3.100 φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρειάζεται η Ελλάδα
100 σταθμοί με ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC) και άλλοι 3.000, με συσκευές εναλλασσομένου ρεύματος (AC), φτάνουν για να καλυφθεί το δίκτυο των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, λέει το Ινστιτούτο Μεταφορών.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Με 100 σταθμούς εξοπλισμένους με ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC) και άλλους άλλους 3.000, με συσκευές εναλλασσομένου ρεύματος (AC), μπορεί να καλυφθεί το δίκτυο των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, επιτρέποντας στους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πραγματοποιούν και ταξίδια από τη μία πόλη στην άλλη, πραγματοποιώντας βεβαίως μία στάση 20-30 λεπτών, που ούτως ή άλλως είναι απαραίτητη – για λόγους ασφαλείας - όταν οδηγούμε για πολλή ώρα. Αυτό προκύπτει από μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ) στην οποία προτείνονται επίσης οι περιοχές στις οποίες πρέπει να δημιουργηθούν αυτοί οι σταθμοί. Σημειώστε ότι σε κάθε σταθμό θα πρέπει να υπάρχουν πολλοί φορτιστές, ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτοχρόνως 3, 4 ή και περισσότερα αυτοκίνητα, ανάλογα με την περίπτωση.
Σε δηλώσεις του, o Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ και μέλος του 11μελούς Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας, Τεχνολογίας & Καινοτομίας (ΕΣΕΤΕΚ) είπε μεταξύ άλλων ότι κατά την εκπόνηση της μελέτης, στην οποία δεν εξετάζεται η κάλυψη των αστικών κέντρων, των νησιών και του ευρύτερου επαρχιακού δικτύου) ελήφθη υπόψη το γεγονός ότι απαιτείται ένας σταθμός φόρτισης ανά 40 χιλιόμετρα. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια εξειδικευμένου λογισμικού, με διάφορα σενάρια διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης. Το αισιόδοξο προβλέπει ότι το 2% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα θα είναι ηλεκτρικά στο τέλος της δεκαετίας, ενώ στο απαισιόδοξο η πρόβλεψη περιορίζεται στο 0,5%. Καθοριστικό ρόλο, πάντως, στη διάδοση της ηλεκτροκίνησης θα παίξει η θέσπιση κινήτρων για αγορά των πάσης φύσεως ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αφού όλα τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι οι πωλήσεις των εν λόγω αυτοκινήτων αυξήθηκαν όπου δόθηκαν κίνητρα, ενώ αντιθέτως, όπου αυτά έπαψαν να ισχύουν είχαμε μείωση των πωλήσεων – σε πολλές περιπτώσεις σημαντική.
Σε σχέση τώρα με τη δαπάνη που απαιτείται για την εγκατάσταση όλων αυτών των σταθμών ο κ. Μπεκιάρης θεωρεί ότι δεν χρειάζεται να επενδύσει το κράτος φέρνοντας ως παράδειγμα την περίπτωση της Εσθονίας, η οποία κατάφερε να δημιουργήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο με 6.000 σημεία φόρτισης σε όλη της την επικράτεια. Η υποδομή αυτή δημιουργήθηκε με σύμβαση παραχώρησης του δικαιώματος της εκμετάλλευσης σε μία εταιρία (στην συγκεκριμένη περίπτωση, στην ABB) η οποία και ανέλαβε να υλοποιήσει το έργο, αφού προηγουμένως είχε οριστεί συγκεκριμένο ποσοστό κέρδους επί του ηλεκτρικού ρεύματος που θα καταναλώνεται στους σταθμούς φόρτισης.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr