Μιά σοβαρή κατηγορία μεταξύ... τυρού και αχλαδίου
Δελτίο Τύπου του ΥΠΠΟ ανέφερε ότι η νυν διοίκηση του ΚΘΒΕ ενημέρωσε την υπουργό κα Μενδώνη για «τα σοβαρά και χρονίζοντα προβλήματα» του Θέατρου «που επιδεινώθηκαν τα τελευταία χρόνια», χωρίς ωστόσο καμία επιπλέον διευκρίνιση🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Ενημερωτικό αλλά με τηλεγραφικό τρόπο λόγω του όγκου πληροφοριών ήταν το δελτίο Τύπου που έστειλε σήμερα το υπουργείο Πολιτισμού για την αυτοψία της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνας Μενδώνη, σε Βεργίνα, Βέροια, Αμφίπολη καθώς και για τις συναντήσεις που είχε με φορείς στην Θεσσαλονίκη, όπως το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Σ΄αυτό αφιερώθηκε μία παράγραφος. Αυτή: «η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού συνοδευόμενη από το γενικό γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, κ. Νικόλα Γιατρομανωλάκη, και στελέχη του ΥΠΠΟΑ πραγματοποίησε εκτενή σύσκεψη στο ΚΒΘΕ.
Η πρόεδρος, καθηγήτρια κ. Γιάννα Καρύμπαλη, τα μέλη του ΔΣ, ο καλλιτεχνικός διευθυντής, κ. Νίκος Κολοβός και στελέχη του ΚΘΒΕ τους ενημέρωσαν για τα σοβαρά και χρονίζοντα προβλήματα του θεάτρου, τα οποία εντάθηκαν την τελευταία πενταετία. Η υπουργός έδωσε τις κατάλληλες κατευθύνσεις για άμεση εκπόνηση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Θεάτρου. Επίσης, συζητήθηκαν θέματα συμβάσεων του προσωπικού, ο προϋπολογισμός του 2020 και η ανάπτυξη χορηγικών προγραμμάτων».
Τόσο το υπουργείο Πολιτισμού βέβαια όσο και ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Νίκος Κολοβός που διαδέχτηκαν τον Γιάννη Αναστασάκη, καθώς και το νέο Δ.Σ. έχουν δικαίωμα να εκφράζουν την άποψή τους. Διότι ως άποψη προβάλλει στο δελτίο Τύπου η αναφορά «στα σοβαρά και χρονίζοντα προβλήματα του θεάτρου, τα οποία εντάθηκαν την τελευταία πενταετία». Δεν είναι όμως μόνον άποψη. Είναι προφανώς και διαπίστωση. Δεν μπορεί κάποιος παρά να θαυμάσει το γεγονός ότι η νέα διοίκηση του Θεάτρου που ανακοινώθηκε στις 31 Οκτωβρίου, δουλεύοντας μόνον 39 ημέρες έκτοτε, μπόρεσε να καταλήξει ήδη στο συμπέρασμα ότι τα σοβαρά και χρονίζοντα προβλήματα του ΚΘΒΕ επιδεινώθηκαν τα τελευταία χρόνια. Κρίμα βέβαια γιατί πολλοί είχαν την εντύπωση ότι η απερχόμενη διοίκηση υπό τον Αναστασάκη και την Μαρία Τσιμά είχαν κάνει εξαιρετική δουλειά και σε καλλιτεχνικό επίπεδο (εφαρμόζοντας μεταξύ πολλών άλλων προγράμματα π.χ. για πρόσφυγες, θεατρικά εργαστήρια παιδιών και εφήβων, θερινά θεατρικά εργαστήρια, συνεργασίες με Νοσοκομεία, ΚΑΠΗ, Φυλακές κ.λπ.) και σε οικονομικό επίπεδο (όπως είχε επισημάνει η τέως υπουργός Πολιτισμού «τα χρέη του ΚΘΒΕ ανέρχονταν σε 9 εκατομμύρια ευρώ και τώρα με την χρηματοδότηση του Δημοσίου και τη χρηστή διοίκηση των Αναστασάκη, και Τσιμά σε συνεργασία με το διοικητικό συμβούλιο, τα χρέη έχουν μειωθεί στα 2 εκατομμύρια ευρώ»). Αυτός είναι και ο λόγος που θα έπρεπε η διαπίστωση να μην παραμένει έωλη στο δελτίο Τύπου, αλλά να συνοδεύεται και από συγκεκριμένα στοιχεία. Διαφορετικά μοιάζει με σκέτη άποψη και μάλιστα αρκετά…μικρόψυχη.
Όμως προβληματική φαίνεται να είναι και η αμέσως επόμενη επισήμανση ότι η υπουργός έδωσε τις κατάλληλες κατευθύνσεις για άμεση εκπόνηση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Θεάτρου. Εξ όσων γνωρίζουμε, με πρωτοβουλία της προηγούμενης κυβέρνησης, το ΚΘΒΕ όπως και άλλοι πολιτιστικοί φορείς είχαν κληθεί να δουλέψουν πάνω στους νέους κανονισμούς λειτουργίας των φορέων τους και να τους καταθέσουν στο ΥΠΠΟ-όπερ και εγένετο και για την περίπτωση του ΚΘΒΕ.
Αναμένουμε λοιπόν τις αποδείξεις για ό,τι ισχυρίστηκαν ΥΠΠΟ και νυν διοίκηση. Θα ευχόμασταν πάντως και το μεν και η δε να μην εξαπολύουν τέτοια σοβαρή κατηγορία παρεμπιπτόντως και ανάμεσα στις γραμμές ενός πυκνού δελτίου Τύπου. Δεν τιμά κανέναν αυτό. Ούτε τους «κατήγορους», ούτε τους «κατηγορούμενους», ούτε τους αποδέκτες του δελτίου από τον Τύπο.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr