Η ταινία που θα δούμε στη Γιορτή της Μητέρας: «Mother» του Μπονγκ Τζουν-χο
Ένα λαμπρό δείγμα του συναρπαστικού σινεμά του βραβευμένου με Όσκαρ Μπονγκ Τζουν-χο σε πανελλαδική πρεμιέρα στην πλατφόρμα streaming CINOBO🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Γυρισμένη το 2009, η ταινία «Μητέρα» («Mother») του Μπονγκ Τζουν-χο κάνει πρεμιέρα την Κυριακή 10 Μαϊου στο CINOBO. Πιστεύοντας ότι «η σχέση μητέρας-γιου είναι η βάση όλων των ανθρώπινων σχέσεων», όπως έχει πει, ο Νοτιοκορεάτης θριαμβευτής των Όσκαρ του 2020, καταθέτει με αυτή την ταινία ένα εξαιρετικό μείγμα: αναμειγνύει μαεστρικά αστυνομικό θρίλερ, φιλμ νουάρ, οικογενειακό δράμα και κοινωνική σάτιρα για να συνθέσει μια από τις πιο αντισυμβατικές ιστορίες μητρικής αγάπης που έχουν αποτυπωθεί στη μεγάλη οθόνη.
Η Χέι-τζα είναι η ανύπαντρη μαμά του 27χρονου Ντο-τζουν. Ο γιος της είναι ο λόγος ύπαρξης της. Αν και ενήλικας εδώ και χρόνια, ο Ντο-τζουν είναι αφελής και εξαρτάται από τη μητέρα του. Μερικές φορές συμπεριφέρεται με τρόπους που είναι ανόητοι ή και επικίνδυνοι. Είναι μια συνεχής πηγή άγχους για όλους.
Μια μέρα ένα νεαρό κορίτσι βρίσκεται νεκρό σε ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο και ο Ντο-τζουν κατηγορείται για τη δολοφονία του. Καθώς η υπόθεση του κλείνει γρήγορα λόγω της αναποτελεσματικότητας του δικηγόρου και της απάθειας της αστυνομίας, η Χέι-τζα αποφασίζει να αναλάβει την υπόθεση μόνης της - να ενεργήσει ως Μητέρα στην πιο αρχετυπική της μορφή. Ανακαλώντας όλα τα μητρικά της ένστικτα και χωρίς να εμπιστεύεται κανέναν, ξεκινά να βρει τον δολοφόνο και να αποδείξει την αθωότητα του γιου της.
Το αφιέρωμα του CINOBO στον Μπονγκ Τζουν-χο
Το Cinobo (Cinema No Borders), η νέα ελληνική streaming πλατφόρμα ανεξάρτητου κινηματογράφου, επανασυστήνει στο κοινό τον περσινό νικητή του Χρυσού Φοίνικα και θριαμβευτή των Όσκαρ, Μπονγκ Τζουν-χο, παρουσιάζοντας τρεις προηγούμενες ταινίες του σε πρώτη πανελλαδική προβολή. Ο Κορεάτης σκηνοθέτης όχι μόνο απέσπασε τέσσερα από τα σημαντικότερα Βραβεία Όσκαρ, αλλά έγραψε ιστορία, καθώς τα «Παράσιτα» είναι η πρώτη μη αγγλόφωνη ταινία στην ιστορία του θεσμού που κέρδισε Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας (και Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας).
Από το ντεμπούτο του το 2000 με την ταινία «Σκύλος που γαβγίζει» μέχρι το θρίαμβο των Όσκαρ το 2020, το σινεμά του Μπονγκ Τζουν-χο δεν περιορίζεται στις αποδεκτές παραμέτρους του χιούμορ, της αγωνίας ή του τρόμου. Οι ταινίες του είναι ταυτόχρονα καθηλωτικά θρίλερ και τραγικωμωδίες χαρακτήρων, αρχετυπικές τραγωδίες και κοινωνικές σάτιρες. Στο επίκεντρο της φιλμογραφίας του βρίσκονται πάντα οι ενδοοικογενειακές σχέσεις και οι ταξικές δυναμικές, και το πώς το ένα υπηρετεί και συνδέεται με το άλλο.
Ως εξέχων φιλμικός παρατηρητής του 21ου αιώνα στην καπιταλιστική αρένα, ο Μπονγκ παρακολουθεί με το φακό του διαδικασίες κι αλληλεπιδράσεις, χαρτογραφεί, αφουγκράζεται και συστήνει χωρίς να κατακρίνει τους ήρωές του, χωρίς καν να ενδιαφέρεται να μιλήσει με όρους απόλυτου καλού ή κακού, θέτοντας στον θεατή ηθικής και κοινωνικής φύσης ανοιχτά ερωτήματα.
Το καθηλωτικά αταξινόμητο σύμπαν του μεγάλου δημιουργού που έγραψε ιστορία παρουσιάζει τον Μάιο το Cinobo, κάνοντας διαθέσιμες για πρώτη φορά στο κοινό της Ελλάδας και της Κύπρου τρεις ταινίες του: Μνήμες Φόνων (Memories of Μurder, 2003 – πρεμιέρα 5/5), Μητέρα (Mother, 2009 – πρεμιέρα 10/5) και Σκύλος που Γαβγίζει (Barking Dogs Never Bite, 2009 – πρεμιέρα 19/05).
ΣΥΡΙΖΑ: Ασκήσεις ισορροπίας από Φάμελλο – Τα ονόματα που ακούγονται για τις αλλαγές και σε ΚΟ, κόμμα και ο ρόλος Πολάκη
Τα τρία σήματα που εξέπεμψε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος
ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» - Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο
Πρωτότυπο «αντίο» σε ένα παλιό αυτοκίνητο: Οικογένεια... έθαψε και έκανε πανάκριβη τελετή σε ένα παλιό Suzuki γιατί ήθελε να το «τιμήσει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr