Volkswagen Golf: Σταθερή, «μικρομεσαία» αξία [πρώτες εντυπώσεις]
Ισορροπημένο και ολοκληρωμένο, το Golf, το πιο χαρακτηριστικό οικογενειακό μοντέλο της γερμανικής εταιρίας, επανέρχεται στο προσκήνιο προσφέροντας όλα τα καλά της σύγχρονης ψηφιακές τεχνολογίας.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Ο τίτλος «με όνομα βαρύ σαν ιστορία» θα ταίριαζε ίσως στο Golf περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί ποτέ σε ολόκληρο τον κόσμο, καθώς μιλάμε για ένα μοντέλο που κατάφερε τελικά να χαρακτηρίσει μια κατηγορία. Αυτήν την οποία στην Ελλάδα αποκαλούμε «μικρομεσαία» ή, αν θέλετε, σύμφωνα με την επίσημη κατάταξη του συνδέσμου εισαγωγέων αντιπροσώπων αυτοκινήτων segment C - η οποία στο εξωτερικό αποκαλείται απλώς “Golf Class”.
Ψηφιακή εποχή
Eν έτει 2020 βρισκόμαστε λοιπόν αντιμέτωποι με το Golf VIII - την όγδοη γενιά του μοντέλου που έχει πουλήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 35 εκατομμύρια κομμάτια – και το οποίο διατηρεί τη βασική αρχιτεκτονική, τις αναλογίες, τους χώρους -και σε μεγάλο βαθμό και την αισθητική - του προκατόχου του, αλλά έχει κάνει ένα σημαντικό τεχνολογικό βήμα, το οποίο είναι αισθητό από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του. Μιλάμε, πλέον, για το «ψηφιακό» Golf - έτσι τουλάχιστον το χαρακτηρίζει η μαμά Volkswagen - αφού το αυτοκίνητο διαθέτει άφθονα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα τελευταίας γενιάς. Έχει δε προχωρήσει η ψηφιοποίηση σε τέτοιο βαθμό που πλέον οι άνθρωποι της εταιρείας δεν αναφέρθηκαν καθόλου κατά την δημοσιογραφική παρουσίαση σε παραδοσιακές αξίες και αρετές του αυτοκινήτου όπως η ανάρτηση, τα φρένα.
Εκείνο που αναμφισβήτητα κερδίζει τις εντυπώσεις οδηγού και επιβατών είναι ο νέος μεγάλος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών – που μπορεί να διαμορφωθεί κατά το δοκούν – και ο οποίος σε συνδυασμό με την οθόνη αφής των 8,25 ιντσών δημιουργεί μία μεγάλη επιφάνεια ελέγχου η οποία είναι ταυτοχρόνως και ιδιαίτερα εντυπωσιακή.
Όλα αυτά βέβαια απαιτούν μία στοιχειώδη εξοικείωση, προσφέρουν όμως από την άλλη μία σειρά δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού και ρύθμισης των λειτουργιών του οχήματος που πριν μερικά χρόνια ήταν απλώς αδιανόητες. Ωστόσο στο σημείο αυτό μπορούμε να βάλουμε ένα ερωτηματικό σε σχέση με το πώς επηρεάστηκε η παραδοσιακά άψογη γερμανική εργονομία. Και αυτό αφορά και τη χρηστικότητα όλων αυτών των “touch” συστημάτων, αλλά και πιο συμβατικά στοιχεία, όπως πχ. η θέση των αεραγωγών)
Κατά τ’ άλλα μιλάμε πάντα για ένα πεντάθυρο μοντέλο με επαρκέστατους χώρους για 4-5 μεγαλόσωμους ενήλικες και ένα άκρως ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ. Μιλάμε επίσης για ένα μοντέλο που στηρίζεται σε γνωστά μηχανικά μέρη που έχουν δείξει ότι δεν τα καταφέρνουν καθόλου άσχημα.
«Υβριδική» εποχή
Αυτό το αυτοκίνητο στην καινούργια έκδοση mild Hybrid (ήπια υβριδική) έκδοση του οδηγήσαμε για αρκετά χιλιόμετρα για να επιβεβαιώσουμε λίγο-πολύ αυτό που περιμέναμε: το νέο Golf δεν είναι το αυτοκίνητο το οποίο θα σας κάνει να ενθουσιαστείτε είναι όμως το αυτοκίνητο που καταφέρνει να σας δώσει την αίσθηση της πληρότητας του ολοκληρωμένου - του εκνευριστικά ολοκληρωμένου θα λέγαμε του αυτοκινήτου - που συνήθως ψάχνεις να βρεις κάτι πραγματικά αρνητικό να του προσάψεις.
Γιατί είναι αλήθεια ότι ο κινητήρας των 150 ίππων με τη συμβολή του συστήματος των 48 Volt αποδεικνύεται και επαρκώς ισχυρός, για να σου επιτρέπει να φτάνεις ακόμα και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα αν… ξεχαστείς στον αυτοκινητόδρομο - και μην το πάρετε αυτό σαν προτροπή για να επιδιώξετε τέτοιες ταχύτητες - αλλά από την άλλη καταφέρνει μην καταναλώνει πολύ βενζίνη σημειώστε λοιπόν μία κατανάλωση της τάξης των 7,5 έως 8,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, εφόσον φυσικά κινείσαι με μία ταχύτητα της τάξης των 120 έως 140 km/h είναι εφικτή.
Σύμμαχος του οδηγού το 7αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη “DSG” της Volkswagen που λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αναγκάζει ακόμα και τον ενθουσιώδη οδηγό να παραδεχτεί ότι προτιμά να οδηγεί ένα αυτοκίνητο εφοδιασμένο με ένα τέτοιο ή αντίστοιχου τύπου σύγχρονο σύστημα μετάδοσης, αφού έτσι απολαμβάνει αυξημένη άνεση χωρίς να νιώθει ότι στερείται κάτι από τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Η γκάμα περιλαμβάνει δύο ακόμα «συμβατικούς» κινητήρες βενζινοκινητήρες 1.5 TSI, με τεχνολογία απομόνωσης κυλίνδρων για μείωση της κατανάλωσης κατά τη λειτουργία με μερικό φορτίο, ισχύος 130 και 150 ίππων που συνδυάζονται με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο και έναν δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα. Άμεσα αναμένεται και το Golf 1.0 TSI 110 PS, καθώς και δύο plug-in υβριδικές 204 και 245 ίππων που θα μας έρθουν το καλοκαίρι, ενώ το φθινόπωρο αναμένεται και η έκδοση φυσικού αερίου TGI με 130 ίππους.
Δια ταύτα
Είναι προφανές μπαίνουμε σε μία εποχή που τα αυτοκίνητα αρχίζουν να «τσιμπάνε». Με το αυτόματο mild hybrid Golf να κοστίζει γύρω στις 25.000 ευρώ φαίνεται ότι η απόκτηση ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου σε φέρνει πια καθαρά πάνω από τις 20.000 ευρώ. Είναι αλήθεια, βέβαια, ότι πρόκειται για αυτοκίνητο με 150 ίππους και εξοπλισμό τέτοιο που δικαιολογεί την τιμή του. Όπως είναι αλήθεια ότι σε αυτή τη φάση ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 21.800 € (1.5 TSI/130 PS) - και εντός ολίγου από τα 20.500 € για το «χιλιάρι» Golf - πάντα στη βασική έκδοση “Life” η οποία περιλαμβάνει ένα μεγάλο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης (Front Assist με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, Lane Assist, Adaptive Cruise Control (ACC) με Speed Limiter, Park Pilot κλπ.), αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16’’ κ.ά.
Η Volkswagen, λοιπόν, ακολουθεί – για άλλη μια φορά - μία πολιτική που έχει αποδώσει, προσφέροντας όχι το απολύτως πιο προσιτό, αλλά ένα καλά εξοπλισμένο μοντέλο – που επιπλέον φοράει ένα «βαρύ» σήμα…
Golf 1.5 TSI |
Golf 1.5 TSI |
Golf 1.5 eTSI |
Golf 2.0 TDI |
|
Κινητήρας |
1.498 cm3 |
1.498 cm3 |
1.498 cm3 |
1.968 cm3 |
Ισχύς (PS/rpm) |
130/5.000 |
150/5.000 |
150/5.000 |
150/3.500 |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
6-χειροκ. |
6-χειροκ. |
7-DSG |
7-DSG |
Tαχύτητα (km/h) |
214 |
224 |
224 |
223 |
0-100 km/h |
9,2’’ |
8,5’’ |
8,5’’ |
8,8’’ |
Μ x Π x Υ |
4.284 x 1.789 x 1.456 mm |
|||
Χώρος αποσκευών |
380-1.237 λίτρα |
|||
Τιμή (€) |
21.800 |
23.850 |
25.050 |
26.750 |
Οι τιμές αφορούν τις βασικές εκδόσεις Life. Τα Golf 1.5 TSI και Golf 1.5 eTSI είναι επίσης διαθέσιμα και στην έκδοση Style που περιλαμβάνει επιπλέον τριζωνικό αυτόματο κλιματισμό, το σύστημα Travel Assist, ζάντες αλουμινίου 17'', προβολείς LED Plus |
Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Μπορεί η επέλαση των SUV να περιόρισε κάπως τη διάδοση των μικρομεσαίων - που αποτελούν την πλέον κλασική εκδοχή του οικογενειακού αυτοκινήτου - ωστόσο αυτά εξακολουθούν να αποτελούν μία σημαντική κατηγορία της ελληνικής αγοράς με 14% των πωλήσεων, η οποία εκτός από τα μοντέλα που βλέπετε εδώ, περιλαμβάνει επίσης τα Fiat Tipo, Honda Civic, Hyundai i30, Mazda 3, Renault Megane, Seat Leon, Skoda Scala.
Citroen C4 Cactus: Διαφορετική προσέγγιση με crossover - σε μεγάλο βαθμό - χαρακτήρα, ιδιαίτερη αισθητική / μοντέρνο ρετρό, καλή ποιότητα, εξαιρετική άνεση ανάρτησης και οικονομικούς κινητήρες. Από 17.770 € στην 1.2 PureTech 110 Feel.
Ford Focus: Η κορυφαία οδική συμπεριφορά συνδυάζεται με άφθονους χώρους. Από 19.100 € στην έκδοση Business με κινητήρα 1.0T EcoBoost 125 PS. Διαθέσιμο σε πεντάθυρες και στέισον εκδόσεις, αλλά και ως crossover (έκδοση “Active”).
Kia Ceed: Το παρ’ ολίγον ευρωπαϊκό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2019», χαρακτηριστικό δείγμα του κορεατικού άλματος. Από 17.690 € η έκδοση 1.0T 120hp LX Uptown, υπό τη σκέπη της 7ετούς εργοστασιακής – για όλα τα μοντέλα Kia - εγγύησης.
Opel Astra: Τυπική γερμανική και διαχρονική παρουσία στην κατηγορία – αντίπαλο δέος του Golf. Ολοκληρωμένη και δημοφιλής πρόταση σε 5θυρες και sports tourer εκδόσεις. Από 17.330 € η βασική έκδοση 1.2 Turbo 110 PS.
Peugeot 308: Ο τίτλος «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014» (Ευρώπη) λέει πολλά. Εξαιρετικός συνδυασμός άνεσης οδικής συμπεριφοράς, υψηλή ποιότητα κατασκευής. Διαθέσιμο ως 5θυρο και στέισον. Από 17.300 € η έκδοση Access 1.2 PureTech 110 PS.
Toyota Corolla: Αναμφισβήτητο διαχρονικό best seller – συνώνυμο της αξιοπιστίας, με εξαιρετική ποιότητα και ανταγωνιστική πλέον οδική συμπεριφορά. Από 17.600 € το 1.2 Turbo (116 PS) Live, από 20.970 € το πλήρως υβριδικό 1.8 122 PS.
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr