Eurovision 2019: Το μέγεθος της υποκρισίας
Ο τηλεοπτικός πασατέμπος της Ευρώπης είναι ο διαγωνισμός τραγουδιού της Γιουροβίζιον. Ένα τηλεοπτικό σόου που αντικατοπτρίζει την απουσία στόχευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ένα οπτικοακουστικό θέαμα με όρους οικονομικούς και εμπορικούς, χωρίς πολιτιστική ταυτότητα και υψηλές καλλιτεχνικές αξίες.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Τα 12άρια ανταλλάσσονται στη βάση γεωπολιτικών συμμαχιών- συμπαθειών- μόνον στην ανταλλαγή 12αριών μεταξύ Ελλάδας- Κύπρου καταγράφηκαν αντιδράσεις αποδοκιμασίας στο φετινό διαγωνισμό τραγουδιού που έγινε στο Τελ Αβιβ- στοιχείο που ήταν πρόδηλο περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Κριτικές επιτροπές και τηλεθεατές έστειλαν μήνυμα με τη χαμηλή βαθμολογία που έδωσαν σε Αγγλία, Γερμανία, Ισπανία οι οποίες μαζί με τις Γαλλία και Ιταλία συγκροτούν τον κύριο χρηματοδοτικό συνασπισμό «Big Five» του τραγουδιστικού θεσμού και για τούτο μετέχουν απευθείας στον τελικό της διοργάνωσης.
Δεν ήταν η πρώτη φορά που συνέβη. Το θερμό πολιτικά 2015, στον 60ο διαγωνισμό τραγουδιού της Γιουροβίζιον είχε γίνει χαμός με την βαθμολογική καταβαράθρωση Αγγλίας, Γαλλίας, Ισπανίας, Γερμανίας. Μαζί τους είχε καταποντιστεί βαθμολογικά και η διοργανώστρα Αυστρία (νικήτρια της προηγούμενης διοργάνωσης χάρη στην Κοντσίτα Βούρστ και το «Rise like a phoenix»).
Η παγκοσμιοποίηση ισοπεδωτική. Έχει διαπεράσει την τραγουδιστική φιέστα. Το τζαζ DNA των Τσέχων, το γαλλικό και το ιταλικό τραγούδι που είχαν καταφέρει να «περάσουν» και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, άφαντα.
Τουλάχιστον πέντε διαγωνιζόμενοι είχαν αναδειχθεί από μουσικά τηλεριάλιτι των χωρών τους. Μπορεί να λέει κάτι αυτό για το διαγωνισμό. Μένει να φανεί στον χρόνο, διότι και η Μιρέιγ Ματιέ ξεχώρισε σε τηλεοπτικό διαγωνισμό ταλέντων της Γαλλίας, μπορεί να μην εκπροσώπησε ποτέ στα χρονικά του θεσμού της Γιουροβίζιον τη χώρας της, όμως μετρά 54 χρόνια λαμπερής καριέρας.
Η Γιουροβίζιον για τον διαγωνισμό της έχει να λέει πόσο ανοιχτόμυαλος είναι, ότι είναι χωρίς στεγανά, εντούτοις έγινε όχι στην πρωτεύουσα της νικήτριας χώρας στην αμέσως προηγούμενη διοργάνωση αλλά σε άλλη πόλη σε ένα εκθεσιακό- συνδριακό κέντρο- κλωβό. Πρεσβεύει την ανεκτικότητα και την αποδοχή και ο διαγωνισμός τραγουδιού έχει μετασχηματιστεί σε γιορτή- άτυπο ριγιούνιον της γκέι κοινότητας. Και μάλλον εκεί σταματά η ανεκτικότητα και η αποδοχή.
Το με πολιτικό στίχο της αντικαπιταλιστικής πανκ μπαντας Χάταρι, από την Ισλανδία και οι δηλώσεις των μελών ότι ο διαγωνισμός είναι πρωτίστως πολιτική, απλώς τονίζει το μέγεθος της υποκρισίας.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr