Η Kawasaki δοκιμάζει στον δρόμο μοτοσυκλέτα υδρογόνου!
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Η Kawasaki Heavy Industries διοργάνωσε στην Ιαπωνία την εκδήλωση “Group Vision 2030”, η οποία έλαβε χώρα στις 12 Δεκεμβρίου 2023, όπου παρουσίασε το πλάνο της για τα επόμενα χρόνια, σε όλους του τομείς με τους οποίους καταπιάνεται ο ιαπωνικός κολοσσός, από την ναυσιπλοΐα, την αμυντική βιομηχανία και την μοτοσυκλέτα, αλλά και το νέο project κατασκευής κινητήρων για αεροσκάφη.
Μεταξύ των πολλών σχεδίων που έκαναν την εμφάνισή τους στην εκδήλωση, αυτό που ξεχώρισε στον τομέα της κινητικότητας ήταν η μοτοσυκλέτα υδρογόνου του Akashi, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό σε πρωτότυπη μορφή -μέχρι τώρα την είχαμε δει μόνο σε απεικονίσεις με τη βοήθεια Η/Υ. Στην πρωτότυπη μοτοσυκλέτα, η Kawasaki χρησιμοποίησε τελικά μπλε χρώμα, αντί για το πράσινο των CGI φωτογραφιών που είχαν δει το φως της δημοσιότητας.
Ήδη, οι τέσσερεις μεγάλοι Ιάπωνες κατασκευαστές μοτοσυκλετών (Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki) έχουν συσπειρωθεί με στόχο την κοινή έρευνα και εξέλιξη πάνω στη δημιουργία κινητήρων με καύσιμο το υδρογόνο, δημιουργώντας την Hydrogen Small Mobility & Engine Technology Research Association (HySE). Η πιο πρόσφατη ανακοίνωσή τους ήταν η συμμετοχή στο Rally Dakar 2024, όπου σε συνεργασία με την Toyota θα τρέξουν με το SSV υδρογόνου “HySE-X1” στην νεότευκτη κατηγορία “Mission 1000”. Το συγκεκριμένο όχημα χρησιμοποιεί ως βάση τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 998 κυβικών, που έρχεται από το H2SX.
Στη συνάντηση για την παρουσίαση του επιχειρηματικού πλάνου του Ομίλου Kawasaki για το 2030, η Kawasaki Motors -που αποτελεί πλέον ξεχωριστό κομμάτι από τη βαριά βιομηχανία του Ιάπωνα κολοσσού και ασχολείται με τον τομέα των μοτοσυκλετών- ανακοίνωσε ότι στόχος της για την συγκεκριμένη χρονιά είναι τα έσοδα της να φτάσουν το 1 τρισεκατομμύριο Γιεν (6,470 δισεκατομμύρια ευρώ).
Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου σχεδιάζεται αύξηση παραγωγής, καθώς το 2024 αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία ενός νέου εργοστασίου, στο Μεξικό. Σκοπός δημιουργίας του είναι να μπορεί η Kawasaki Motors να παρουσιάζει νέα μοντέλα για τις αγορές του αναπτυγμένου κόσμου, επιταχύνοντας ταυτόχρονα την εξέλιξη τόσο των ηλεκτροκινητήρων όσο και των κινητήρων υδρογόνου.
Στα πλαίσια του “Group Vision 2030” έκανε για πρώτη φορά την εμφάνιση της σε πρωτότυπη μορφή η μοτοσυκλέτα υδρογόνου του Akashi, με τον πρόεδρο της Kawasaki Motors, Hiroshi Ito να δηλώνει: “η μοτοσυκλέτα βασίζεται στο Ninja H2SX και θα ξεκινήσουμε να τη δοκιμάζουμε στον δρόμο στις αρχές του 2024, εξελίσσοντας την με το βλέμμα μας στραμμένο στο μέλλον.”
Η σχεδίαση της νέας μοτοσυκλέτας είναι αρκετά φουτουριστική. Το σημείο που πέφτει απευθείας το μάτι είναι οι τεράστιες βαλίτσες στην ουρά, που έχουν αναλάβει τον ρόλο των ρεζερβουάρ καυσίμου, δηλαδή του υδρογόνου. Πιθανότατα όσο εξελίσσεται η τεχνολογία, οι δεξαμενές αυτές είτε θα μικραίνουν είτε θα αλλάζουν θέση, προκειμένου να μην είναι τόσο εκτεθειμένες και να μην ασχημαίνουν και τη μοτοσυκλέτα. Ο προβολέας μπροστά έχει DRL LED φώτα, που σχηματίζουν το γράμμα “H”, τονίζοντας το καύσιμο που χρησιμοποιεί, δηλαδή το υδρογόνο (Hydrogen).
Ήδη από το φθινόπωρο του 2022 η Kawasaki είχε ανακοινώσει ότι σκοπεύει να παρουσιάσει τις πρώτες μοτοσυκλέτες υδρογόνου, με στόχο την μαζική παραγωγή, στις αρχές της δεκαετίας του 2030. Κάτι τέτοιο βέβαια, όπως έχει παραδεχτεί και η ίδια, θα εξαρτηθεί και από την εξέλιξη των υποδομών. Για την ώρα, φαίνεται ότι οι Ιάπωνες κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση, για να εκπληρώσουν τον παραπάνω στόχο.
Πέραν τώρα της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας υδρογόνου, η Kawasaki παρουσίασε και 2 νέους κινητήρες για ελαφριά αεροσκάφη, μπαίνοντας για πρώτη φορά στον τομέα της αεροναυπηγικής. Τα δυο δείγματα βασίζονται στον περτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα της οικογένειας H2, έχοντας 2 επιπλέον κυλίνδρους. Ο πρώτος εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας χρησιμοποιεί turbo και ως καύσιμο την βενζίνη, ενώ στις φωτογραφίες ξεχωρίζει από την πράσινη κεφαλή του. Ο δεύτερος, επίσης εξακύλινδρος εν σειρά και με turbo, χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο και ξεχωρίζει στις φωτογραφίες από το μπλε χρώμα της κεφαλής. Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού οι Ιάπωνες θα συνεργαστούν με την startup εταιρεία ηλεκτρικών/υβριδικών αεροσκαφών VOLTAERO, με την πρώτη δοκιμαστική πτήση να υπολογίζεται στις αρχές του 2024. Η βενζινοκίνητη έκδοση αναμένεται να έρθει στην παραγωγή το 2025, με την έκδοση του υγρού υδρογόνου να γίνεται διαθέσιμη το 2035. Ταυτόχρονα, η Kawasaki θα εξελίσσει έναν ακόμη κινητήρα, αυτή τη φορά με καύσιμο την κηροζίνη.
Ένας ακόμα σημαντικός τομέας, ο οποίος παίζει βασικό ρόλο για το Όραμα 2030 του Ομίλου Kawasaki είναι η αμυντική βιομηχανία. Σε αυτή περιλαμβάνονται ελικόπτερα, πύραυλοι, συστήματα laser, κινητήρες πλοίων και υποβρυχίων κ.α., ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα υποβρύχια του ναυτικού της Ιαπωνίας διαθέτουν κινητήρες της Kawasaki.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr