«Φρενάρουν» τα έργα για τρεις µεγάλους οδικούς άξονες
?στόσο, η ακύρωση του έργου µπορεί να ανεγείρει ζήτηµα υψηλών αποζηµιώσεων από το ?ηµόσιο εκ µέρους των αναδόχων, ενώ ενδεχόµενη απένταξή του από το ΕΣΠΑ θα δηµιουργήσει θέµα χρηµατοδότησης και η πιθανή επαναπροκήρυξή του νέες καθυστερήσεις🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Aγνωστη παραµένει η τύχη τριών µεγάλων δηµόσιων έργων, του Πάτρα - Πύργος, του Βόρειου Οδικού Aξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και του Ακτίου - Αµβρακία, για τα οποία η νέα ηγεσία του υπουργείου εµφανίζεται αποφασισµένη να προχωρήσει κατά περίπτωση σε αλλαγές – ακόµα και σε ακύρωση διαγωνισµών και επαναδηµοπράτηση.
Κατά τη διάρκεια της οµιλίας του στο πλαίσιο των προγραµµατικών δηλώσεων ο υπουργός Υποδοµών και Μεταφορών, Κώστας Καραµανλής, επεσήµανε πως «το “µοντέλο µεγάλες εκπτώσεις” καταλήγει να πληρώνουµε πιο ακριβά τα έργα και να τα κάνουµε σε διπλάσιο και τριπλάσιο χρόνο».
Ειδικότερα για το Πάτρα - Πύργος, το οποίο έχει κατατµηθεί σε οκτώ εργολαβίες, για τις τρεις εκ των οποίων δεν έχει υπογραφεί σύµβαση, υπογράµµισε ότι το έργο οδηγείται σε αδιέξοδο και χρειάζεται µια ριζική λύση, για την οποία γίνονται συζητήσεις µε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ωστόσο, η ακύρωση του έργου µπορεί να ανεγείρει ζήτηµα υψηλών αποζηµιώσεων από το ∆ηµόσιο εκ µέρους των αναδόχων, ενώ ενδεχόµενη απένταξή του από το ΕΣΠΑ θα δηµιουργήσει θέµα χρηµατοδότησης και η πιθανή επαναπροκήρυξή του νέες καθυστερήσεις. Για τον ΒΟΑΚ ο υπουργός Υποδοµών ανέφερε πως «έχει δηµοπρατηθεί µια “ιδέα” µε κάτι σκίτσα», προαναγγέλλοντας την ακύρωση των διαγωνισµών του έργου µε την «αλλόκοτη», όπως τη χαρακτήρισε, αρχιτεκτονική.
Σε επανεξέταση του διαγωνισµού θα προχωρήσει το υπουργείο και για το Ακτιο - Αµβρακία, το οποίο «δεν έχει ξεκινήσει, γιατί παρουσιάζει δικαστικές εµπλοκές και δηµοπρατήθηκε λάθος», όπως σηµείωσε, ενώ ώθηση θα δοθεί στη Γραµµή 4 του µετρό της Αθήνας, που θα ενώσει το Αλσος Βεΐκου µε το Γουδή.
Ο κ. Καραµανλής εµφανίστηκε αρνητικός στην επιβολή των αυξήσεων στα διόδια της Αττικής Οδού, τονίζοντας πως, αν και η κοινοπραξία είχε συµβατικό δικαίωµα να το κάνει, «δεν σεβάστηκε τους πολίτες, που είναι οι χρήστες του δρόµου».
Ξεκαθάρισε δε πως «η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχτεί κανένα τετελεσµένο στο θέµα αυτό», καθώς «έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης».
Στα ζητήµατα µεταφορών, ο υπουργός προανήγγειλε αλλαγές στον νόµο για την απόκτηση αδειών οδήγησης, αλλά και λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ έκανε λόγο για συγχωνεύσεις οργανισµών µε συναφές αντικείµενο που υπάγονται στο υπουργείο συµπεριλαµβανοµένων και των συγκοινωνιακών εταιρειών.
Στον τοµέα των µεταφορών προτεραιότητα θα δοθεί στις επενδύσεις στα logistics και στις συνδυασµένες µεταφορές. Ο κ. Καραµανλής υποσχέθηκε ακόµα µία αναθεώρηση του νοµοθετικού πλαισίου για τα υδατοδρόµια, ενώ αναφερόµενος στις αστικές συγκοινωνίες τόνισε την ανάγκη ανανέωσης του στόλου.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr