Delivery στα χιόνια: Διαδρομές τρόμου και τριπλά μπουρμπουάρ για δήθεν εξιλέωση
Τρεις διανομείς σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Κομοτηνή μιλούν για τον αγώνα που έδωσαν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες μέσα στο χιονιά🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Πολλοί το… ξανασκέφτηκαν βλέποντας τους ντελιβεράδες να βγαίνουν παγωμένοι από το ασανσέρ για να παραδώσουν την παραγγελία με το φαγητό τις μέρες του παγετού που «χτύπησε» την Αττική. Φτάνοντας στην πόρτα του σπιτιού τους δεν ήταν λίγοι αυτοί που αποζημίωναν τους διανομείς με… δυνατά μπουρμπουάρ κάνοντας την στιγμιαία αυτοκριτική τους. «Φίλε έλα να δεις στο ψυγείο μου, δεν έχω τίποτα να φάω και παρήγγειλα από σας. Είμαι νηστικός όλη την ημέρα.
Είδα ότι είστε ανοιχτοί και… παρήγγειλα. Χίλια συγνώμη…» ήταν τα πρώτα λόγια των πελατών στο Γιάννη Σκλάβο κάθε φορά που άνοιγε η πόρτα ενός σπιτιού την περασμένη Δευτέρα που «χτύπησε» η Μήδεια την Αθήνα. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα ο Γιάννης Σκλάβος παραδίδοντας το πακέτο με το ζεστό φαγητό άκουγε χίλια ευχαριστώ. «Φίλε πάρε ότι έχω στην τσέπη μου. Μας ξεπροβόδιζαν μέχρι το ασανσέρ και τα μπουρμπουάρ ήταν δύο και τρεις φορές παραπάνω από τα συνηθισμένα. Μάλλον το έκαναν για να εξιλεωθούν φαντάζομαι…» είπε στο ethnos.gr ο κ. Σκλάβος.
Διαβάστε ακόμη: Delivery στα χιόνια: Τους υποχρεώνουν σε διανομές με δικό τους αυτοκίνητο
Οι παραγγελίες ‘μαζεύονταν’ αν και ήταν αρκετά μειωμένες
Κουβαλώντας 25 χρόνια εμπειρίας στις δύο ρόδες και έχοντας «γράψει» χιλιάδες χιλιόμετρα στους δρόμους της Αθήνας μεταφέροντας φαγητό, την περασμένη Δευτέρα ήταν η πρώτη φορά που φοβήθηκε. «Και το 2004 είχε χτυπήσει σφοδρή κακοκαιρία στην Αθήνα. Δούλευα τότε σε ένα σουβλατζίδικο στο Παγκράτι. Πήγαμε όλοι μαζί στον εργοδότη και είπαμε ότι δεν δουλεύουμε στο χιονιά και φύγαμε. Αυτήν την φορά όμως δουλεύω σε αλυσίδα. Ήταν ανοιχτή και έπρεπε να βάλω το κλειδί στο μηχανάκι. Δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς».
Ένα 10% των διανομέων όλης της Αττικής δούλεψε μέσα στον παγετό
Συνολικά ένα 10% των διανομέων όλης της Αττικής δούλεψε καθ’ όλη τη διάρκεια της κακοκαιρίας σύμφωνα με το Συνδικάτο Επισιτισμού Εργατοϋπαλλήλων - Νομού Αττικής. Οι παραγγελίες λόγω των δυσκολιών καθυστερούσαν τουλάχιστον 50 λεπτά ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι παραδόσεις έφταναν στον προορισμό τους μετά από μία ώρα. «Η αργοπορία ήταν δεδομένη επειδή γλιστρούσε ο δρόμος, το προσωπικό ήταν μειωμένο και οι παραγγελίες ‘μαζεύονταν’ αν και ήταν αρκετά μειωμένες». Παρόλα αυτά δεν καταγράφηκαν μουρμούρες και παράπονα από τους καταναλωτές σύμφωνα με τον κ. Σκλάβο. «Γκρίνια δεν είχαμε αυτή την φορά. Μίλησα με πάνω από δέκα συναδέλφους διανομείς που δούλευαν την Δευτέρα. Κανένας δεν μου ανέφερε κάτι επειδή άργησαν να παραδώσουν μία παραγγελία».
«Δεν έχει να βράσει ένα αβγό στο σπίτι του και παίρνει τηλέφωνο σκεφτόμουν…»
Κάθε φορά που χτυπούσε το τηλέφωνο στο κατάστημα αναρωτιόταν ο Γιάννης Σκλάβος: «Καλά τώρα δεν έχει ένα αβγό να βράσει στο σπίτι του και παίρνει τηλ.;» για να μoνολογήσει λίγα λεπτά αργότερα: «Αντικειμενικά όμως με βάση τη δικιά μου σκέψη και κάποιων συναδέλφων το ερώτημα είναι γιατί η εταιρία δεν κλείνει το ντελίβερι. Ήταν η αμέσως επόμενη αντίδραση και ήταν η πιο σωστή. Πήγαμε σε περιπτώσεις όπου υπήρχαν άνθρωποι που δεν ήξεραν να μαγειρεύουν».
Πραγματικά η πλειοψηφία το μετάνιωσε που παρήγγειλε την περασμένη Δευτέρα και προσπαθούσε να δικαιολογηθεί: ‘Το είδαμε ανοιχτό, δεν εκτιμήσαμε και μεις σωστά την κατάσταση και παραγγείλαμε’ ήταν οι περισσότερες δικαιολογίες που άκουγε. Παρά τα 25 χρόνια προϋπηρεσίας στο χώρο του ντελίβερι ήταν μία από τις λίγες φορές που ένιωσε υποδεέστερος σε ανθρρώπινο επίπεδο. «Αναγκαστήκαμε μέσα στα χιόνια και σε lockdown να παραδίδουμε φαγητό. Αισθανόμαστε μειονεκτικά γιατί θα μπορούσε έστω για μια μέρα να κλείσει το ντελίβερι». Οι περισσότεροι πελάτες προσπαθούσαν να μετριάσουν τις ενοχές τους δίνοντας απλόχερα μπουρμπουαρ. «Όλες οι φράσεις ξεκινούσαν με χίλια συγνώμη και κατέληγαν πάρε αυτά για τον κόπο σου. Και το μπουρμπουάρ ήταν αρκετά ανεβασμένο σε σχέση με τα ποσά που κυμαίνονται στις κανονικές συννθήκες Ένας συνάδελφος πήρε φιλοδώρημα 10 ευρώ για μια παραγγελία για παράδειγμα».
Όση εμπειρία και να χεις στο τιμόνι, αυτή «σβήνει» στον πάγο
Δεν έλειψαν κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας και τα ατυχήματα και οι τραυματισμοί με διανομείς να γλιστρούν λόγω του παγετού και να πέφτουν ενώ ένα σοβαρό τροχαίο καταγράφηκε στην αρχή της βδομάδας στην Συγγρού. ΄Όπως εξηγεί ο ίδιος αν και καθημερινά κάνει 100-150 χιλιόμετρα έχοντας αποκτήσει εμπειρία στο δρόμο, αυτή «σβήνει», αυτομάτως, όση εμπειρία και να χει πάνω σε ένα τιμόνι όταν έχει πάγο γιατί ο πάγος δεν φαίνεται στο δρόμο και το ξέρει αυτό ο οδηγός. «Άρα φοβήθηκα πραγματικά. Και όποιος και να σαι, τα λάστιχά σου δεν μπορούν να σε κρατήσουν σε ένα απότομο περιστατικό. Άρα στην καλύτερη των περιπτώσεων θα χτυπήσεις».
Έστριψε χωρίς φλας και με έριξε κάτω…
Μια απροσεξία ενός διερχόμενου οδηγού το μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας ήταν αρκετή για να πέσει με το μηχανάκι του ο διανομέας Αχμέτ Κιοσέ Χασάν
στην Κομοτηνή, επιστρέφοντας από παράδοση παραγγελίας ψαριών. «Είχε σταματήσει να χιονίζει και ο δρόμος είχε πιάσει πάγο. Το διερχόμενο αυτοκίνητο έστριψε ξαφνικά χωρίς να ανάψει φλας και εγώ δεν πρόλαβα να το αποφύγω με αποτέλεσμα να πέσω πάνω του, καταλήγοντας στο νοσοκομείο. Έσπασα το πόδι μου και χρειάστηκε να χειρουργηθώ» είπε στο ethnos.gr, σφαδάζοντας από τους πόνους, ο Αχμέτ Κιοσέ Χασάν μέσα από το κρεβάτι του Σισμανόγλειου. Ο ίδιος δουλεύει ως διανομέας τα τελευταία 15 χρόνια ενώ είναι η δεύτερη φορά που χτυπά με το μηχανάκι στην προσπάθειά του να παραδώσει την παραγγελία. «Περιμένω να γίνω καλά και να επιστρέψω στη δουλειά γιατί χρειάζομαι τα μεροκάματα».
Ακολουθούσα τις ρόδες του λεωφορείου
Πάνω στις ροδιές του λεωφορείου που προπορεύονταν, βάζοντας τα πόδια κάτω στο δρόμο για να κρατά ισορροπία και με ταχύτητα στο… ρελαντί παρέδωσε την τελευταία παραγγελία λίγο πριν τα μεσάνυχτα του περασμένου Σαββάτου στη Θεσσαλονίκη ο Δημήτρης Σ. Ο δρόμος ήταν χιονισμένος, αυτοκίνητα δεν κυκλοφορούσαν και επικρατούσαν πολικές θερμοκρασίες στην πόλη. «Ήμουν από την άλλη πλευρά του μαγαζιού όταν χτύπησε το τηλέφωνο στις 11:45 λίγα λεπτά πριν σχολάσουμε…. Έπρεπε να επιστρέψω στο κατάστημα και να ξαναφύγω…».
Ήμουν μπες-βγες στο μαγαζί παρά τις πολικές θερμοκρασίες
Συνολικά από τις 8 το βράδυ μέχρι και τα μεσάνυχτα ο Δημήτρης παρέδωσε 14 παραγγελίες .Από αυτές δύο-τρεις μου δώσαν ένα πολύ δυνατό μπουρμπουάρ 4 με 4.5 ευρώ και από κει ανέβηκα… «Γενικά όμως δεν μειώθηκαν οι παραγγελίες παρά την κακοκαιρία. Το χω παρατηρήσει ότι κάθε φορά που χαλάει ο καιρός αυξάνονται κιόλας. Έτσι ήταν και το περασμένο Σάββατο η κίνηση. Ήμουν συνέχεια μπες, βγες στο μαγαζί» είπε στο ethnos.gr ο Δημήτρης Σ. Ντελιβεράς εδώ και 20 χρόνια καβάλησε το μηχανάκι όταν έκλεισε το εργοστάσιο ιματισμού στο οποίο δούλευε.
Όλες οι καιρικές συνθήκες «περνούν» από την πλάτη μας
«Όλα αυτά τα χρόνια έχω συναντήσει πάρα πολύ δύσκολες καταστάσεις. Μην ξεχνάτε ότι όλες οι καιρικές συνθήκες «περνούν» από την πλάτη μας. Είτε φυσάει, είτε βρέχει, είτε έχει καύσωνα αλλά και όταν παγώνει είναι ακόμη πιο επικίνδυνα τα πράγματα. Παρόλα αυτά ο ίδιος δεν δείχνει να φοβάται «Το πρόβλημα όταν πέσεις είναι ότι θα βραχείς και θα πρέπει να μεταφέρεις το μηχανάκι με τα πόδια στο σπίτι γιατί σίγουρα θα έχει πάθει ζημιά. Και αν δεν μένεις κοντά τότε ξεκινάει η Οδύσσεια…». Δεκάδες είναι οι ιστορίες που του χουν μείνει αποτυπωμένες όλα αυτά τα χρόνια. «Ένας συνάδελφος είχε χτυπήσει πηγαίνοντας να παραδώσει μα παραγγελία. Τελικά το πακέτο παραδόθηκε με καθυστέρηση Και γω δε θα φάω; αναρωτήθηκε ο πελάτης χωρίς να δείχνει κατανόηση για το τροχαίο» θυμάται ο Δημήτρης. Τους περισσότερους πελάτες δεν τους ενδιαφέρει. Υπάρχουν βέβαια και οι καλοί άνθρωποι που σου λένε φέρε το πακέτο όταν σταματήσει η βροχή».
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr