Η Indya Moore έρχεται στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - Η Vogue, το «Pose» και ο ακτιβισμός για τα δικαιώματα των τρανς
Η διαδρομή της Indya Moore, από το περιθώριο της Νέας Υόρκης μέχρι τα διεθνή φεστιβάλ, συμπυκνώνει τη δύναμη της τέχνης να μεταμορφώνει — όχι μόνο το βλέμμα μας απέναντι στους άλλους, αλλά και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋

Η παρουσία της Indya Moore στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή την ταινία έναρξης του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου, «Father Mother Sister Brother» του Jim Jarmusch, αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και ουσιαστικές στιγμές της φετινής διοργάνωσης.
Γεννήθηκε το 1995 στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης, σε οικογένεια με καταγωγή από την Αϊτή, το Πουέρτο Ρίκο και τη Δομινικανή Δημοκρατία. Από τα πρώτα της χρόνια, η ζωή της σημαδεύτηκε από δυσκολίες και κοινωνικό αποκλεισμό, καθώς βρέθηκε αντιμέτωπη με την απόρριψη της οικογένειάς της λόγω της ταυτότητας φύλου της. Σε ηλικία μόλις 14 ετών εγκατέλειψε το σπίτι της και βρέθηκε υπό κρατική φροντίδα, κινούμενη ανάμεσα σε διάφορες γειτονιές και κοινωνικές δομές της Νέας Υόρκης.
Παρά τις αντιξοότητες, η Moore επέδειξε αξιοσημείωτη αντοχή και επιμονή. Ξεκίνησε να εργάζεται ως μοντέλο στα 15 της, σε έναν χώρο που αρχικά έδειχνε απρόθυμος ν' αγκαλιάσει τη διαφορετικότητα. Ωστόσο, μέσα σε λίγα χρόνια, η φυσική της παρουσία και το αυθεντικό της βλέμμα την έφεραν σε συνεργασία με οίκους όπως ο Dior και ο Gucci, ενώ οι φωτογραφήσεις που έκανε για τη Vogue και την Elle καθιέρωσαν το όνομά της στο διεθνές στερέωμα της μόδας.
Το «Pose» και η καλλιτεχνική της επιρροή
Η μετάβαση στην υποκριτική ήρθε σχεδόν φυσικά. Το 2017, συμμετείχε στην ταινία «Saturday Church», μια ανεξάρτητη παραγωγή που αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού queer αγοριού στη Νέα Υόρκη. Η ερμηνεία της τράβηξε την προσοχή των δημιουργών της τηλεοπτικής σειράς «Pose», που έμελλε να γίνει φαινόμενο.
Στο «Pose», η Moore υποδύθηκε την Angel Evangelista, μια τρανς γυναίκα της δεκαετίας του ’80 που προσπαθεί να επιβιώσει μέσα στη σκηνή των ballroom της Νέας Υόρκης. Η σειρά, που δημιούργησαν οι Ryan Murphy, Brad Falchuk και Steven Canals, κατέρριψε στερεότυπα, παρουσιάζοντας με σεβασμό και ευαισθησία τις ζωές τρανς και queer ανθρώπων. Η Moore ξεχώρισε με την ευαισθησία, τη σιωπηλή δύναμη και τη σπάνια ειλικρίνεια που έδωσε στον ρόλο της, μετατρέποντας την Angel σε σύμβολο επιβίωσης και ελπίδας.
Η επιτυχία του «Pose», την καθιέρωσε διεθνώς και την έφερε στη λίστα των «100 πιο επιδραστικών ανθρώπων στον κόσμο» του TIME, το 2019. Για την ίδια, όμως, η αναγνώριση δεν ήταν αυτοσκοπός. «Δεν εργάζομαι για να είμαι ορατή. Εργάζομαι για να επιβιώσω και μέσα από αυτό, ίσως κάποιος άλλος να δει ότι μπορεί να υπάρξει» είχε δηλώσει σε συνέντευξή της.
Από την τέχνη στην ακτιβιστική δράση
Η Indya Moore χρησιμοποιεί τη δημόσια εικόνα της ως μέσο διεκδίκησης και διαλόγου. Οι εμφανίσεις που επιλέγει στα κόκκινα χαλιά είναι ακτιβιστικές δηλώσεις. Σε μια απονομή βραβείων το 2019, φόρεσε σκουλαρίκια που έφεραν τα πορτρέτα τρανς γυναικών που είχαν δολοφονηθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, αφιερώνοντας την παρουσία της σε εκείνες που «δεν είχαν πια φωνή».
Πέρα από την υποκριτική και τη μόδα, η Moore ίδρυσε τη δική της εταιρεία παραγωγής, Beetlefruit Media, με στόχο τη δημιουργία ιστοριών που αναδεικνύουν τις φωνές των περιθωριοποιημένων κοινοτήτων. Η τέχνη, για την ίδια, είναι ένας τρόπος να μεταφράζει την εμπειρία της επιβίωσης σε συλλογική αφήγηση. «Όταν αφηγείσαι, θεραπεύεσαι και όταν θεραπεύεσαι, δίνεις και σε άλλους τον χώρο να το κάνουν», έχει πει χαρακτηριστικά.
Μια νέα σελίδα με τον Jim Jarmusch
Η συνεργασία της με τον Jim Jarmusch στην ταινία «Father Mother Sister Brother» σηματοδοτεί μια νέα φάση στην πορεία της. Η ιστορία είναι ένα λεπτοδουλεμένο κινηματογραφικό τρίπτυχο, με ιστορίες που περιστρέφονται γύρω από τις σχέσεις ενηλίκων παιδιών με τους συναισθηματικά αποστασιοποιημένους γονείς τους, αλλά και μεταξύ τους. Το καθένα από τα τρία κεφάλαια εκτυλίσσεται σε παρόντα χρόνο, αλλά σε διαφορετικό τόπο.
Ο Πατέρας στη βορειοανατολική ακτή των ΗΠΑ, η Μητέρα στο Δουβλίνο, η Αδερφή και ο Αδερφός στο Παρίσι. Η ταινία ξεδιπλώνεται ως μια σπουδή χαρακτήρων που παρατηρεί χαμηλόφωνα δίχως να κρίνει. Μια κωμωδία που συνυφαίνεται με νήματα μελαγχολίας. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι: Κέιτ Μπλάνσετ, Σάρλοτ Ράμπλινγκ, Άνταμ Ντράιβερ, Βίκι Κριπς, Ίντια Μουρ και Τομ Γουέιτς.
«Η ταινία διαπνέεται από όλες τις διαχρονικές και πολύτιμες αρετές που χαρακτηρίζουν το έργο του Τζιμ Τζάρμους: την ομορφιά του τετριμμένου, το ατελές της κάθε επικοινωνίας, τις λεπτομέρειες που κρύβουν μέσα τους όλη την ουσία, το ιδιόρρυθμο λυτρωτικό χιούμορ, το μεγαλείο της απλότητας. Ο Τζάρμους οικοδομεί ένα τρυφερό μωσαϊκό από βινιέτες της καθημερινότητας, που αποτυπώνονται στον κοινό καμβά των πολύπλοκων ανθρώπινων σχέσεων» όπως σημειώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης.
Η παρουσία της Indya Moore στην πρεμιέρα, αλλά και στο Q&A που θ' ακολουθήσει την επαναληπτική προβολή της ταινίας, δίνει στο ελληνικό κοινό την ευκαιρία να έρθει σε άμεση επαφή με μια από τις πιο ενδιαφέρουσες καλλιτέχνιδες της γενιάς της. Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχει καταφέρει, τα τελευταία χρόνια, να συνδυάσει την προβολή του παγκόσμιου ανεξάρτητου σινεμά με μια έντονη κοινωνική διάσταση. Η παρουσία της ηθοποιού στο φεστιβάλ έρχεται να ενισχύσει αυτόν τον χαρακτήρα. Είναι μια υπενθύμιση ότι ο κινηματογράφος δεν είναι απλώς τέχνη εικόνων, αλλά και πεδίο συνάντησης ανθρώπων, ιδεών και εμπειριών.
Κραυγή απόγνωσης Έλληνα κτηνοτρόφου στο OPEN: «Ποια φέτα; Σε λίγο δε θα έχουμε γάλα ούτε για γιαούρτι»
Δύσκολες ώρες για τον πατέρα της Μέγκαν Μαρκλ - Ακρωτηριάστηκε το πόδι του και νοσηλεύεται στην εντατική
Κλήρωση Μουντιάλ 2026: Οι 12 όμιλοι για το μεγάλο ποδοσφαιρικό ραντεβού του καλοκαιριού
«Η Τουρκία εγκαταλείπει τα S-400 και ξεκινάει να προμηθεύεται F-35», λέει ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



