω από το μακελειό στο Σίδνεϊ - Στους 15 οι νεκροί, βρέθηκαν έξι όπλα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Νέες αποκαλύψεις για το κύκλωμα: Το τετράδιο με τις ιδιόχειρες σημειώσεις και ο λογιστής

Ραγδαίες εξελίξεις στο Κίνημα Δημοκρατίας: Ανοιχτό το ενδεχόμενο αναστολής - Η ανακοίνωση Κασσελάκη

Little Foot: Το απολίθωμα ανθρωποειδούς που μπορεί να είναι ο νέος πρόγονος του ανθρώπου

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • ΟΛΜΕ
  • σχολεία
  • Black Friday
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr