Πόρος: Μηχανική βλάβη εξετάζουν οι Αρχές - Το ελικοδρόμιο δεν είχε άδεια
Τι αναφέρει το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Τα ακριβή αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο οι τρεις επιβαίνοντες αναμένεται να φέρει στο «φως» το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή μηχανικό πρόβλημα. Τα αποτελέσματα των ερευνών θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας.
Σύμφωνα με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων είναι πρώιμο το στάδιο της διερεύνησης των αιτιών και η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Ωστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής, προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ, ακολούθησε έκρηξη και μετά σημειώθηκε η συντριβή στη θάλασσα.
Πάντως, η Επιτροπή επιβεβαιώνει έγγραφο της προς την ΔΕΔΔΗΕ και τις αρμόδιες αρχές, όπου ζητούσε να υπάρξει ειδική σήμανση στα καλώδια της ΔΕΗ (τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων), προκειμένου να είναι απολύτως ορατά από τους πιλότους, επισημαίνοντας τον κίνδυνο πρόσκρουσης στα καλώδια της.
Το χρονικό του δυστυχήματος σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση της ΥΠΑ έχει ως εξής: «Το ελικόπτερο τύπου Αgusta A109 με κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης, προερχόμενο από Κρανίδι με προορισμό το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και με ενδιάμεση στάση την περιοχή του Γαλατά για να παραλάβει δύο επιβάτες έχασε την επαφή του με τον Πύργο Ελέγχου Αθηνών και άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αρχές για τον εντοπισμό του. Συγκεκριμένα στις 15:32 τοπική ώρα ο πιλότος του ελικοπτέρου επικοινώνησε με την προσέγγιση Αθηνών και ανακοίνωσε ότι σε μερικά λεπτά αναχωρεί από Γαλατά, μετά από αυτή την συνομιλία χάθηκε η οποιαδήποτε επικοινωνία με το κέντρο.
Η ΥΠΑ από την στιγμή που δεν είχε επικοινωνία με το πτητικό μέσο ενημέρωσε το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης καθώς και την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων δίνοντας το τελευταίο στίγμα του ελικοπτέρου για να προχωρήσουν τις διαδικασίες έρευνας και διάσωσης των επιβαινόντων».
Χωρίς άδεια το ελικοδρόμιο
Από τις πρώτες κιόλας ώρες μετά την τραγωδία στον Πόρο έγιναν καταγγελίες για το ελικοδρόμιο στον Γαλατά, που δεν έχει άδεια και δεν πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας. Όπως αναφέρεται, το ελικοδρόμιο λειτουργεί χωρίς άδεια και δίχως τις απαραίτητες πρόνοιες, σύμφωνα με αυτοψία του ΣΚΑΪ και καταγγελίες κατοίκων της περιοχής.
Το ελικοδρόμιο βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τα καλώδια υψηλής τάσης όπου προσέκρουσε τη Δευτέρα 28 Αυγούστου, το μοιραίο ελικόπτερο ενώ δεν έχει κατάλληλο φωτισμό ούτε σήμανση για να τα αποφύγει ο χειριστής. Το ακίνητο είναι ουσιαστικά μία αλάνα, χωρίς περίφραξη και αφύλακτη, ελεύθερα προσβάσιμη.
Τα συγκεκριμένα καλώδια που μεταφέρουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί το νησί του Πόρου βρίσκονται σε ύψος 80-90 μέτρων από τη θάλασσα, πράγμα ιδιαίτερα επικίνδυνο για πτήσεις.
Ο αντιδήμαρχος του Πόρου, Γιώργος Κουτουζής, μιλώντας στην ΕΡΤ, δήλωσε πως «υπάρχει ένας χώρος στην περιοχή Γαλατά που δεν έχει άδεια και απογειώνονται και προσγειώνονται ελικόπτερα, δεν υπάρχει όμως εγκεκριμένο ελικοδρόμιο».
Όπως επεσήμανε ο αντιδήμαρχος, «με δική τους ευθύνη οι ιδιωτικές εταιρείες και χωρίς να υπάρχει αδειοδοτούμενο ελικοδρόμιο ανεβοκατεβάζουν ελικόπτερα. Το γεγονός έχει γίνει γνωστό και έχει καταγγελθεί στις αρμόδιες Αρχές από τις δημοτικές Αρχές του νησιού, ωστόσο δεν άλλαξε κάτι».
«Περιμέναμε πότε θα συμβεί!»
Για δυστύχημα που «ήταν στον προθάλαμο» και απλά περιμέναμε πότε θα συμβεί στον Γαλατά, έκανε λόγο στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος των χειριστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.
Στάθηκε στην πολύ μικρή απόσταση ανάμεσα στο ελικοδρόμιο και τα καλώδια, επισημαίνοντας ότι στο παρελθόν είχε σταλεί επιστολή στον ΔΕΔΔΗΕ για την έλλειψη σήμανσης που θα ενημέρωνε τους πιλότους για την καλωδίωση. Σημείωσε ότι παγκοσμίως το 70% των ατυχημάτων και δυστυχημάτων με ελικόπτερα προκύπτει από εμπλοκή με καλώδια.
«Τα καλώδια βρίσκονταν γύρω στα 250 με 300 μετρά από το ελικοδρόμιο και το ελικόπτερο με το που σηκώθηκε, έπεσε πάνω σε αυτά», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο δήμαρχος Τροιζηνίας, Κωνσταντίνος Καραγιάννης, για την τραγωδία με τους τρεις νεκρούς.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, το ελικοδρόμιο δεν ήταν αδειοδοτημένο και δεν ήταν ασφαλές για την προσγείωση και την απογείωση. Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι κατασκευάστηκε το 1987 από το πρώην Λιμενικό Ταμείο Πόρου, το οποίο περιήλθε μετά στον δήμο Τροιζήνας με τη μεταρρύθμιση «Καποδίστριας». Ο δήμος, ανέφερε, ουδέποτε ασχολήθηκε και οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν τον χώρο με δική τους ευθύνη.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr