Η περίεργη ιστορία του τηγανητού κοτόπουλου: Γιατί τα Χριστούγεννα οι Ιάπωνες τρώνε από τα KFC
Στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου εδώ και 50 χρόνια αντί για γαλοπούλα αγοράζουν μαζικά τηγανητό κοτόπουλο σε γιορτινό κουβαδάκι. Έχει γίνει συστατικό της γιορτής.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Τα Χριστούγεννα στήνουν ένα ολόκληρο μωσαϊκό γιορτινών εδεσμάτων σε όλο σχεδόν τον πλανήτη. Ψητό και καπνιστό χοιρινό, γαλοπούλα σε διάφορες παραλλαγές, πάπιες και χήνες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στα τραπέζια της γιορτής, αλλά δεν είναι τα μόνα. Στην Ισλανδία, ας πούμε, τρώνε παραδοσιακά σολομό με πορτοκάλι και καρδάμωμο, όπως και καπνιστό αρνί. Στην Ισπανία θαλασσινά και στην Πορτογαλία μπακαλιάρο με βραστές πατάτες. Και στην Ιαπωνία... κοτόπουλο από τα KFC. Τα τραγανά τηγανητά μπουτάκια της αμερικάνικης αλυσίδας είναι εδώ και δεκαετίες η χριστουγεννιάτικη «εμμονή» της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Μια έξυπνη καμπάνια που έχτισε μια... παράδοση
Τα διαπολιτισμικά πάρε-δώσε έχουν αλλάξει το τοπίο του φαγητού σε όλο τoν κόσμο. Με τα ταξίδια ανθρώπων και υλικών ποικίλες γευστικές συνήθειες μεταφέρθηκαν από τη Δύση στην Ανατολή και τούμπαλιν. Αλλά σ’ αυτή την περίπτωση όλα οφείλονται σε έναν άνθρωπο, τον Τακέσι Οκαβάρα, τον μάνατζερ του πρώτου ιαπωνικού KFC, που άνοιξε το 1970 στο Τόκιο, ο οποίος λέγεται ότι ακούγοντας κάποιους ξένους πελάτες να σχολιάζουν την απουσία κάποιου χαρακτηριστικού χριστουγεννιάτικου φαγητού στην Ιαπωνία, αποφάσισε να πάρει το πράγμα στα χέρια του.
Μια γενναία ποσότητα κοτόπουλου κι ένα μπουκάλι κρασί τα οποία συνδυάστηκαν σ’ ένα γιορτινό combo και ένα ωραίο σλόγκαν ‒«Kurisumasu ni wa Kentakkii!» («Κεντάκι για τα Χριστούγεννα!»)‒ ήταν αρκετά για μια απόλυτα πετυχημένη καμπάνια. Η ούτως ή άλλως ξενόφερτη γιορτή, που στην Ιαπωνία αργία δεν είναι, και που έφερε στους δρόμους, στα καταστήματα και στα σπίτια χριστουγεννιάτικα δέντρα, μπάλες, φωτάκια και πολλά ακόμη γιορτινά παραφερνάλια, συνδέθηκε από το 1974 (και) με τραγανές φτερούγες και μπουτάκια. Ο δε εμπνευστής της ιδέας έγινε CEO της KFC Japan από το 1984 ως το 2002.
Κάθε Δεκέμβριο στα καταστήματα της αλυσίδας σε όλη τη χώρα ντύνουν τον συνταγματάρχη Σάντερς (ο πρώτος ιδιοκτήτης των KFC, ο οποίος παραμένει στο λογότυπο εταιρίας μέχρι σήμερα) άγιο Βασίλη. Εκατομμύρια Ιάπωνες περνάνε τα Χριστούγεννα με το κοτόπουλό τους στο τραπέζι τους. Τα εκεί KFC κάνουν το σχεδιασμό τους για τις γιορτές από νωρίς κι ο κόσμος συρρέει σε βαθμό που οι προπαραγγελίες είναι απαραίτητες. Ξεκινούν ήδη από το Νοέμβριο. Σε άλλη περίπτωση χρειάζεται να περιμένει κανείς στην ουρά για ώρες για μια οικογενειακή συσκευασία.
Αρκετοί έχουν προσπαθήσει κατά καιρούς να παρουσιάσουν τις δικές τους εκδοχές και να διεκδικήσουν ένα μερίδιο της πίτας της παράξενης αυτής «παράδοσης» που κοντεύει πια τα πενήντα χρόνια (κι αποδίδει πολλά γιεν), αλλά η δύναμη της συνήθειας έχει αποδειχτεί μεγάλη. Φέτος μια ιαπωνική αλυσίδα, η Κappa Sushi, κάνει... αντεπίθεση με γιορτινό σούσι με τηγανητό κοτόπουλο και μαγιονέζα: ένα χριστουγεννιάτικο υβρίδιο που, αν το καλοσκεφτείς, διηγείται την ιστορία της παγκοσμιοποίησης σε μια μπουκιά.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr