• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Κάρτα αναπηρίας στο μετρό: Τι είναι και πώς θα μετακινούνται πια τα ΑμεΑΠάτρα: Κλούβες της ΕΛΑΣ μπλόκαραν ασθενοφόρα, ενώ οι αγρότες ζητούσαν να περάσουνΠανελλαδικές 2026: Ανακοινώθηκαν οι νέοι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης ΕισαγωγήςΝέος ισχυρός σεισμός 6,5 Ρίχτερ στην Ιαπωνία
δημοφιλές τώρα: Έρχεται η μεγαλύτερη ηλιακή έκλειψη των τελευταίων 100 ετών - Πότε, πού και πώς να τη δείτε
Homepage ┋   Πολιτισμός   ┋   10.09.2019 15:27
Μαρία Ριτζαλέου
Μαρία Ριτζαλέου

Η Λίμνη των Κύκνων με το βλέμμα του Κωνσταντίνου Ρήγου

Το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στη «Λίμνη των Κύκνων», σε χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου, για τρεις παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
photo: Aggelos Chistofilopoulos
photo: Aggelos Chistofilopoulos

Συναρπάζει το κοινό και ταυτόχρονα αποτελεί πρόκληση για τους χορευτές, η «Λίμνη των Κύκνων», το διαχρονικό αριστούργημα του Τσαϊκόφσκι, ένα μουσικό έργο μεγάλων ερμηνευτικών απαιτήσεων. Το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, σε χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου, και τη σύμπραξη της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν την παράσταση για τρεις ημέρες στο Μέγαρο Μουσικής της πόλης, στις 4,5 και 6 Οκτωβρίου, σε μουσική διεύθυνση του Ηλία Βουδούρη.

H παραγωγή της «Λίμνης των Κύκνων» του μπαλέτου της ΕΛΣ αντιπαραθέτει εκτενή κομμάτια της πρωτότυπης χορογραφίας του μπαλέτου των Πετιπά / Ιβάνοφ με μια νέα χορογραφική ματιά, επιχειρώντας να θέσει ερωτήματα, αλλά και να αναζητήσει απαντήσεις για το πώς μπορούν να «ξαναδιαβαστούν» σήμερα τα μεγάλα έργα του ρεπερτορίου του κλασικού χορού. Ο διευθυντής του μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνος Ρήγος ανασύρει ορισμένους από τους φόβους και τις έμμονες εικόνες της εποχής μας για να καταδυθεί στη δική του λίμνη. Ένα τοπίο σε μια εποχή μετά την καταστροφή. Ένα ερημωμένο βενζινάδικο για να θυμίζει έναν κόσμο που ξέμεινε από καύσιμα. Μια λίμνη όπου το φυσικό και το υπερφυσικό συνυπάρχουν και εναλλάσσονται.

gno_ballet_swan_lake_-_photo_maria_cheilopoulou_5814.jpg
photo: Maria Cheilopoulou

Και κυρίως ο Πρίγκιπας Ζίγκφριντ -ένας ρομαντικός ήρωας που αναμετράται διαρκώς με το απόλυτο- το μεταμορφωτικό βλέμμα του οποίου καθορίζει τη μορφή των γύρω του. Το βλέμμα του Ζίγκφριντ είναι άλλωστε ο κύριος φορέας της αφήγησης. Δικές του φαντασιακές προβολές είναι ο λευκός και ο μαύρος κύκνος, τους οποίους καλείται να κυνηγήσει και να σκοτώσει: καθώς δεν είναι παρά κομμάτια του εαυτού του, το βέλος του τόξου του θα βρει τελικά και τον ίδιο.

Ο Κ. Ρήγος επιχειρεί μια μεταμοντέρνα ανάγνωση και μετατρέπει το κλασικό μπαλέτο σε κάτι που θα μπορούσε να είναι και μετακλασικό, αφού συνδιαλέγεται και επαναπλαισιώνει το πρωτότυπο, δημιουργώντας ένα νέο έργο. Η πρωτότυπη χορογραφία των Πετιπά / Ιβάνοφ κυριαρχεί στη σκηνή της λίμνης, σαν μια τελετουργία που επαναλαμβάνεται στο άχρονο αυτό περιβάλλον. Δημιουργώντας ένα χορογραφικό παλίμψηστο, οι χορευτές εναλλάσσουν το κλασικό στιλ με πολλά άλλα χορογραφικά στιλ, από το νεοκλασικό, έως το σύγχρονο, ακόμη και κάποια στοιχεία από τις κουλτούρες του δρόμου.

gno_ballet_-_swan_lake_-_photo_aggelos_chistofilopoulos_28.jpg
photo:Aggelos Chistofilopoulos

«Στη "Λίμνη των Κύκνων" παρουσιάζω μια εκδοχή που φλερτάρει με τη γοητεία του κλασικού χορού με έναν σύγχρονο τρόπο νεοκλασικού ενδιαφέροντος. Μια εκδοχή προσαρμοσμένη στην τεχνική που διαθέτει το μπαλέτο της ΕΛΣ. Πιστεύω ότι όλες οι κλασικές χορογραφίες με την ανάλογη ερμηνεία μπορούν να μοιάζουν σύγχρονες. Έχω κρατήσει κάποια κομμάτια της κλασικής χορογραφίας των Ιβάνοφ και Πετιπά σχεδόν αυτούσια, μιας και τόσα χρόνια μετά τη δημιουργία τους μου φαίνονται σχεδόν σημερινά. Ο κλασικός χορός χρειάζεται υψηλή τεχνική και εκφραστικότητα. Παράλληλα, αν ξεπεράσεις το κομμάτι της παντομίμας που υπάρχει στα έργα αυτά, το κλασικό μπαλέτο έχει εξελιχθεί ως τεχνική και τέχνη. Οι ήρωες κρατάνε τα χαρακτηριστικά της κλασικής εκδοχής, μόνον που οι ρόλοι παρουσιάζονται ως προβολές του ίδιου του πρίγκιπα. Βλέπω τους ρόλους του λευκού και του μαύρου κύκνου ως τις δύο πλευρές του ίδιου προσώπου. Την αθωότητα και την ανάγκη για αυτοκαταστροφή που κρύβει μέσα του κάθε άνθρωπος» αναφέρει ο Κωνσταντίνος Ρήγος.

Διαβάστε ακόμη

Ένταση και χημικά στην Πάτρα: Μπλόκο της ΕΛΑΣ στη γέφυρα του Ρίου - Έκοψαν την κυκλοφορία με κλούβες

Κρεμλίνο: Οι θέσεις του Τραμπ για το Ουκρανικό συμπίπτουν με τις δικές μας

Απίστευτο περιστατικό στην Αμαλιάδα: Μαθητής γυμνασίου εκβίαζε 12χρονο - Του απέσπασε πάνω από 8.000 ευρώ

Συναγερμός σε Ελλάδα και Ευρώπη: Δότης σπέρματος με καρκινικό γονίδιο έγινε πατέρας τουλάχιστον 197 παιδιών

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • μπαλέτο
  • Εθνική Λυρική Σκηνή
  • Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
  • Κωνσταντίνος Ρήγος
  • Κρατική Ορχήστρα
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr