Ελληνική Εταιρεία Φυσικής: Πολιτικές σκοπιμότητες στα θέματα που έπεσαν
«Εξετάσεις φυσικής ή τεστ αντοχής;»🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Για πολιτικές σκοπιμότητες μιλά η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής αναφορικά με τα θέματα που έπεσαν και αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις στο μάθημα της Φυσικής.
Μάλιστα, στις δυο ανακοινώσεις που εξέδωσε που διερωτάται αν αυτές ήταν «εξετάσεις φυσικής ή τεστ αντοχής;».
«Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους, ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά. Μάλιστα, αναρωτιέται «αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές (!) του Υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα», αναφέρει σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
«Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις (και) στο μάθημα της Φυσικής σχολιάζονται κάθε χρόνο μόνο για την ευκολία ή τη δυσκολία των θεμάτων και την ακρίβεια ή τυχόν λάθη στη διατύπωσή τους. Όμως, διαπιστώνεται ότι φέτος οι εξετάσεις Φυσικής κατέληξαν σε εξετάσεις αντοχής, με θέματα τεχνητά κατασκευασμένα και υπερβολικά φορτωμένα με μαθηματικές πράξεις που δεν αναδεικνύουν τις έννοιες και την ομορφιά της Φυσικής.
Το κύριο ζητούμενο -πρέπει να- είναι η πληρότητα και συνεκτικότητα και όχι η αποσπασματικότητα των διδασκόμενων και εξεταζόμενων θεματικών. Ακόμη, ζητούμενα -πρέπει να- είναι η διασύνδεση ενός τουλάχιστον θέματος των εξετάσεων με την πειραματική διαδικασία ή πειραματικά δεδομένα και -κυρίως- η ανάδειξη και επιβράβευση όχι της απομνημόνευσης και της επίλυσης εξισώσεων αλλά του ορθολογικού τρόπου σκέψης της φυσικής επιστήμης και των εφαρμογών της. Όλα αυτά, συστηματικά, αρνείται να υιοθετήσει το Υπουργείο Παιδείας, αν υποθέσουμε ότι τα καταλαβαίνει».
Σε συνέχεια της προηγούμενης ανακοίνωσης για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο μάθημα της Φυσικής, επί της ουσίας των θεμάτων οφείλουμε να παρατηρήσουμε τα παρακάτω:
«Το προεδρικό διάταγμα για τις πανελλαδικές εξετάσεις, καθορίζει ότι τα θέματα Β, ελέγχουν την κατανόηση της θεωρίας, ενώ τα θέματα Β2 και Β3 ήταν ασκήσεις (θέματα Γ). Τα θέματα Α2, Α4 απαιτούσαν πράξεις (θέματα Β). Το Α5ε είναι επιστημονικά ελλιπές γιατί δεν καθορίζει αν υπάρχει τριβή.
Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους, ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά.
Τέλος αναρωτιόμαστε αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές (!) του Υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα».
Εκεχειρία με... αστερίσκους στον Λίβανο: Το «αλλά» του Νετανιάχου, οι λόγοι που τον έκαναν να πει «ναι» και η νέα απειλή
Σειρά ιατρικών και διοικητικών παραλείψεων στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο - «Έψαχνα γιατρούς και δεν έβρισκα»
Μπάιντεν: Το Ισραήλ δεν ξεκίνησε αυτόν τον πόλεμο, αλλά ούτε και ο λαός του Λιβάνου
Τέμπη: «Κόκκινο» για το βίντεο της Λεπτοκαρυάς - Δεν πιστοποιείται η ώρα διέλευσης
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr