• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Δημοσκόπηση Metron Analysis: Πτώση 1,6% για ΝΔ, κέρδη για ΠΑΣΟΚ και Πλεύση Ελευθερίας - Τι λένε οι πολίτες για ΤσίπραΟ Ιβάν Σαββίδης στους εργαζόμενους του OPEN: «Δεν τα έχω πει ακόμα όλα στην Ελλάδα»Τραγωδία με πολλούς νεκρούς στη Βόρεια Καρολίνα μετά από συντριβή ιδιωτικού τζετΕξαρθρώθηκε μεγάλο κύκλωμα μαστροπείας - Οι οίκοι ανοχής και το «πλυντήριο» μαύρου χρήματος
δημοφιλές τώρα: Λεωφορεία: Οι οδηγοί γυρνούν την πλάτη στην ΟΣΥ - Ελάχιστες οι αιτήσεις και νέα παράταση στην...
Homepage ┋   Απόψεις   ┋   04.04.2019 19:35
Νίκος Λουπάκης
Νίκος Λουπάκης

Οι δύο όψεις της αγοράς

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  

Τα σύννεφα πάνω από το βασίλειο του diesel άρχισαν να µαζεύονται πριν από δύο περίπου χρόνια, όταν οι δήµαρχοι τεσσάρων µεγάλων πόλεων -Μαδρίτη, Μεξικό, Παρίσι και Αθήνα- γνωστοποιούσαν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε απαγόρευση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων «εντός των τειχών» µέχρι το 2025.

Παρόλο που είναι ένα θέµα το κατά πόσον είναι αρµόδιος ο ∆ήµος Αθηναίων, που δεν είναι καν µητροπολιτικός, να πάρει τέτοιου είδους µέτρα, η είδηση είχε προκαλέσει και αίσθηση και ανησυχία. Γιατί είχε προηγηθεί και το περίφηµο dieselgate, που σε καµία περίπτωση βέβαια δεν είχε να κάνει µε τα οικολογικά διαπιστευτήρια των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων.

Απλώς τα ντεσιµπέλ του αντιπετρελαϊκού θορύβου ανέβαιναν και οι Έλληνες που είχαν στερηθεί τα προ του 2010 χρόνια τις χάρες της πετρελαιοκίνησης (βλ. οικονοµία) και είχαν σπεύσει αµέσως µετά να εκτοξεύσουν τις πωλήσεις τέτοιων οχηµάτων σχεδόν στο 65% του συνόλου της αγοράς (το 2014) ένιωθαν να χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους... Η παραφιλολογία περί κατάργησης των diesel έδινε και δυστυχώς εξακολουθεί να δίνει και να παίρνει, ωστόσο κανείς κατασκευαστής δεν βγάζει τους κινητήρες αυτούς από την γκάµα του αν δεν τον βολεύει!

∆εκαοκτώ από τα 23 µοντέλα που λανσαρίστηκαν φέτος στην ελληνική αγορά είναι διαθέσιµα και σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις και αν υπάρχει κάτι που πρέπει να σκεφτεί ο υποψήφιος αγοραστής επιλέγοντας καύσιµο, είναι η χρήση του αυτοκινήτου και όχι ο φόβος της απαγόρευσης της κυκλοφορίας τους. Γιατί και εκεί όπου επιχειρείται απαγόρευση ή περιορισµός, το µέτρο αφορά συνήθως αυτοκίνητα παλαιότερων προδιαγραφών ρύπων.

«Όχι» στο πετρέλαιο πρέπει να πει κανείς αν κινείται κυρίως µέσα στην πόλη (ό,τι χειρότερο για εµφάνιση προβληµάτων που κοστίζουν ακριβά) αλλά και αν τελικά δεν «κάνει» αρκετά χιλιόµετρα τον χρόνο (τουλάχιστον 15.000), ώστε να υπάρξει απόσβεση της διαφοράς τιµής. Κάποιος που κάνει πολλά ταξίδια, ναι, αυτός πρέπει να προτιµήσει το diesel!

Το γεγονός τώρα ότι το 2017 οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. υποχώρησαν στο 44% του συνόλου των πωλήσεων εκτιµάται από τους ανθρώπους της αγοράς ως εκλογίκευση της κατάστασης, καθώς ο αγοραστής αγοράζει αυτό που πραγµατικά του χρειάζεται. Γιατί βαδίζουµε -επιτέλους- προς µια πιο ορθολογική σύνθεση του στόλου και όχι προς την κατάργηση του diesel… 

Διαβάστε ακόμη

Μπλόκα αγροτών: Ποιες μέρες θα είναι ανοιχτοί οι δρόμοι στις γιορτές - Τι θα γίνει με τις παρακαμπτήριες οδούς

Ο Ιβάν Σαββίδης στους εργαζόμενους του OPEN: «Δεν τα έχω πει ακόμα όλα στην Ελλάδα»

«Φλέγονται» οι Βρυξέλλες: Άγρια καταστολή στη διαδήλωση των αγροτών - Δακρυγόνα, και φωτιές έξω από το Ευρωκοινοβούλιο

Γιώργος Μαζωνάκης: Ποιος είναι ο 21χρονος Στέφανος Παπαδόπουλος που κατέθεσε μήνυση κατά του τραγουδιστή

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • πετρέλαιο
  • diesel
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr