Ο τέως υφυπουργός Πολιτισμού αντεπιτίθεται
Με επιστολή του ο Κώστας Στρατής κατηγορεί την παρούσα πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ ότι επιχειρεί «να δυσφημίσει το έργο που έχει επιτελεστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων» και αποδίδει στην νυν υπουργό Πολιτισμού «ακέραια την πολιτική ευθύνη για τις χρόνιες παθογένειες» του υπουργείου και του ΤΑΠ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Η οργή δεν κρύβεται στην επιστολή που κοινοποίησε ο τέως υφυπουργός Πολιτισμού Κώστας Στρατής απαντώντας όπως διευκρίνιζε ήδη στον τίτλο στην «επιχειρούμενη δυσφήμιση του έργου που έχει επιτελεστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων» και παραθέτοντας σειρά επιχειρημάτων.
Από την πλευρά της η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη περιορίστηκε σε μία μάλλον απαξιωτική, λακωνική δήλωση που δεν απαντούσε στην ουσία των όσων της καταμαρτυρούσε ο τέως υφυπουργός: στη δήλωσή της απλώς παραπέμπει πάλι στη «θλιβερή εικόνα, που κατεγράφη στο πωλητήριο και στην αντίστοιχη αποθήκη του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, και η οποία αποτυπώνεται και στις αναφορές των αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων».
Μα «το πωλητήριο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (ΕΑΜ), έκλεισε στις 18 Ιουλίου επειδή χρειάστηκε να γίνει μυοκτονία, απολύμανση και συντήρηση στο σύστημα κλιματισμού του», είχε προηγουμένως εξηγήσει ο τέως υφυπουργός. Κι αυτή ήταν και η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τον κ.Στρατή: Η αυτοψία που διενήργησε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στο ΕΑΜ καταγγέλοντας μετά «την απογοητευτική κατάσταση» που επικρατεί στο πωλητήριο, «την ανεπαρκή παραγωγή πωλητέων αντικειμένων», την «προβληματική σχέση με τη μεταφορική εταιρεία, με την οποία συνεργάζεται το ΤΑΠ» όπως και τις «εξαιρετικά υψηλές απώλειες εσόδων για το ΤΑΠΑ» κλπ.
«Τις τελευταίες μέρες», σχολιάζει στην επιστολή του ο κ.Στρατης, «επιχειρείται με άκομψο τρόπο η δυσφήμηση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ). Ορισμένα έκτακτα ζητήματα που προέκυψαν πρόσφατα, και οπωσδήποτε μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, παρουσιάζονται ως δήθεν χρονίζοντα. Την ίδια στιγμή η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, αντί να ανταποκριθεί στην ενημέρωση που έγκαιρα της έχει γίνει, κωλυσιεργεί ή ακόμα και φέρνει προσκόμματα για την επίλυσή τους, ενώ με δελτία Τύπου σπεύδει να τροφοδοτήσει την επικαιρότητα με αρνητικά δημοσιεύματα. Τέτοιου τύπου περιστατικά είναι η καταστροφή των σκληρών δίσκων του ΤΑΠ, που λειτουργούσαν μέχρι τις εκλογές και καταστράφηκαν από τους πρόσφατους σεισμούς (…)».
Και συνεχίζει διευκρινίζοντας ότι «όσον αφορά το ζήτημα της μεταφοράς πωλητέων σε ολόκληρη τη χώρα, αυτό είναι ήδη λυμένο και για το άμεσο μέλλον αλλά και σε μόνιμη βάση, όπως αποδεικνύει μια απλή έρευνα στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ). Ειδικά για το ΕΑΜ, αναμένεται η ολοκλήρωση των εργασιών στο σύστημα κλιματισμού του πωλητηρίου, προκειμένου να γίνει αυθημερόν η δρομολογημένη αποστολή ικανού αριθμού πωλητέων».
Ο τέως υφυπουργός Πολιτισμού απαντά όμως και στο θέμα «απωλειών εσόδων για το ΤΑΠΑ», επιμένοντας ότι «τα αποτελέσματα που πετύχαμε στα πωλητήρια του ΤΑΠ με τη νέα διοίκηση μέσα σε μόλις λίγους μήνες είναι εντυπωσιακά και με οικονομικούς όρους. Τα έσοδα των πωλητηρίων το πρώτο εξάμηνο του 2019 ήταν πάνω από 40% αυξημένα σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι».
Ο κ. Στρατής κατηγορεί όμως ακόμα τη «σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού ότι επιδίδεται από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων της σε μια συνεχή προσπάθεια συκοφάντησης και απαξίωσης των υποδομών και των φορέων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς του Υπουργείου, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις μικροπολιτικές της επιδιώξεις. Έτσι, κατασκευάζει συστηματικά μια ψευδή εικόνα ότι παρέλαβε κατάσταση κατάρρευσης, την ίδια στιγμή που φιλοτεχνείται επιμελώς το προφίλ μιας δήθεν ικανής και αποτελεσματικής υπουργού που σπεύδει προσωπικά να δώσει λύσεις όπου χρειάζεται. Με αυτό το κάλπικο και επικοινωνιακό φαίνεσθαι, όμως, τονίζεται ακόμα περισσότερο το αλαζονικό και παλαιοκομματικό είναι».
Και δεν σταματά εκεί. Εξαπολύει σοβαρότατες κατηγορίες όταν σχολιάζει ότι «στην πραγματικότητα, μετά τις εκλογές η θέση του Υπουργείου Πολιτισμού, δυστυχώς για μια χώρα με τον πολιτιστικό πλούτο της Ελλάδας, εξέπεσε σε υποπροϊόν ενός υπόγειου πολέμου επιχειρηματικών συμφερόντων με επίκεντρο το καζίνο και τους ουρανοξύστες του Ελληνικού. Παράλληλα, τα νήματα στον χώρο του πολιτισμού κινούνται ολοφάνερα από το στενό περιβάλλον του ίδιου του πρωθυπουργού. Και όπου κινούνται νήματα, υπάρχει διατεταγμένη υπηρεσία και χρειάζονται μαριονέτες».
Τέλος υπενθυμίζει ότι «η νυν υπουργός της ΝΔ γνωρίζει πάρα πολύ καλά τα προβλήματα και τις χρόνιες παθογένειες του ΥΠΠΟΑ και του ΤΑΠ, με τις οποίες εμείς συγκρουστήκαμε μετωπικά χωρίς να σκανδαλολογήσουμε. Φέρει μάλιστα ακέραια την πολιτική ευθύνη γι’ αυτά, αφού υπήρξε γενική γραμματέας του Υπουργείου για πολλά χρόνια».
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr