Καλαμαριά: Μεγάλη κόντρα με εξώδικα μεταξύ γονέων και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Ποιος ο λόγος
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Νέες διαστάσεις λαμβάνει η κόντρα γονέων και μαθητών στην Καλαμαριά, με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, την οποία, σύμφωνα με το GRTimes.gr, κατηγορούν πως με εμμονικό τρόπο στέλνει δεκάδες μαθητές έως και τρία χιλιόμετρα μακριά στο 4ο και 5ο ΓΕΛ στην περιοχή του Βότση, αντί να τους στείλει στο κοντινό 3ο ΓΕΛ που διαθέτει και επαρκή αριθμό αιθουσών, με αποτέλεσμα να τίθεται η ζωή τους σε κίνδυνο, καθώς πρέπει να διασχίζουν μέχρι και δύο λεωφόρους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας.
Όπως δήλωσαν γονείς σήμερα στο GRTimes, στέλνουν εξώδικο τόσο στον διευθυντή του 5ου ΓΕΛ, όσο και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, με κοινοποίηση στον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρο Κόπτση, επισημαίνοντας πως είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των παιδιών κατά τη μετάβαση τους από και προς το σχολείο, ενώ θέτουν ακόμη και θέματα που αφορούν προβλήματα μεταξύ των μαθητών – που έχουν ήδη αρχίσει να παρατηρούνται με αφορμή τον ορισμό των τμημάτων – αλλά και το γεγονός ότι γίνεται μάθημα σε αίθουσες που δεν είναι χαρακτηρισμένες ως “διδασκαλίας” καθώς πρόκειται για βοηθητικές αίθουσες.
Το τραγικό, όπως δηλώνει στο GRTimes, η εκπρόσωπος των γονέων, Κατερίνα Εμμανουήλ, είναι πως το 5ο ΓΕΛ δεν έχει αίθουσες να στεγάσει τα παιδιά. Δηλαδή, όπως λέει η ίδια, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από τη μία επικαλείται θέματα ορθής λειτουργίας του 3ου ΓΕΛ, το οποίο και διαθέσιμες αίθουσες έχει και μάλιστα πολύ πιο ευρύχωρες και σύγχρονες και από την άλλη αναγκάζει δεκάδες μαθητές σε μακρινή και επικίνδυνη καθημερινή μετακίνηση, για να πάνε σε ένα σχολείο που διαθέτει εννέα αίθουσες διδασκαλίας και 11 τμήματα.
Και μάλιστα, σύμφωνα με τη γονέα, οι εννέα αίθουσες δεν ανήκουν όλες στο 5ο ΓΕΛ. «Κάνουν, για παράδειγμα, μάθημα στο αμφιθέατρο που είναι αίθουσα προβολών. Προφανώς κάνουν και στην αίθουσα για τους Η/Υ ή σε άλλους βοηθητικούς χώρους που δεν είναι χαρακτηρισμένοι ως αίθουσες διδασκαλίας. Επίσης χρησιμοποιούν κάποιες αίθουσες από το 4ο Λύκειο με το οποίο συστεγάζεται το 5ο, στο ίδιο συγκρότημα. Έχουν δύο σχολεία και κάνουν από κοινού χρήση της αίθουσας χημείας γιατί δεν υπάρχουν δύο», τονίζει η κ. Εμμανουήλ.
Μαθητές της Α` τάξης κάνουν μάθημα στο αμφιθέατρο του 5ου ΓΕΛ, ελλείψει άλλων χώρων, γεγονός που επιβεβαιώνεται και σε πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, όπου φαίνεται μεταξύ άλλων ότι το τμήμα Α2 κάνει μάθημα στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών στον 1ο όροφο του 4ου ΓΕΛ και το Α3 στον 2ο όροφο επίσης του 4ου ΓΕΛ.
Την ίδια στιγμή το 3ο ΓΕΛ χρησιμοποιεί σύμφωνα με τη γονέα, μόλις 13 αίθουσες, ενώ έχει διαμορφωμένες 21, μαζί με τους βοηθητικούς χώρους. Το γεγονός, όπως επισήμαναν οι γονείς και στη διάρκεια της μαζικής συγκέντρωσης διαμαρτυρίας την περασμένη Δευτέρα έξω από το 3ο ΓΕΛ, δείχνει πως η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει μια αδιανόητη στάση, που σύμφωνα με τους ίδιους αποδίδεται στο ότι γίνεται προσπάθεια αποτροπής ενδεχόμενης συγχώνευσης του 4ου και 5ου ΓΕΛ, για να μη χαθούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών.
Σε άθλια ψυχολογική κατάσταση οι μαθητές
Οι γονείς αναμένουν την εκδίκαση του αιτήματος που έχουν καταθέσει, για την ακύρωση της κατανομής που έκανε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς όμως να μπορούν να γνωρίζουν πότε θα βγει η απόφαση.
Μέχρι τότε, όπως λένε, ανησυχούν και για την ψυχολογική υγεία των παιδιών, πολλά από τα οποία κλαίνε καθημερινά εξαιτίας της κατάστασης, ενώ άλλα δεν θέλουν να πάνε καν στο σχολείο, αλλά είναι αναγκασμένα για να μην μείνουν από απουσίες.
«Τα παιδιά δεν έχουν σταματήσει να κλαίνε. Πηγαίνουν στο σχολείο και από το πρωί μέχρι το βράδυ έχουμε κλάματα. Τα παιδιά εκεί του 5ου, έχουν επίσης δράματα γιατί τους είπαν θα τους ξανααλλάξουν τμήματα, ενώ και μεταξύ τους έχουν πλέον προβλήματα, χωρίς να φταίνε τα ίδια, γιατί θα γίνουν νέα τμήματα και μπορεί να χάσουν τους συμμαθητές τους, έναν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς» αναφέρει η κ. Εμμανουήλ και προσθέτει πως οι γονείς ζητούν να κάνει αυτοψία ο κ. Κόπτσης για να δει ποιο σχολείο έχει αίθουσες και τι αίθουσες είναι αυτές.
Αναφορικά με την κτιριολογική μελέτη την οποία επικαλέστηκε η Δευτεροβάθμια, για να κάνει τις συγκεκριμένες κατανομές μαθητών και την οποία ακόμη και ο δήμος χαρακτήρισε απαράδεκτη, η κ. Εμμανουήλ επισημαίνει ότι έχει ήδη καταρριφθεί από τις ίδιες τις τεχνικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες απάντησαν στους γονείς πως «υπεύθυνες για την εκπόνηση κτιριολογικών προγραμμάτων είναι οι τεχνικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας που κάνουν τις σχετικές μελέτες κατόπιν αιτήματος του δήμου και εφόσον αυτό απαιτείται. Στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο, αυτό δεν απαιτείται καθώς το σχολείο λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια ως λύκειο και όπως έγιναν οι κατανομές τα προηγούμενα δύο χρόνια, μπορούν να γίνουν και τώρα».
Αναφορικά τέλος με τον φόβο κάποιου τροχαίου για τους μαθητές που είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται έως και τρία χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι τους κάθε μέρα, η κ. Εμμανουήλ μετέφερε και την ανεκδιήγητη επισήμανση καθηγητή προς τους γονείς που πήγαν αναστατωμένοι τα παιδιά τους την πρώτη μέρα στο 5ο ΓΕΛ. «Το πρόβλημα σας είναι η εκπαίδευση. Η νηπιαγωγός των παιδιών σας, δεν τους έμαθε να περνούν τις διαβάσεις», φέρεται να είπε ο καθηγητής προς τους γονείς που έμειναν άφωνοι.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr