Το ΥΠΠΟ αποφασίζει για την μετατροπή του ιστορικού κινηματογράφου Ηλύσια σε σούπερ μάρκετ
Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε στην υπουργό Πολιτισμού ο Τριαντάφυλλος Μηταφίδης για την αξιοποίηση του κτιρίου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Αντιδράσεις προκαλεί η μετατροπής του ιστορικού κινηματογράφου Ηλύσια σε σούπερ μάρκετ. Με επίκαιρη ερώτησή του ο βουλευτής του Σύριζα Τριαντάφυλλος Μηταφίδης προς την υπουργό Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά-την οποία υπογράφουν 36 βουλευτές- ζητά να μάθει αν υπάρχει η πρόθεση ουσιαστικής προστασίας – πολιτιστικής αξιοποίησης και χρήσης του ιστορικού αυτού μνημείου, και αν ναι, ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα
Το θέμα της κήρυξης ως διατηρητέου μνημείου του πρώην κινηματογράφου «Ηλύσια» στη Θεσσαλονίκη, θα απασχολήσει μάλιστα το Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, όπως ενημερώνει με ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
«Πρόκειται για ένα από τα πολλά πολύπαθα κτίρια που υπήρξαν στο παρελθόν δείγματα ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής και συνδέθηκαν με την πολιτισμική ταυτότητα της πόλης και την ιστορική μνήμη των κατοίκων», συμπληρώνει το ΥΠΠΟΑ, ενημερώνοντας ότι «το 1994, με απόφαση του ΥΠΠΟ, είχε χαρακτηρισθεί διατηρητέο, αλλά αντί να παραμείνει κινηματογράφος ή ένας χώρος πολιτισμού για την πόλη, χρησιμοποιήθηκε για εμπορικές χρήσεις, από κατάστημα ηλεκτρονικών παιχνιδιών μέχρι πολυκατάστημα ειδών ένδυσης, την πρώτη δεκαετία του 2000».
«Αποτέλεσμα της κακής πολύχρονης χρήσης ήταν να καταστραφούν σημαντικά στοιχεία της μοναδικής αρχιτεκτονικής του κτιρίου, που ανήκε στα χαρακτηριστικότερα του Μεσοπολέμου (Εξπρεσιονισμός, Art Deco) και σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Λέανδρο Ι. Ζωίδη και τους αδελφούς Χατζηνάκου το 1930. Το ΥΠΠΟΑ θεωρεί ότι πολιτιστικοί χώροι ιστορικής σημασίας, όπως κινηματογράφοι, θέατρα κ.ά, θα πρέπει να εξετάζονται κάθε φορά σε σχέση με τη σύνδεση των κτιρίων με την ιστορική μνήμη αλλά και την πολιτισμική ταυτότητα της πόλης», καταλήγει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.
Μετά το κλείσιμο του κινηματογράφου το 1994, το κτίριο υποβαθμίστηκε αισθητικά κατά τις αλλαγές χρήσης. Ειδικά κατά την τελευταία του χρήση ως κατάστημα ρούχων, ο χώρος δεν εκλαμβανόταν πλέον ως πρώην «χώρος πολιτισμού και ψυχαγωγίας που είναι άμεσα συνδεδεμένος με τις μνήμες των κατοίκων της Θεσσαλονίκης», ενώ πολλά από τα «αρχιτεκτονικά στοιχεία των ρευμάτων της εποχής του Μεσοπολέμου» δεν διατηρήθηκαν. Το κτήριο παραμένει κενό από το Μάρτιο του 2018.
Μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ ενδιαφέρεται για την εμπορική χρήση του εν λόγω ιστορικού μνημείου, που βρίσκεται σε μία πολεοδομικά ευαίσθητη περιοχή του ιστορικού κέντρου, στη συμβολή των οδών Μητροπόλεως, Παύλου Μελά και του πεζόδρoμου της Δημητρίου Γούναρη (ιστορικού άξονα του Hébrard που συνδέει τη θάλασσα με τη Ροτόντα) στην υπό αστική ανάπλαση από το Δήμο Θεσσαλονίκης Πλατεία Φαναριωτών.
Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr