Ο Διονύσης Σαββόπουλος, η Καλομοίρα ως Μέριλιν Μονρόε και ένα στριπτίζ στο Αλσος
Από τη Καλομοίρα ως την ημίγυμνη χορεύτρια, τα δύο στιγμιότυπα αποτύπωσαν την αλλαγή της εποχής, αλλά και τη συνέπεια ενός καλλιτέχνη που πάντοτε πειραματιζόταν με τα όρια του θεάματος, του χιούμορ και της παράστασης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Ο Διονύσης Σαββόπουλος, ένας από τους πιο εμβληματικούς Έλληνες τραγουδοποιούς, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών, αφήνοντας πίσω του ένα έργο που σημάδεψε τη σύγχρονη ελληνική μουσική και πολιτιστική ταυτότητα. Ο καλλιτέχνης πέθανε το βράδυ της Τρίτης, 21 Οκτωβρίου, από ανακοπή καρδιάς, στο νοσοκομείο «Υγεία», όπου νοσηλευόταν από τις αρχές του μήνα λόγω επιβαρυμένης υγείας και καρδιολογικών προβλημάτων.
Πρωτοπόρος και δημιουργός με έντονη προσωπική ταυτότητα, ο Διονύσης Σαββόπουλος υπήρξε ιδρυτικό μέλος της γενιάς των Ελλήνων «τραγουδοποιών» — εκείνων που έγραφαν, συνέθεταν και ερμήνευαν οι ίδιοι τη μουσική τους, συνδυάζοντας λόγο, ρυθμό και κοινωνικό σχόλιο. Από το «Φορτηγό» και το «Μπάλλο» μέχρι τα «Τραπεζάκια έξω», η πορεία του υπήρξε σταθερά δημιουργική, ανανεωτική και άρρηκτα δεμένη με την πολιτισμική πορεία της χώρας τις τελευταίες δεκαετίες.
Ενα μουσικό πάρτι για τα 40 χρόνια στο τραγούδι
Το καλοκαίρι του 2004, ο Διονύσης Σαββόπουλος επέστρεψε στο Ηρώδειο για να γιορτάσει μια διπλή επέτειο. Σαράντα χρόνια δημιουργικής πορείας στο ελληνικό τραγούδι και εξήντα χρόνια ζωής. Ήταν μια συναυλία-ορόσημο, που συνδύαζε μουσική, θέατρο, χορό και αυτοσαρκασμό. Ενα πολυεπίπεδο καλλιτεχνικό γεγονός που έφερε στο προσκήνιο όλα τα χαρακτηριστικά του δημιουργού. Τον στοχασμό, την ειρωνεία, την ευαισθησία και την ανάγκη για επικοινωνία με το κοινό.
Η συναυλία, που πραγματοποιήθηκε σε δύο διαδοχικές βραδιές σε κατάμεστο Ηρώδειο, περιλάμβανε πλήθος καλλιτεχνών και συνεργατών. Ο Σαββόπουλος πλαισιώθηκε από την Ελευθερία Αρβανιτάκη, τη Δήμητρα Γαλάνη, τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Νίκο Πορτοκάλογλου. Οι φωνές ενώθηκαν σε διφωνίες και πολυφωνίες, ενώ τα τραγούδια του εναλλάσσονταν με αποσπάσματα πρόζας, ατάκες και χιουμοριστικά σχόλια.
Στο πρώτο μέρος, ο Σαββόπουλος παρουσίασε τραγούδια της δεκαετίας του ’60, ελληνικά και ξένα, ανακαλώντας τις μνήμες της εποχής. Μεταξύ τραγουδιών, απηύθυνε στο κοινό σύντομους διαλόγους και αναφορές στην πολιτική επικαιρότητα της περιόδου, όπως συνήθιζε. Με το χαρακτηριστικό του ύφος, συνδύαζε την αφήγηση με τον σχολιασμό, ενώ δεν έλειψαν και οι αναφορές στο έργο του «Φορτηγό», μέσα από το οποίο συνέκρινε το «τότε» με το «σήμερα».
Η εμφάνιση της Καλομοίρας ως Μέριλιν Μονρόε
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και πολυσυζητημένα στιγμιότυπα των συναυλιών εκείνων ήταν η εμφάνιση της Καλομοίρας. Η τότε 19χρονη τραγουδίστρια, που είχε μόλις ξεκινήσει την καριέρα της μέσα από το τηλεοπτικό πρόγραμμα «Fame Story», εμφανίστηκε στη σκηνή μέσα από μία τεράστια τούρτα, τραγουδώντας το «Happy Birthday, Mister President» α λα Μέριλιν Μονρόε.
Το κοινό ξαφνιάστηκε και ενθουσιάστηκε, καθώς τη στιγμή εκείνη πολύχρωμα μπαλόνια υψώθηκαν στον ουρανό και τα μεγάλα μπαλόνια της σκηνής έσπαγαν, απελευθερώνοντας χρυσόσκονη. Η σκηνή είχε σχεδιαστεί με θεατρικότητα και παιχνιδιάρικη διάθεση, προσθέτοντας έναν εορταστικό τόνο στη βραδιά.

Η Καλομοίρα αντάλλαξε σύντομο διάλογο επί σκηνής με τον Σαββόπουλο, με θέμα τον ελληνισμό της οικουμένης, που ολοκληρώθηκε με το τραγούδι «Καλωσόρισες πουλί μου, μοναξιά ελληνική μου».
Η συναυλία, διάρκειας περίπου τριών ωρών, ολοκληρώθηκε με το κοινό να τραγουδά το «Εθνική Ελλάδος, γεια σου», λίγες μόλις εβδομάδες μετά τον θρίαμβο της Εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου στο Euro 2004. Ο Σαββόπουλος χόρεψε το καθιερωμένο βαλς με τη σύζυγό του, Άσπα, ενώ αναφέρθηκε συγκινημένος στον χρόνο και τη συνέχεια των γενεών, αλλάζοντας στίχο από το τραγούδι του: «Μα ο χρόνος ο αληθινός είναι ο γιος μου κι ο μικρός μου εγγονός».
Στο κοινό βρέθηκαν πολιτικοί, καλλιτέχνες και πανεπιστημιακοί — μεταξύ αυτών οι Γιώργος Αλογοσκούφης, Μαρία Δαμανάκη, Νίκος Αλιβιζάτος, Γιώργος Βότσης — σε μια βραδιά που συνδύαζε την εορταστική διάθεση με την καλλιτεχνική αναδρομή.
Από το Ηρώδειο στο Άλσος
Δεκατέσσερα χρόνια αργότερα, ο Διονύσης Σαββόπουλος εμφανίστηκε στο ιστορικό μουσικό θέατρο «Άλσος», σε μια σειρά ζωντανών παραστάσεων που συγκέντρωσαν κοινό κάθε ηλικίας. Κατά τη διάρκεια μιας από αυτές τις εμφανίσεις, σημειώθηκε ένα απρόσμενο σκηνικό γεγονός, που σχολιάστηκε εκτενώς στον Τύπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Την ώρα που ο Σαββόπουλος ερμήνευε γνωστά του τραγούδια, δύο χορευτές ανέβηκαν στη σκηνή και ξεκίνησαν ένα αισθησιακό χορευτικό. Λίγο αργότερα, η χορεύτρια Εβίτα Χουντάλα παρουσίασε ένα στριπτίζ στο ρυθμό του «You Can Leave Your Hat On» του Joe Cocker. Ο τραγουδοποιός συμμετείχε στο δρώμενο, ενώ στο τέλος η χορεύτρια παρέμεινε στη σκηνή φορώντας μόνο τα εσώρουχά της, ολοκληρώνοντας τη χορογραφία με κινήσεις μπροστά στον ερμηνευτή.
«Ο Σαββόπουλος με πήρε τηλέφωνο και μου ζήτησε να σκηνοθετήσουμε ένα στριπτίζ στη σκηνή. Πριν ξεκινήσω το στριπτίζ ήμουν ντυμένη αστυνομικός και στη συνέχεια όταν έμεινα με τα εσώρουχα, φώναζα από το μικρόφωνο:" Θέλετε να συλλάβω τον Σαββόπουλο;". Ήταν μια ωραία έκπληξη για το κοινό όλο αυτό και φάνηκε ότι το διασκέδασαν και μας άρεσε πολύ» είχε αναφέρει η ίδια στην εκπομπή της Ελεονώρας Μελέτη.
Το στιγμιότυπο προκάλεσε έκπληξη στο κοινό, με το σόου να σχολιάζεται ευρέως για την τολμηρή του φύση. Οι αντιδράσεις υπήρξαν έντονες, ωστόσο ο Σαββόπουλος δεν τοποθετήθηκε δημοσίως σχετικά με το συγκεκριμένο περιστατικό.
Αυτά είναι τα πρόσωπα που αναζήτησαν περισσότερο οι Έλληνες στη Google - «Πρωτιά» για την Klavdia
Είναι επίσημο: Η Netflix εξαγοράζει την Warner Bros για αστρονομικό ποσό
Παράνομες συνταγογραφήσεις με κέρδη πάνω από 100.000 ευρώ: Τρεις συλλήψεις - Η ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ
Έφηβος εξομολογείται πώς κατέληξε σε ηλικία 13 ετών να κάνει 11 γραμμαρία κεταμίνης την ημέρα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



