Netflix: Η σειρά Lupin σχολιάζει με χιούμορ την επιστροφή του κλεμμένου πίνακα Πάμπλο Πικάσο στην Εθνική Πινακοθήκη
Tην επιστροφή των κλεμμένων πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν στην Εθνική Πινακοθήκη θέλησε να σχολιάσει η δημοφιλής σειρά του Netflix, «Lupin»🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Το «Γυναικείο Κεφάλι», ο πίνακας που ο ίδιος ο Πάμπλο Πικάσο χάρισε στην Ελλάδα το 1949 για την Αντίσταση κατά των Γερμανών, κλάπηκε το 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη και βρέθηκε, το απόγευμα της Δευτέρας, 28 Ιουνίου, από την Ελληνική Αστυνομία. Η κλοπή του διάσημου πορτραίτου χαρακτηρίστηκε και ως «κλοπή του αιώνα» για τη χώρα μας και θυμίζει έντονα κινηματογραφική ταινία και παραπέμπει στη ληστεία ενός πίνακα από τον Ασάν Ντιόπ, ήρωα της σειράς Λουπέν του Netflix.
Συγκεκριμένα, στον δεύτερο κύκλο της σειράς που κυκλοφόρησε στις αρχές του Ιουνίου, ο εκλεπτυσμένος κλέφτης και πρωταγωνιστής της σειράς Ασάν Ντιόπ, έκλεψε έναν πίνακα από το Μουσείο Ορσέ προκειμένου να τον χαρίσει στην κόρη του Πελεγκρινί. Στη συνέχεια, ο Ασάν Ντιόπ επιστρέφει τον πίνακα με την ίδια ευκολία που τον έκλεψε ή τουλάχιστον αυτό νομίζουν στην αρχή όσοι παρακολούθησαν τη σειρά.
Διαβάστε επίσης: Εθνική Πινακοθήκη: Βίντεο - ντοκουμέντο από το σημείο που εντοπίστηκε ο κλεμμένος πίνακας
Στην ανάρτηση που έκανε το Netflix μετά την συνέντευξη Τύπου για την επιστροφή των πινάκων στην Εθνική Πινακοθήκη, όπου ανήκαν, έγραψε: «Ο Λουπέν διδάσκει ήθος». Τη δημοσίευση συνόδευε με μία φωτογραφία από το κινητό του Ντιόπ που απεικονίζει την είδηση της επιστροφής του πίνακα του Πισαρό στο μουσείο Ορσέ.
Lupin: Mια αστυνομική σειρά που εκτυλίσσεται στο Παρίσι και μιλάει για ρατσισμό
Η σειρά του Netflix αναπλάθει σε περιβάλλον 2021 την ιστορία του μυθοπλαστικού «κλέφτη-τζέντλεμαν» και μαιτρ των μεταμφιέσεων Αρσέν Λουπέν (Arsène Lupin), χαρακτήρα που δημιούργησε ο Γάλλος συγγραφέας Maurice Leblanc, το 1905. O βασικός χαρακτήρας – ακούει στο όνομα Ασάν Ντιόπ και τον υποδύεται ο αναγνωρισμένος Γάλλος ηθοποιός Ομάρ Σι – σκαρώνει μια ευφυή ληστεία στο Λούβρο καθώς επιζητά να εκδικηθεί τον θάνατο του πατέρα του, και ξετυλίγει την κρυφή πλευρά των προνομιούχων και πλούσιων που δρουν υπεράνω του νόμου. Τα βαθύτερα θέματα της σειράς έχουν να κάνουν με την κοινωνική τάξη, τη φυλή και ένα σύστημα δικαίου που αντιμετωπίζει τους πλούσιους διαφορετικά από ό,τι τις χαμηλότερες κοινωνικές τάξεις.
Κινητήρια δύναμη της σειράς είναι ο Σι, στον ρόλο ενός χαρισματικού Γαλλο-σενεγαλέζου και το γεγονός που είναι στον πυρήνα της, συμβαίνει στο Μουσείο του Λούβρου (τα γυρίσματα έγιναν επί τόπου), όπου ο Ασάν Ντιόπ, ως πολυεκατομμυριούχος συλλέκτης υλοποιεί μια λεπτομερώς σχεδιασμένη ληστεία ενός κολιέ της Μαρίας Αντουανέτας. Ωστόσο, κίνητρο της ληστείας δεν είναι τα χρήματα, αλλά η επιδίωξη του Ντιόπ ν' απαντηθούν τα ερωτήματά του για τον απρόσμενο θάνατο του πατέρα του, θύματος σκευωρίας για μια προηγούμενη κλοπή αυτών των ίδιων κοσμημάτων. Πίσω από τη δράση, στο «Lupin» υποβόσκει η οδυνηρή πραγματικότητα του ρατσισμού στην Ευρώπη, ειδικά έναντι μεταναστών από πρώην αποικίες.
Πώς στήθηκε η «κλοπή του αιώνα»
Στις 9 Ιανουαρίου 2012 και μετά τις πρώτες πρωινές ώρες άρχισαν να γίνονται γνωστές οι λεπτομέρειες της κλοπής που είχε λάβει χώρα τα ξημερώματα. Μαζί με τις πρώτες πληροφορίες βγήκαν και οι πρώτες διαρροές από το περιβάλλον της αστυνομίας. Το διάσημο πορτραίτο ήταν αυτό της Ντόρα Μάας, συντρόφου επί σειρά ετών του εμβληματικού ζωγράφου, που συχνά την είχε χρησιμοποιήσει ως μούσα και μοντέλο του. Ο συγκεκριμένος πίνακας ήταν το τελευταίο πορτραίτο της που δεν είχε πωληθεί και φιλοτεχνήθηκε το 1939.
Διαβάστε επίσης: Πίνακας Πικάσο: Ο δράστης παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τότε, του τμήματος εγκλημάτων κατά της ιδιοκτησίας, κατά τη διάρκεια της κλοπής ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής κίνησης στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων, στον οποίο έσπευσε αμέσως ο φύλακας, εντοπίζοντας έναν δράστη τον οποίο καταδίωξε. Αμέσως μετά ειδοποιήθηκε και η Άμεση Δράση. Κατά τη διαφυγή του ο δράστης εγκατέλειψε στον χώρο έναν επίσης σημαντικό πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου Μοντριάν, ενώ στο σημείο κατασχέθηκε ένα κοπίδι που χρησιμοποίησε ένας από τους δράστες για να αφαιρέσει τους πίνακες από τα τελάρα τους.
Για να εισβάλλουν στην Εθνική Πινακοθήκη, οι δύο διαρρήκτες, απέσπασαν την προσοχή του φρουρού με την ενεργοποίηση άλλων συναγερμών ταυτόχρονα. Ένας από αυτούς, φορώντας κουκούλα, μπήκε στο εσωτερικό της πινακοθήκης παραβιάζοντας τζάμι του ισογείου του κτιρίου. Από εκεί, κατέβηκε στα σκαλιά προς το υπόγειο και αφαίρεσε, από τα κάδρα, τα έργα τέχνης με μαχαίρι. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι, κατά την εξέταση της κλειδαριάς της μπαλκονόπορτας, από την οποία εισέβαλλε ο διαρρήκτης, δεν προέκυψε από πουθενά παραβίασή της. Από το σημείο της εισβολής ελήφθησαν, συνολικά, 12 δείγματα DNA ενώ βρέθηκαν, στο μπαλκόνι της πινακοθήκης, 5 πελματικά αποτυπώματα τα οποία, όμως, δεν έδωσαν στις αρχές επαρκή στοιχεία.
Προανακριτική: «Παράβαση καθήκοντος» καταλογίζει η ΝΔ στον Ν. Παππά για τις τηλεοπτικές άδειες
Eμβόλιο: Ολοταχώς για τρίτη δόση από Σεπτέμβριο λόγω της μετάλλαξης Δέλτα – Τι μελετούν οι ειδικοί
Πιστοποιητικό εμβολιασμού: Πως μπορείτε να το εκδώσετε - Η διαδικασία στην πλατφόρμα
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr