ΙΕΛΚΑ: Οι συνήθειες των καταναλωτών στο lockdown - Υπηρεσίες και προϊόντα που θα επηρεαστούν
Σε συνήθειες που είχαν υιοθετήσει την περίοδο του αρχικού lockdown, την Ανοιξη του 2020, επιστρέφουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ με δείγμα 850 ατόμων από 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Οπως προκύπτει από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), η μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ του lockdown του Μαρτίου και του Νοεμβρίου, είναι η μείωση της εστίασης (ένα μεγάλο ποσοστό ήδη και πριν την εφαρμογή των μέτρων δεν την επέλεγε), ενώ πέρα από την κατανάλωση τροφίμων σε εστιατόρια, αναμένεται να επηρεαστούν και οι κατ' οίκον παράδοση-κατανάλωση, αλλά και η παραλαβή έτοιμου φαγητού (take-away) από το κατάστημα.
Αντίθετα φαίνεται ότι αυξάνονται σημαντικά τρεις συνήθειες των καταναλωτών:
- Η μαγειρική στο σπίτι, καθώς και η παρασκευή γλυκών και καφέ
- Η γενικότερη φροντίδα του σπιτιού, όπως καθαρισμός, επισκευές, κηπουρική κ.λπ
- Η χρήση των social media.
Λιγότερη αύξηση αναμένεται να παρουσιάσουν οι αθλητικές δραστηριότητες και ο χρόνος μπροστά στην τηλεόραση. Αντίστοιχα στοιχεία είχαν καταγραφεί και την προηγούμενη άνοιξη.
Σε αντίθεση όμως με την άνοιξη του 2020, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, φαίνεται ότι οι αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες δεν συνοδεύονται από αντίστοιχη αύξηση της δαπάνης για τα νοικοκυριά, είτε γιατί σε κάποια είδη η δαπάνη είναι ήδη επαρκώς υψηλή, είτε λόγω οικονομικών δυνατοτήτων.
Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές εκτιμούν ότι δεν θα επηρεαστούν καθόλου οι δαπάνες σε τρόφιμα, ενώ θα μειωθούν σε ένα μικρό βαθμό οι συνολικές δαπάνες τους σε αγορές από το σούπερ μάρκετ. Εκτιμάται επομένως ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλη αύξηση αυτής δαπάνη, η οποία παρέμενε άλλωστε ήδη αυξημένη, ενώ καταγράφεται και η κόπωση του αγοραστικού κοινού. Βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής αναμένεται επίσης να μην επηρεαστούν από τις εξελίξεις.
Με αυξητική τάση όμως φαίνεται ότι θα κινηθούν τα προϊόντα για την προστασία των καταναλωτών όπως μάσκες, αντισηπτικά, γάντια κλπ καθώς η αναμενόμενη διατήρηση των μέτρων προστασίας, αλλά και η έξαρση της πανδημίας φαίνεται ότι προκαλούν ανησυχία στους καταναλωτές. Επιπλέον δεν υπάρχει ορίζοντας για άμεση άρση των μέτρων προστασίας, κάτι που επίσης επηρεάζει τις εξελίξεις. Αυξητικά αναμένεται να κινηθούν και τα είδη οικιακής φροντίδας, λόγω του μεγαλύτερου χρόνου παραμονής στο σπίτι του κοινού και της τάσης που αναφέρθηκε παραπάνω.
Αντίθετα πτωτικά αναμένεται να κινηθεί η δαπάνη σε είδη ζαχαροπλαστείου, λόγω της υιοθέτησης των μέτρων social distancing (σημειώνεται ότι ακολουθεί η περίοδος των εορτών), αλλά και τα είδη προσωπικής περιποίησης για τους ίδιους λόγους. Η κατανάλωση έτοιμου φαγητού και καφέ επίσης φαίνεται ότι θα παρουσιάσει κάμψη, κάτι που οφείλεται στην παραμονή στο σπίτι, στην τηλεργασία, αλλά και στο γενικότερο καταναλωτικό κλίμα.
Ο Σωκράτης Φάμελλος κι επίσημα πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ: Οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, το πρώτο μήνυμά του και το βιογραφικό του
Πανικός σε γνωστό μπαρ στο Παγκράτι μετά από φωτιά: Έσπαγαν τα παράθυρα
Τρόμος στην Τουρκία: Φωτιά σε κινητήρα αεροσκάφους κατά την προσγείωση - Βίντεο
Γκλέτσος για τις μπαταρίες και τις ανεμογεννήτριες: «Έμαθε ο κόσμος από αυτό το viral λάθος»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr