Απεργία ΜΜΜ: Χειρόφρενο στις αστικές συγκοινωνίες την Πέμπτη - Δε θα ισχύσει ο Δακτύλιος
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά ┋
Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς - σε μετρό, τραμ και ηλεκτρικό - αντιδρώντας στο δυστύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τρίτης, 16 Νοεμβρίου στη γραμμή 1 και είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενος.
Στάση εργασίας θα πραγματοποιήσουν και τα λεωφορεία, από την έναρξη της βάρδιας τους ως τις 9 το πρωί και από τις 9 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας, καθώς και τα τρόλεϊ από τη 1 έως τις 3 το μεσημέρι.
Οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς θέτουν ερωτήματα σχετικά με τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται από την ΣΤΑΣΥ αλλά και από την εργολαβική εταιρεία που ανέλαβε τη συντήρηση των γραμμών.
Απεργία σε Μετρό, Ηλεκτρικό, Τραμ: Τι λένε οι εργαζόμενοι
«Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στον βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.
Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή τη φορά ο θάνατος «χτύπησε» στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ δε θα δεχτούν άλλη θυσία στον χώρο εργασίας τους. Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:
- Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιόν φορέα;
- Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;
- Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;
- Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιόν ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;
- Ποιά είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;
Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων».
Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: Δεν ήταν η πρώτη φορά που η μηχανή είχε πρόβλημα
Σοβαρά προβλήματα και στο παρελθόν είχε παρουσιάσει η μηχανή της εργολαβικής εταιρίας, από την οποία αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις ράγες του ΗΣΑΠ ενώ αυτή βρισκόταν εν κινήσει εργαζόμενοι με αποτέλεσμα το δυστύχημα κατά το οποίο σκοτώθηκε ο 41χρονος εργοδηγός Πέτρος Γιάμαλης και χαροπαλεύει ακόμα ένας εργαζόμενος στο νοσοκομείο.
Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που είχε δημοσιεύσει από χθες το ethnos.gr, η εν λόγω μηχανή είχε εκτροχιαστεί τον περασμένο Αύγουστο με τους ίδιους να υποστηρίζουν ότι και εκείνο το βράδυ το βασικό πρόβλημα που οδήγησε στον εκτροχιασμό της ήταν τα φρένα της. Η μηχανή μάλιστα είχε χρειαστεί να απομακρυνθεί με γερανό.
«Ενημερωθήκαμε σήμερα από συναδέλφους μας ότι στις 22 Αυγούστου και κατά τη διάρκεια των νυχτερινών συντηρήσεων η λειαντικη μηχανή, η οποία προκάλεσε το θανατηφόρο ατύχημα είχε εκτροχιασμό στον σταθμό «Βικτώρια» και αποσύρθηκε με γερανό. Οι εργαζόμενοι μας καταγγέλλουν ότι και σε εκείνη την περίπτωση είχε παρόμοιο πρόβλημα με τα φρένα. Ωστόσο, ούτε τα σωματεία, ούτε οι εργαζόμενοι έχουν μάθει ο,τιδήποτε επ' αυτού και έχει τηρηθεί σιγή ιχθύος από την εταιρία», επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό Αθήνας, Σπύρος Ρεβύθης.
Επιβεβαίωση του ethnos.gr
Παρά το γεγονός ότι η ΣΤΑΣΥ, με την οποία επικοινώνησε χθες το «ethnos.gr», είχε διαψεύσει ότι είχε υπάρξει προηγούμενη βλάβη στην εν λόγω μηχανή, όπως προκύπτει από τα μηνύματα των εσωτερικών υπηρεσιακών τηλεφώνων φαίνεται πως ήταν ενήμερη για το συμβάν του εκτροχιασμού από την πρώτη στιγμή.
Η πληροφόρηση μάλιστα είχε σταλεί σε γραπτό μήνυμα από τα υπηρεσιακά τηλέφωνα του Κέντρου Ελέγχου προς τη διοίκηση της εταιρίας μετά τον εκτροχιασμό της μηχανής. Το μήνυμα ανέφερε χαρακτηριστικά: «ΕΝΑΡΞΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑΣ ΜΕ ΤΟΠΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΕΙΡ-ΟΜΟΝ ΚΑΙ ΑΤΤ-ΚΗΦ ΕΠΕΙΔΗ ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΤΗΚΕ Ο ΣΥΡΜΟΣ ΛΕΙΑΝΣΗΣ ΣΤΗ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΝΟΔΟ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ. ΗΡΘΕ ΓΕΡΑΝΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΠΟΛΙΑ ΓΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ».
Στη σημερινή της απάντηση, πάντως, η ΣΤΑΣΥ παραδέχεται ότι είχε προηγηθεί συμβάν εκτροχιασμού προσθέτοντας ότι η βλάβη σύμφωνα με την ενημέρωση από τον ανάδοχο, δε σχετιζόταν με τα συστήματα πέδησης.
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι, οι οποίοι έχουν ήδη εξαγγείλει 24ωρη απεργία για αύριο Πέμπτη 18 Νοεμβρίου ζητούν επιτακτικά απαντήσεις για την κατάσταση της μηχανής λείανσης, στην οποία άλλωστε δεν επέβαιναν μόνο υπάλληλοι της εργολαβικής εταιρίας, η οποία είχε αναλάβει το έργο έναντι τιμήματος 5,4 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και συνάδελφοί τους που εργάζονται στη δημόσια ΣΤΑΣΥ.
Από τα πλέον σοβαρά δυστυχήματα
Αν και το εν λόγω δυστύχημα αποτελεί ένα από τα πλέον σοβαρά για τα ελληνικά δεδομένα κυρίως λόγω των συνθηκών κάτω από τις οποίες χάθηκε μία ανθρώπινη ζωή, αλλά και εξαιτίας του γεγονότος ότι όσοι κατάφεραν να διασωθούν γλύτωσαν τη ζωή τους πηδώντας σαν κασκαντέρ από έναν κινούμενο και ανεξέλεγκτο συρμό, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εκτός των χθεσινών λιτών ανακοινώσεών της, φαίνεται να προσπαθεί να το αφήσει πίσω της αποφεύγοντας ακόμα και να συναντήσει την αρμόδια επιτροπή των εργαζομένων.
Τα μέλη της Επιτροπής Υγείας και Ασφάλειας Εργαζομένων στο Μετρό καταγγέλλουν τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, Νίκο Χαιρέτα «για την απαξίωση που δείχνει στην Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας, καθώς και για αναλγησία, αφού ακόμα και την ύστατη στιγμή του θανάτου συναδέλφου μας δε μας δέχτηκε ούτε για ολιγόλεπτη συνάντηση μέσα από την οποία θέλαμε να τοποθετηθούμε επί του θανατηφόρου δυστυχήματος και σύμφωνα με τον νόμο να θέσουμε τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς μας καθώς και να τονίσουμε ότι θέλουμε να αποτελέσουμε μέρος της διαδικασίας διερεύνησης του δυστυχήματος». Αυτά επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους τα μέλη της Επιτροπής υπογραμμίζοντας ότι «Ο θάνατος του Πέτρου δε θα περάσει έτσι».
Η σιδηροδρομική τραγωδία που συνέβη τα ξημερώματα της Τρίτης και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες η μηχανή βρέθηκε να κινείται ανεξέλεγκτη στις ράγες αφού δεν δούλεψε ούτε το κανονικό ούτε τα εφεδρικά συστήματα πέδησης, έχουν δημουργήσει κρίσιμα ερωτήματα, στα οποία οι εργαζόμενοι στο μετρό ζητούν απαντήσεις και συγκεκριμένα:
- Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιόν φορέα;
- Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;
- Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;
- Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιόν ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;
- Ποιά είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑ.ΣΥ. σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;
Να σημειωθεί ότι για την εργατική τραγωδία και από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει υπάρξει έως τώρα κάποια επίσημη ανακοίνωση. Εκτός της σχετικής ανάρτησης που είχε κάνει χθες ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής για την έρευνα που διενεργείται από την ΣΤΑΣΥ και τις Αρχές κάθε άλλη ερώτηση παραπέμπεται να απαντηθεί από τη ΣΤΑΣΥ, η οποία, πάντως, εξακολουθεί να αποτελεί εποπτευόμενο φορέα του υπουργείου και μάλιστα σε έναν από τους πλέον νευραλγικούς κλάδους, αυτόν των μετακινήσεων.
Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ
Για βλάβες που σχετίζονται μόνο με το σύστημα λείανσης και τον μετρητικό εξοπλισμό και ουδεμία σχέση έχουν με τα συστήματα πέδησης και έλξης, κάνει λόγο σε απάντησή της η ΣΤΑΣΥ. Αναφορικά μάλιστα με τον εκτροχιασμό του Αυγούστου, σημειώνει ότι πρόκειται για «μικρή μετατόπιση ενός από τους 6 άξονες του μηχανήματος εκτός τροχιάς», ενώ δεν αναφέρεται καθόλου στην παρουσία γερανού - σε αντίθεση με το μήνυμα εσωτερικής επικοινωνίας στην εταιρία που κάνει ξεκάθαρη αναφορά σε γερανό από τα Σεπόλια που «ήρθε προς επίλυση του θέματος» - τονίζοντας ότι η μετατόπιση αποκαταστάθηκε «άμεσα με εργαλεία χειρός».
Ολόκληρη η απάντηση της ΣΤΑΣΥ έχει ως εξής:
Για το εν λόγω έργο διενεργήθη διεθνής διαγωνισμός, το Ελεγκτικό Συνέδριο προχώρησε σε προσυμβατικό έλεγχο, ενώ η διενέργεια του Διαγωνισμού, τα τεύχη Δημοπράτησης και η κατακύρωση του Διαγωνισμού φέρουν και την υπογραφή του Εκπροσώπου των Εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ».
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr