Ηλεκτρικά πατίνια: Διχασμός στην Ευρώπη - «Πέφτουν» πρόστιμα στο Παρίσι
Η Γερμανία σε αντίθεση με την Γαλλία καλωσορίζει τον νέοι τρόπο μετακίνησης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στην πόλη σκοπεύει να θεσπίσει το Παρίσι, επιβάλλοντας πρόστιμα σε όσους τα χρησιμοποιούν στα πεζοδρόμια. Ταυτόχρονα, θα ορίσει συγκεκριμένους χώρους στάθμευσης και θα επιβάλει ένα ετήσιο τέλος στις διαχειρίστριες εταιρείες.
Ενόψει της υιοθέτησης ενός νόμου για τα ηλεκτρικά πατίνια, που αναμένεται να κατατεθεί στο κοινοβούλιο εντός του έτους, το δημοτικό συμβούλιο της πρωτεύουσας αποφάσισε να επιβάλει πρόστιμο ύψους 135 ευρώ σε όποιον κυκλοφορεί στο πεζοδρόμιο. Το πρόστιμο σε όσους μπλοκάρουν τα πεζοδρόμια παρκάροντας εκεί τα πατίνια τους, θα φτάνει τα 35 ευρώ ενώ δημοτικοί υπάλληλοι θα αναλάβουν να τα απομακρύνουν.
Ο δήμος, μολονότι στηρίζει τους νέους τρόπους μετακίνησης που αντικαθιστούν τα ρυπογόνα οχήματα, τόνισε ότι η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, που αυξάνεται ραγδαία, θέτει σε κίνδυνο τους πεζούς, ιδίως τους ηλικιωμένους και τα μικρά παιδιά. Η στάθμευσή τους οπουδήποτε εμποδίζει τους γονείς με καροτσάκια και τους ανθρώπους με αναπηρίες.
Μέχρι τα τέλη του έτους η πόλη θα δημιουργήσει περίπου 2.500 χώρους στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια (τα «τροτινέτ» στα γαλλικά) και εξετάζει το ενδεχόμενο να γίνει υποχρεωτικό για τους χρήστες να τα αφήνουν μόνο στα καθορισμένα σημεία.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ εννέα εταιρείες –μεταξύ των οποίων και οι καλιφορνέζικες Lime και Bird– λειτουργούν σήμερα περίπου 15.000 ηλεκτρικά πατίνια στο Παρίσι. Ο αριθμός αυτός εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στα 40.000 μέχρι το τέλος του έτους. Εταιρείες όπως οι Bolt, Wind και Voi έχουν επίσης ρίξει στην κυκλοφορία εκατοντάδες «τροτινέτ».
Οι εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν ετήσιο τέλος ύψους τουλάχιστον 50 ευρώ ανά ηλεκτρικό πατίνι για τα πρώτα 499. Το τέλος θα φτάνει τα 65 ευρώ ανά πατίνι για τις εταιρείες που έχουν περισσότερα από 3.000.
Τον Δεκέμβριο, ο δήμος της Μαδρίτης διέταξε τις εταιρείες Voi, Wind και Lime να απομακρύνουν τα ηλεκτρικά πατίνια τους από τους δρόμους, με το σκεπτικό ότι δεν τηρούσαν τον κανονισμό που όριζε σε ποιες περιοχές επιτρεπόταν να κυκλοφορούν.
Στη Γερμανία πάντως η κυβέρνηση ενέκρινε σήμερα την κυκλοφορία όχι μόνο των "οχημάτων με ηλεκτροκίνηση χωρίς κάθισμα" αλλά και των ηλεκτρικών μονόκυκλων στους δρόμους, που θα μπορούν να "συμβιώνουν" στο εξής με τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
«Θέλουμε να ανοίξουμε νέους δρόμους για μια πιο σύγχρονη, υγιεινή και οικολογική μετακίνηση στις πόλεις», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ, τονίζοντας το «τεράστιο δυναμικό» των ηλεκτρικών πατινιών. Σύμφωνα με τον υπουργό, πρόκειται για «μια πραγματική εναλλακτική λύση, ιδανική για να καλύψει κανείς το τελευταίο χιλιόμετρο από τον σταθμό του μετρό ή τη στάση του λεωφορείου μέχρι το σπίτι του ή την εργασία του».
Το ρυθμιστικό πλαίσιο που εγκρίθηκε σήμερα διαχωρίζει τα πατίνια η ταχύτητα των οποίων δεν υπερβαίνει τα 12 χιλιόμετρα (επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούν και παιδιά, από 12 ετών και άνω, αλλά μόνο στα πεζοδρόμια) και εκείνα που φτάνουν τα 20 χιλιόμετρα (για άτομα άνω των14 ετών και μπορούν να κυκλοφορούν στους ποδηλατόδρομους).
«Αν τα ηλεκτρικά πατίνια επιτραπούν στα πεζοδρόμια, θα αυξηθούν τα δυστυχήματα», προέβλεψε ωστόσο στην εφημερίδα Neuen Osnabrucker Zeitung ένα στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας. Η ταχύτητα των 11,9 χιλιομέτρων την ώρα, εξήγησε, είναι «τουλάχιστον διπλάσια από εκείνη με την οποία κυκλοφορούν οι πεζοί» και επομένως για τους τελευταίους συνιστά "κίνδυνο".
«Τα ηλεκτρικά πατίνια θα προκαλέσουν μια νέα ζώνη συγκρούσεων» στο αστικό τοπίο που «είναι ήδη επιβαρυμένο», σχολίασε εξάλλου ο Όλιβερ Μάλτσοβ, του αστυνομικού συνδικάτου GdP.
Από τα τέλη του 2017 τουλάχιστον 1.500 άνθρωποι νοσηλεύτηκαν στις ΗΠΑ εξαιτίας ατυχήμάτων με ηλεκτρικά πατίνια, ανέφερε τον Φεβρουάριο ο οργανισμός Consumer Reports ενώ αμερικανικά μέσα ενημέρωσης έκαναν λόγο για τέσσερα θανατηφόρα δυστυχήματα.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr