Βαγγέλης Παπαθανασίου - Ο Μίτος: «Σαν ανασκαφή στο παρελθόν και στο μέλλον»
Το πάντρεµα της ελληνικής παράδοσης µε τον σύγχρονο χορό σε µια υπερπαραγωγή στην Επίδαυρο τον Αύγουστο🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
«Πάντα έδινα και δίνω την πρώτη θέση στη µνήµη. Όποιος κατορθώνει να εµβαθύνει όσο το δυνατόν περισσότερο στον χώρο που ονοµάζουµε µνήµη τόσο δύναται να εκτοξευθεί στο µέλλον µε εντυπωσιακή συνέπεια και αποτελεσµατικότητα. Με άλλα λόγια, όσο ένας άνθρωπος ή ένας λαός γνωρίζει το παρελθόν του και την ιστορία του, τότε µπορεί να ενεργήσει πιο θετικά για το παρόν και το µέλλον». Το µήνυµα του Βαγγέλη Παπαθανασίου έχει αφορµή τη χορευτική παράσταση «The Thread» («Ο Μίτος»), που βασισµένη σε µια ιδέα της Γεωργίας Ηλιοπούλου από την εταιρεία «Λάβρυς» και σε χορογραφία του διάσηµου Ράσελ Μάλιφαντ και πρωτότυπη µουσική του ίδιου έκανε µια επιτυχηµένη παγκόσµια πρώτη στη «Μέκκα» του χορού, το «Sadler’s Wells» του Λονδίνου και στις 24 Αυγούστου θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, σε συµπαραγωγή µε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Είναι όµως και ένα µήνυµα που περιέχει τη φιλοσοφία του Έλληνα συνθέτη που κατέκτησε τον κόσµο χωρίς να ξεχνά την προέλευσή του.
«Θεωρώ», σηµειώνει ακόµα ο Παπαθανασίου, «τον εαυτό µου τυχερό που προέρχοµαι από έναν τόπο που µέσα από τα βάθη των αιώνων δεν στερήθηκε ποτέ πολιτιστικού και πνευµατικού πλούτου. Γνωρίζοντας όσο τίποτε άλλο τη δύναµη της µουσικής ως θεία δύναµη που προϋπήρχε του ανθρώπου και συνδυάζοντάς τη µε µια αρχέγονη ανθρώπινη έκφραση που είναι ο χορός, ήταν το βασικό ερέθισµα που µε έκανε να ασχοληθώ µε αυτό το εγχείρηµα. Τη συνύπαρξη αυτών των δύο στοιχείων του πολιτιστικού θησαυρού του τόπου µου σήµερα. Μια ολιστική προσέγγιση της εξέλιξης του ανθρώπου.
Αυτό το έργο είναι σαν µια ανασκαφή στο παρελθόν και συγχρόνως στο µέλλον» καταλήγει, συστήνοντας στο κοινό το έργο που χορογραφήθηκε και συγκεράζοντας στοιχεία των ελληνικών παραδοσιακών χορών µε την κινησιολογία του σύγχρονου χορού έτσι όπως την αντιλαµβάνεται ο σπουδαίος Μάλιφαντ. «Υπάρχει ένα πνεύµα οµαδικότητας και κοινωνικής συµµετοχής, που ενσωµατώνεται σε πολλές από τις µορφές του ελληνικού παραδοσιακού χορού και το έργο αυτό δοµεί και αποδοµεί κινήσεις παραδοσιακού χορού όπως και κινήσεις σύγχρονου χορού για να δηµιουργήσει µια νέα αντίληψη και πρόταση χορού για θεατές του σήµερα» διαµηνύει µε τη σειρά του ο Βρετανός χορευτής και χορογράφος.
Και προσθέτει: «Η συνεργασία µε τον Βαγγέλη υπήρξε τιµή και χαρά για µένα. Ο µουσικός κόσµος που έχει δηµιουργήσει εµπεριέχει µια θεµελιώδη κατανόηση της παράδοσης και της κληρονοµιάς, ενώ συγχρόνως κινείται σε νέες κατευθύνσεις που δηµιουργούν αντιπαραθέσεις». Ο Παπαθανασίου έχει γράψει µουσική που αντιστοίχως αξιοποιεί τα στοιχεία της ελληνικής παράδοσης και ερµηνεύεται από 5µελές σχήµα µε γκάιντα, λύρα, τουλούµ, κλαρίνο και τσαµπούνα.
Την εντυπωσιακή οµάδα των συντελεστών συµπληρώνουν η Ελληνίδα σχεδιάστρια Μαίρη Κατράντζου και ο περίφηµος φωτιστής ή «χορογράφος του φωτός» Μάικλ Χαλς.
Η θαυµαστή αυτή οµάδα συντελεστών παρήγαγε ένα µοναδικό θέαµα που κατέκτησε ήδη τους Βρετανούς κριτικούς. «Η Ελλάδα είναι η λέξη-κλειδί σε αυτήν τη σκηνική διαπολιτισµική “Οδύσσεια”. Ένας εξαίσιος, απόλυτα µαγευτικός συνδυασµός απλότητας και πολυπλοκότητας» έγραψε ενδεικτικά η «Telegraph».
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr