Δικαστική διαμάχη Ρέστη - Κουτσολιούτσου: Χορός... αγωγών και εκατομμυρίων
Σε εξέλιξη η διαµάχη µεταξύ των δύο οικογενειών στην αίθουσα του Πρωτοδικείου για τη ναυτιλιακή εταιρεία Seanergy, την οποία η οικογένεια του εφοπλιστή κατηγορείται ότι απέκτησε µε δόλιο τρόπο από τον ιδρυτή της Folli Follie🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Ο δικαστικός κυκεώνας για την οικογένεια Κουτσολιούτσου συνεχίζεται, αφού εκτός από τα ανοιχτά µέτωπα για το σκάνδαλο της Folli Follie, ανεξέλεγκτα µαίνεται ο «πόλεµος» µε την οικογένεια Ρέστη.
Την ώρα που µετρά αντίστροφα ο χρόνος για την ποινική αξιολόγηση της υπόθεσης και την ηµέρα αποχώρησης του Τζώρτζη Κουτσολιούτσου από τη θέση του διευθύνοντος συµβούλου προκειµένου να συναινέσουν οι πιστωτές στη στήριξη του οµίλου, η οικογένεια έδινε σε αίθουσα του Πρωτοδικείου µια διαφορετική µάχη.
Πρόκειται για το ανοιχτό µέτωπο που έχει µε τον εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη και τις πρωτοφανείς διαστάσεις που έχει πάρει η δικαστική διαµάχη µεταξύ των δύο οικογενειών.
Στο κτίριο 4 της πρώην Σχολής Ευελπίδων, στο πινάκιο υπήρχαν 18 αγωγές µεταξύ των δύο πλευρών, µε βασικό αντικείµενο της διαµάχης τους να είναι η εταιρεία της οικογένειας Κουτσολιούτσου Seanergy, που δραστηριοποιείται σε επενδύσεις στην ναυτιλία. Η αντιπαράθεση του Βίκτωρα Ρέστη µε τον Τζώρτζη Κουτσολιούτσο έχει στοιχίσει στον πρώτο µία δίωξη για το αδίκηµα της κακουργηµατικής απάτης, η οποία βρίσκεται στον 21ο ανακριτή.
Αντικείµενο διαµάχης ήταν η εταιρεία Seanergy, που δραστηριοποιείται σε επενδύσεις στη ναυτιλία, µε τον Β. Ρέστη, τη µητέρα και τις δύο αδελφές του να κατηγορούνται ότι εξαπάτησαν τον κ. Κουτσολιούτσο, παίρνοντας την εταιρεία µε δόλιο τρόπο. Ανάµεσα στις 18 αγωγές υπήρχαν και κάποιες από την πλευρά Ρέστη για συκοφαντική δυσφήµηση από τους αντιδίκους. Οι Τζώρτζης και ∆ηµήτρης Κουτσολιούτσος, µε τη σειρά αγωγών που έχουν καταθέσει στο Πολυµελές Πρωτοδικείο της Αθήνας, διεκδικούν - σύµφωνα µε πληροφορίες- περίπου 60 εκατ. ευρώ από την οικογένεια Ρέστη.
Από την άλλη πλευρά, η οικογένεια Ρέστη θεωρεί ότι τα όσα αναφέρουν σε βάρος τους οι αντίδικοι είναι συκοφαντικά και µε ανταγωγή ζητούν ως αποζηµίωση για ηθική βλάβη περίπου 26 εκατ. ευρώ. Η άκρη του νήµατος βρίσκεται στο 2008, όταν... πανηγυρικά γίνεται γνωστό ότι η Seanergy διαπραγµατεύεται στο American Stock Exchange. Πρόκειται για εταιρεία ειδικού σκοπού, που έχει στόχο να αποκτήσει συµµετοχές στη ναυτιλία, είτε µέσω συγχώνευσης είτε µέσω ανταλλαγής µετοχών.
Στα πλάνα της βρίσκεται τότε και η αγορά ναυτιλιακής εταιρείας ή πλοίων. Πρόεδρος είναι ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος, ενώ ο Βίκτωρ Ρέστης είχε εκείνες τις ηµέρες αγοράσει το 50% της Seanergy, µερίδιο που ανήκε στους εφοπλιστές Πάνο και Σίµο Ζαφέτ, για 25 εκατ. δολάρια. Την ίδια στιγµή ο όµιλος Ρέστη είχε πουλήσει στη Seanergy έξι φορτηγά πλοία έναντι 404 εκατ. δολαρίων.
«Συμφωνία και λάθος χειρισμοί»
Η οικογένεια Κουτσολιούτσου υποστηρίζει, µεταξύ άλλων, ότι υπήρχε προφορική συµφωνία εξαγοράς και του δικού τους ποσοστού από τον όµιλο Ρέστη, αλλά αναφέρεται και σε λάθος χειρισµούς που οδήγησαν σε µεγάλη ζηµία.
Μάλιστα, στη µήνυση που είχαν καταθέσει αναφέρεται χαρακτηριστικά: «∆εδοµένου ότι µέχρι τη χρονική εκείνη περίοδο η οικογένεια Ρέστη -και κυρίως το όνοµα του Β. Ρέστη- δεν είχε εµπλακεί στις ποινικές υποθέσεις οι οποίες σήµερα διερευνώνται από την ελληνική δικαιοσύνη, τουναντίον διέθεταν τη φήµη πλοιοκτητών µε οικονοµική επιφάνεια και πείρα στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις και κυρίως λόγω της σαφούς και ρητής δεσµεύσεώς του περί εξαγοράς της δικής µας συµµετοχής την 30.9.3009, διά της καταρτίσεως προσυµφώνου εξαγοράς µετοχών µε δικαίωµα προαίρεσης υπέρ υµών, έναντι του τιµήµατος των 22.250.000 δολαρίων και της παντελούς άγνοιάς µας για τις πραγµατικές προθέσεις του και µε τις “υποθέσεις”, µε τις οποίες εµπλέκονταν, παραπεισθήκαµε και συµφωνήσαµε αφενός µεν να µην πωλήσουµε στην ελεύθερη αγορά το δικό µας µετοχικό πακέτο, αλλά στους µηνυοµένους έναντι του ως άνω τιµήµατος, αφετέρου δε να µη λάβουµε τη δεδοµένη χρονική στιγµή το ποσό των 22.250.000 δολαρίων, αλλά να παραµείνουµε προσωρινά ως µέτοχοι µειοψηφίας, εµπιστευόµενοι την πορεία της εταιρείας, καθώς και τη διαχείριση αυτής και των αποκτηθησοµένων πλοίων στα χέρια του Β. Ρέστη, των λοιπών µελών της οικογένειάς του και των στενών συνεργατών του».
Στο ακροατήριο
Το πρωί της Τετάρτης, επί 4 ώρες «σφυροκοπούσαν» δικαστές και δικηγόροι τον επιχειρηµατία, µε τεράστια εµπειρία στα ναυτιλιακά, Κ. ∆., που κατέθεσε ως µάρτυρας από την πλευρά του Βίκτωρα Ρέστη κατά την εκδίκαση των αγωγών µεταξύ των δύο οικογενειών. «Με την οικογένεια Ρέστη συνεργάστηκα στο θέµα των αγοραπωλησιών και της ναυτιλίας από το 2000. Η Seanergy ιδρύθηκε το 2006.
Οι ενάγοντες λένε ότι τους προσέγγισε ο Ρέστης, αλλά είναι ψέµα. Ο Ρέστης τότε ήταν πολύ πλούσιος, είχε 2 δισ. ευρώ µετρητά, δεν είχε ανάγκη να γυρίζει να ψάχνει για µικροεπενδύσεις. Τα 231 εκατ. συγκεντρώθηκαν µέσα στο 2006. Υπήρχε και δάνειο από τη Marfin 250 εκατ. περίπου. Ο Ρέστης αγόρασε το 50% των Ζαφέτ.
Συµφώνησαν ότι ο Κουτσολιούτσος θα παραµείνει στην εταιρεία, θα είναι και πρόεδρος Ξέρω ότι το master plan είχε στόχο να αγοραστούν 6 πλοία. Ο Ρέστης δεν είχε πει ότι θα αγόραζε και το υπόλοιπο 50% της εταιρείας. Αν είχε γίνει τέτοια συµφωνία, θα έπρεπε να υπήρχε ένα side letter, δεν γίνονται αυτά τα πράγµατα προφορικά. Μιλάµε για πολλά εκατοµµύρια και για εταιρεία που µπήκε στο αµερικανικό χρηµατιστήριο. Να σας πω επίσης ότι για εισηγµένη εταιρεία στη Νέα Υόρκη δεν έχω ακούσει ποτέ να έχει υπογραφεί συµφωνία ότι θα αγοραστούν σε σταθερή τιµή µετοχές!» είπε ο µάρτυρας.
Στη συνέχεια δέχθηκε επίµονες ερωτήσεις από την έδρα σχετικά µε το ποιος επιχειρηµατίας προσέγγισε ποιον πρώτος, επιµένοντας ότι «την πρώτη επαφή την έκαναν οι Κουτσολιούτσοι, ο Ρέστης είχε 110 πλοία τότε, ήταν πολύ δυνατός».
Ο µάρτυρας επέµεινε ότι οι ιδρυτές της Folli Follie είχαν ανάγκη τις γνώσεις του Βίκτωρα Ρέστη γιατί ήταν µεν εξαιρετικοί επιχειρηµατίες, αλλά «πουλούσαν φο µπιζού» και δεν ήξεραν τα ναυτιλιακά.
«Τα 6 πλοία που πουλήθηκαν από τον Ρέστη στη Seanergy τον Μάιο του 2008, πουλήθηκαν την ίδια µέρα που πήρε το 50%, γιατί όλα ήταν γραµµένα στο master plan. Ήταν πλοία φορτηγά και µετέφεραν σιτάρια, λιπάσµατα, µεταλλεύµατα, κάρβουνο από παντού. Τα πλοία αγοράστηκαν έναντι 397 εκατ. δολαρίων. Κάθε πλοίο έφερνε 60.000-70.000 την ηµέρα και θεωρούσαν ότι σε µια πενταετία θα εξοφλούσε τα πλοία. Τότε η κατάσταση ήταν φούσκα. Τη µια µέρα ναύλωνες το πλοίο για 100.000 δολάρια και σε δέκα µέρες έφτασε τις 250.000 δολάρια, ενώ σήµερα µε 10.000 το ναυλώνεις. ∆εν µπορούσε να προβλέψει κανείς τον χρόνο που θα γινόταν το µπαµ, αλλά ήξερε ότι θα ερχόταν. Η αγορά κάνει πάντα κύκλους, αλλά αυτό που έγινε τότε µε τη Lehman Brothers δεν µπορούσαµε να το φανταστούµε» εξήγησε ο µάρτυρας.
Η κατάρρευση της Lehman Brothers επηρέασε την παγκόσµια αγορά και η Seanergy έβλεπε να µειώνονται τα έσοδα και να δηµιουργείται πρόβληµα στη µετοχή. Κάπου εκεί φαίνεται πως αποφασίστηκε η εξαγορά της MARITIME, η οποία διέθετε 11 πλοία, οπότε και αυξήθηκε η ρευστότητα, τουλάχιστον σύµφωνα µε όσα υποστήριξε ο µάρτυρας:
«Οι Κουτσολιούτσοι, όπως όλοι οι επιχειρηµατίες τέτοιου βεληνεκούς, έχουν αναλυτές που κάνουν ανάλυση ρίσκου. Έχουν οµάδες που ασχολούνται µε ανάλυση ρίσκου και πιθανοτήτων. Ειδικά η ναυτιλία θεωρείται υψηλού κινδύνου. Ένα πλοίο κάνει σήµερα 1 εκατ. και σε 15 µέρες µπορεί να κάνει 10 εκατ. ή µηδέν. Ηξεραν ότι υπάρχει ρίσκο σε µια επένδυση. Οι µεγαλύτεροι εφοπλιστές του κόσµου έχασαν εκατοµµύρια µε αυτά που έγιναν. ∆εν µπορούσε να προβλεφθεί»
Συνελήφθη η Ειρήνη Μουρτζούκου - Πήγε στο ΑΤ για να καταθέσει μήνυση κατά του Κουσουλού
Τέλος εποχής για τον ΣΥΡΙΖΑ και λίγα... αλλά καλά προνόμια για το ΠΑΣΟΚ - Πώς αλλάζει το πολιτικό τοπίο
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί - Κατέρρευσε σε εμπορικό κέντρο
Μανούσος Μανουσάκης: Ο καλλιτεχνικός κόσμος αποχαιρετά τον σπουδαίο σκηνοθέτη
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr