Μετρό Θεσσαλονίκης: Η Αττικό Μετρό αμφισβητεί την εγκυρότητα μελέτης της
"Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία βάφτισε μια πολιτική απόφασή της μελέτη" εκτίμησε ο γ.γ. του ΥΠΠΟΑ Γ. Διδασκάλου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Στην αποδόμηση της αρχιτεκτονικής μελέτης ομάδας εργασίας, στην οποία συμμετείχε και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε, σχετικά με την κατά χώραν διατήρηση των σημαντικών αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία κατατέθηκε το 2017 και απέσπασε τη θετική εισήγηση του ΚΑΣ, με το επιχείρημα πως ήταν ανυπόγραφη, άρα άκυρη, στηρίζεται η επιχειρηματολογία όσων τάσσονται υπέρ της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων στη σημερινή μαραθώνια συνεδρίαση του Συμβουλίου που βρίσκεται σε εξέλιξη.
"Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία βάφτισε μια πολιτική απόφασή της μελέτη. Δεν υπάρχει καμία επίσημη υπογεγραμμένη μελέτη" υποστήριξε ο γενικός γραμματέας πολιτισμού του ΥΠΠΟΑ κ. Διδασκάλου για να πάρει, ωστόσο, την απάντηση από τη γενική διευθύντρια αρχαιοτήτων και πολιτικής κληρονομιάς κυρία Βελένη ότι "στο παρελθόν έχουν εγκριθεί από το ΚΑΣ κι άλλες ανυπόγραφες μελέτες για λόγους οικονομίας χρόνου".
Στο μεταξύ ο νέος Πρόεδρος του Δ.Σ. της Αττικό Μετρό κ. Νίκος Ταχιάος, υποστήριξε, ενώπιον του ΚΑΣ, ότι ποτέ δεν εστάλη επίσημη μελέτη από την διοίκηση της εταιρείας: "Ο όρος μελέτη έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές. Δεν εστάλη πότε στο ΥΠΠΟΑ μελέτη από την διοίκηση της εταιρείας. Υπήρχαν μόνο ιδέες που έπεσαν στο τραπέζι τόσο από την Αττικό Μετρό όσο και από το υπουργείο". Ο κ. Ταχιάος κατήγγειλε επίσης πως"από το 2016 και μετά το Μετρό Θεσσαλονίκης εργαλειοποιήθηκε και πολλοί προσπάθησαν να χτίσουν καριέρες πάνω του" ενώ συμπλήρωσε πως"το 2017 καθοδηγήθηκαν αποφάσεις παραπλανώντας τα αρμόδια όργανα μεταξύ των οποίων και το KΑΣ".
Η κυρία Βελένη, πάντως, έθεσε το εύλογο ερώτημα" πως είναι δυνατόν οι μηχανικοί της Αττικό Μετρό να συμμετείχαν σε μια μελέτη εν αγνοία της διοίκησης της εταιρείας στην οποία μάλιστα συνεχίζουν μέχρι σήμερα να εργάζονται".
Ο αρμόδιος μηχανικός, κ. Κωνσταντινίδης, ο οποίος προΐστατο στην δημιουργία της περίφημης μελέτης του 2017 και παραβρίσκεται στη συνεδρίαση, έλυσε τη σιωπή του, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, δηλώνοντας ξεκάθαρα πως η εν λόγω μελέτη αποδείχτηκε μη υλοποιήσημη κατασκευαστικά καθώς απαιτούσε πολύ περισσότερο χρόνο, που σημαίνει υψηλές αποζημιώσεις στην ανάδοχο εταιρεία, τεχνογνωσία που δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή και επιπλέον χρηματοδότηση. Γι' αυτό και αναζητήθηκαν άλλες λύσεις.
Παράλληλα, ο κύριος Κωνσταντινίδης παρουσίασε τα χρονοδιάγραμματα και τα κόστη των δύο λύσεων: 124,5 εκ. ευρώ και παράδοσή το 2026 σε περίπτωση που το έργο συνεχιστεί με κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων και 70,6 εκ. ευρώ με παράδοση το 2023 για τη λύση της απομάκρυνσης και επανατοποθέτησής τους.
Στο μεταξύ έξω από το αμφιθέατρο του ΥΠΠΟΑ είχε συγκεντρωθεί αρκετός κόσμος ενώ δεν έλειψαν οι εντάσεις και οι αντεγκλήσεις. Ανάμεσά τους ήταν και ο πρώην Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μπουτάρης.
Ο πρώην Δημαρχος Θεσσαλονίκης, στην τοποθέτηση που έκανε τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης, εξέφρασε την άποψη πως, δυστυχώς, το θέμα έχει λαβει κομματικές διαστάσεις:"Τον Γενάρη του 2019 ανακοινώθηκε χρονοδιάγραμμα βασισμένο στη λύση της κατά χώραν διατήρησης των αρχαιοτήτων. Τον Μάιο σταμάτησαν όλες οι εργασίες επειδή προφανώς ασκήθηκαν πολιτικές πιέσεις" είπε ο κ. Μπουτάρης συμπληρώνοντας πως "η λύση που είχε δρομολογηθεί είναι και εφικτή και η λιγότερο χρονοβόρα" και πως" μόνο με αυτήν θα ικανοποιηθεί η επιθυμία των Σαλονικιών να λειτουργήσει το Μετρό όσο το δυνατόν πιο γρήγορα"
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr