Υπεγράφη η νέα σύμβαση αναβάθμισης και επέκτασης του Αερολιμένα της Χίου
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Υπεγράφη σήμερα παρουσία των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, Μετανάστευσης & Ασύλου, Νότη Μηταράκη και του Υφυπουργού Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη, η σύμβαση για την περαιτέρω αναβάθμιση του αεροδρομίου «Ομηρς» της Χίου.
Τα νέα έργα, προϋπολογισμού 9,6 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, αφορούν στην επέκταση και βελτίωση των κτιριακών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του τερματικού σταθμού του Αεροδρομίου "Όμηρος.
Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής δήλωσε: «Σήμερα δεν υπογράψαμε απλά μια σύμβαση για τη βελτίωση του αερολιμένα Χίου, "Όμηρος". Προφανώς κάναμε και αυτό. Αλλά όχι μόνο. Διότι αυτή η υπογραφή είναι μια ψηφίδα στο παζλ της προσπάθειας που κάνουμε για τη βελτίωση της εικόνας των αεροδρομίων της χώρας. Και είτε με νέες εγκαταστάσεις, είτε με βελτίωση των υφιστάμενων, είτε με συζητήσεις-συμφωνίες με το προσωπικό που εργάζεται, βλέπετε ότι έχουμε φθάσει στο σημείο η χωρά μας και καλά αεροδρόμια να έχει, αλλά να αποτελεί σήμερα πανευρωπαϊκή εξαίρεση στην κακή εικόνα των αερομεταφορών. Αυτό το έχουμε πετύχει με σχέδιο, αλλά και με τη συνεργασία των εργαζομένων. Κι έτσι θέλουμε να συνεχίσουμε για βελτιώνουμε το προϊόν μας και για εμάς, αλλά και για τους επισκέπτες μας».
Ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης δήλωσε: «Το υπουργείο Υποδομών προχώρησε σε δύο ιδιαίτερα σημαντικά έργα για το αεροδρόμιο της Χίου. Πρώτον την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης και ελιγμών, που είναι σε εξέλιξη με ιδιαίτερη ταχύτητα και δεύτερον, σήμερα, με την βελτίωση και επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων, ολοκληρώνοντας έτσι, την αναβάθμιση του αεροδρομίου. Είναι ένα έργο που στη Χίου το συζητούσαμε εδώ και δεκαετίες και πλέον θα ολοκληρωθεί στο αμέσως προσεχές διάστημα. Μαζί με άλλες δράσεις από αυτήν την κυβέρνηση, όπως η διατήρηση του νησιωτικού ΦΠΑ, το μεταναστευτικό, η ενίσχυση και η διαφήμιση των νησιών μας, ως προς το τουριστικό προϊόν και το αυξημένο ποσοστό στον Αναπτυξιακό νόμο, προχωράμε στην ανάπτυξη της οικονομίας του Βορείου Αιγαίου, που είχε πληγεί ιδιαίτερα από τη μεταναστευτική κρίση».
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Η σύμβαση για την επέκταση και βελτίωση των εγκαταστάσεων του αεροσταθμού στο αεροδρόμιο της Χίου έρχεται ουσιαστικά να συμπληρώσει τις πρωτοβουλίες μας για τον εκσυγχρονισμό της σημαντικής αυτής υποδομής και να αλλάξει την ταξιδιωτική εμπειρία για τους κατοίκους και τους χιλιάδες τουρίστες. Με την αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του αερολιμένα και την επέκταση του αεροδιαδρόμου, το αεροδρόμιο «Όμηρος» αποκτά σύγχρονα χαρακτηριστικά, εφάμιλλα της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρει το νησί».
Ο ίδιος προσέθεσε πως άμεσα αναμένεται να συμβασιοποιηθεί επίσης το έργο αναβάθμισης του αεροδρομίου της Πάρου και να δημοπρατηθούν αντίστοιχα έργα στη Νάξο, ενώ γίνονται παρεμβάσεις και στο αεροδρόμιο της Σύρου. Ταυτόχρονα, προχωρούν και οι εργασίες στο αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη.
Η ταυτότητα του έργου
Αντικείμενο του έργου είναι η επέκταση, αναδιαρρύθμιση , επισκευή και βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων του Κρατικού Αερολιμένα Χίου.
Περιλαμβάνει τα έργα επέκτασης και βελτίωσης του υφιστάμενου αεροσταθμού που αφορούν σε υποδομή για την παροχή αεροναυτικών υπηρεσιών, δηλαδή το τμήμα των εργασιών αυτών (οικοδομικές, υδραυλικές, η/μ κλπ) που αφορούν στη διαμόρφωση των χώρων εξυπηρέτησης των επιβατών, των γραφείων της ΥΠΑ, των γραφείων ελέγχων κλπ, μη περιλαμβανομένων των εργασιών για χώρους εμπορικών χρήσεων (καταστήματα, γραφεία και αποθήκες τρίτων, εκδοτήρια εισιτηρίων κλπ) και χρήσεων εστίασης.
Υποδομή εμπορικών χρήσεων και χρήσεων εστίασης
Αφορά στην υποδομή εμπορικών χρήσεων και χρήσεων εστίασης και περιλαμβάνει τις απαραίτητες κατασκευαστικές εργασίες για τους χώρους εστίασης και εμπορικής χρήσης του αεροσταθμού.
Οι κύριες λειτουργίες του Αεροσταθμού, όπως ο έλεγχος εισιτηρίων, ο έλεγχος διαβατηρίων, ο χώρος αναμονής πριν την επιβίβαση, ο χώρος αναμονής των αφίξεων, η διαχείριση των αποσκευών και ο χώρος Υποδοχής Αφίξεων, έχουν μελετηθεί με βάση το νέο εμβαδόν του κτιρίου (1673,27μ² συνολική δόμηση ισογείου & νέος χώρος σε όροφο για γραφεία 58,74μ² πέραν των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του δώματος που καλύπτουν επιφάνεια 35,74μ² και του Π.Ε.Α. με επιφάνεια 20,91μ²) και συνιστούν ουσιαστική αναβάθμιση της υφιστάμενης κατάστασης, τηρώντας παράλληλα τους εγκεκριμένους όρους της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr