ΔΕΘ: Επιστροφή στη λύση Καραμανλή και μετεγκατάσταση της Έκθεσης στη Δυτική Θεσσαλονίκη
Ο Λάζαρος Κυρίζογλου, Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης και Α’ Αντιπρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος εξηγεί γιατί η διοίκηση της ΔΕΘ πρέπει να επιμείνει στην λύση Καραμανλή, προκρίνοντας την μετεγκατάσταση του Εκθεσιακού χώρου στη Δυτική Θεσσαλονίκη🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Η Θεσσαλονίκη, όπως και η ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και της βόρειας Ελλάδας, έχει το προνόμιο να είναι έδρα της ΔΕΘ, ενός θεσμού που μπορεί να διαδραματίζει ρόλο μηχανής που θα έλκει σταθερά το συρμό της ανάπτυξης. Ως Θεσσαλονίκη εννοούμε φυσικά το σύνολο του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (Π.Σ.Θ.).
Διαβάστε ακόμη: Το μαύρο κουτί της ΔΕΘ: Η ανάπλαση και τα στοιχήματα της Θεσσαλονίκης
Το 2008, στα εγκαίνια της ΔΕΘ, εξαγγέλθηκε από τον τότε πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Δυτική Θεσσαλονίκη και η απόδοση του χώρου της ΔΕΘ (175 στρέμματα περίπου) για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου. Τότε είχαν συμφωνήσει όλοι οι πολιτικοί, επιστημονικοί και παραγωγικοί φορείς. Είχε μάλιστα με ΚΥΑ συγκροτηθεί Επιτροπή υπό την προεδρία του τότε Υπουργού Μακεδονίας Θράκης προς υλοποίηση της εξαγγελίας. Έκτοτε αυτή ήταν η σταθερή θέση με όλες τις κυβερνήσεις. Η διοίκηση της ΔΕΘ ξεκίνησε την αλλαγή πλεύσης και προτείνει τόσο με την προηγούμενη όσο και τη σημερινή κυβέρνηση τη ματαίωση της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ στη Σίνδο.
Η ΔΕΘ δεν μπορεί πλέον να παραμείνει στη θέση της. Πρέπει να μετεγκατασταθεί στη δυτική Θεσσαλονίκη ανοίγοντας άλλες προοπτικές για τη Θεσσαλονίκη του πολιτισμού, της ποιότητας ζωής και της ισόρροπης οικονομικής ανάπτυξης. Με τη μεταφορά της ΔΕΘ εκτός Θεσσαλονίκης, ο χώρος που θα απελευθερωθεί μπορεί να λειτουργήσει ως Μητροπολιτικό Πάρκο, που τόσο λείπει από την πόλη, καθιστώντας την πιο ανθρώπινη, πιο λειτουργική, πιο φιλική και άρα περισσότερο επισκέψιμη.
Έτσι θα συνδεθεί το θαλάσσιο μέτωπο με το δάσος του Σέιχ-Σου, το οποίο μπορεί να επεκταθεί δυτικά, αγκαλιάζοντας ως ένα «πράσινο πέταλο» όλη τη Θεσσαλονίκη και θα λειτουργεί ως περιβαλλοντικός προστατευτικός μανδύας. Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι στον υφιστάμενο χώρο της ΔΕΘ υπάρχουν μεγάλης αξίας αρχαιότητες που μπορούν να αναδειχθούν, ενώ μία λάθος επιλογή για τη δημιουργία ξενοδοχείων, περιπτέρων και υπογείων πάρκινγκ θα δημιουργήσει για μια άλλη 20ετία το φαινόμενο της στάσης Βενιζέλου του μετρό.
Με τη δημιουργία και εκ του μηδενός κατασκευή ενός σοβαρού εκθεσιακού χώρου σε εύκολα προσβάσιμη περιοχή θα αναβαθμιστεί το κύρος της διεθνούς έκθεσης. Με την υποστήριξή της δε από ένα μεγάλο συνεδριακό κέντρο μπορεί να επιτυγχάνει επιπλέον τη διοργάνωση δεκάδων παγκοσμίου επιπέδου και διεθνούς ενδιαφέροντος συνεδρίων (επαγγελματικών, επιστημονικών κ.ά.), επιτυγχάνοντας έτσι την προσέλευση 100.000 και πλέον, συνέδρων, επισκεπτών και τουριστών στην πόλη. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι ο πιο αποδοτικός και προσοδοφόρος τουρισμός είναι ο συνεδριακός και η Θεσσαλονίκη, με δεδομένη την έλλειψη τέτοιων συνεδριακών κέντρων, δεν μπορεί να διεκδικήσει παγκόσμια και διεθνή συνέδρια.
Η χωροθέτηση της ΔΕΘ στη Δυτική Θεσσαλονίκη θα αποτελεί το εχέγγυο μιας σταθερής ισόρροπης και δίκαιης ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής, ιδιαίτερα του υποβαθμισμένου από έλλειψη υποδομών δυτικού τομέα, που μαστίζεται από την ανεργία. Η επιλογή της θέσης στη διασταύρωση της ΠΑΘΕ με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ θα επιφέρει την, αναγκαία ούτως ή άλλως, επέκταση του δικτύου του μετρό, όπως επίσης του σιδηροδρόμου και της αστικής συγκοινωνίας.
Κι αυτό το σημείο είναι το πλέον στρατηγικά ενδεδειγμένο καθώς θα είναι εύκολα προσβάσιμο, άμεσα και με ασφάλεια, από τις όμορες Περιφερειακές Ενότητες (Νομούς) της Θεσσαλονίκης και όλης της βόρειας Ελλάδας. Έτσι θα αναδειχθούν και οι ιστορικοί τουριστικοί προορισμοί (Δίον-Πέλλα-Βεργίνα), δημιουργώντας ισχυρές προϋποθέσεις για την οικονομική ανάπτυξη μιας μεγάλης περιοχής.
Η Θεσσαλονίκη πρέπει να ξεφύγει από το τέλμα και να κάνει επιτέλους τη μεγάλη φυγή προς τα εμπρός. Η Θεσσαλονίκη οφείλει να επανασχεδιάσει το μέλλον της χωρίς προκαταλήψεις και αγκυλώσεις επενδύοντας κατ’ αρχήν σε ένα τέτοιο μεγάλο έργο πνοής για τις επόμενες δεκαετίες, όχι απλά για την πόλη αλλά και για το σύνολο της χώρας και της ενδοχώρας, της Βαλκανικής και Ν.Α. Ευρώπης.
Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη: Η Ανάπλαση της ΔΕΘ και η ανάγκη για Μητροπολιτικό Πάρκο
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr