Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV: οικολογία και οικονομία στα SUV
Το design συναντά την πρακτικότητα στην καινούργια SUV πρόταση της Ford, που προσφέρεται σε πλούσιες εκδόσεις και - σε πρώτη φάση - με αποκλειστικά ήπια υβριδική τεχνολογία.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Το πρώτο που πρέπει να διευκρινίσει, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, ότι το νέο Puma δεν είναι συνεχιστής κανενός μοντέλου της Ford, παρόλο που υπήρξε παλιότερα και άλλο μοντέλο της εταιρείας με το ίδιο όνομα. Εκείνο όμως ήταν ένα μικρό και προσιτό κουπέ, ενώ εδώ πλέον έχουμε να κάνουμε αυτοκίνητο μεγαλύτερο σε όγκο και ψηλότερο με εντελώς άλλο χαρακτήρα: πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει SUV ή Crossover, ανάλογα με την οπτική του, το οποίο έρχεται να προστεθεί σε μία γκάμα στην οποία υπάρχει «συναγωνιστής» στην ίδια κατηγορία, την B-SUV όπως αποκαλείται. Πρόκειται για το γνωστό σας Ford Ecosport που παραμένει κανονικά στην γκάμα της εταιρείας.
Το design της πρακτικότητας
Το πώς θα εκτιμήσει κανείς την αισθητική του Puma είναι βέβαια ζήτημα υποκειμενικό. Ωστόσο αυτό που είναι απόλυτα αντικειμενικό είναι ότι από μπροστά τουλάχιστον μπορεί κανείς να εντοπίσει ομοιότητες με μοντέλα της Porsche… Ενώ πέρα από το από την οποιαδήποτε παραπομπή σε κάποιο πανάκριβο μοντέλο της θρυλικής εταιρίας δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα όμορφο αυτοκίνητο που επιχειρεί να συνδυάσει το design όχι μόνο με τις στοιχειωδώς αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου, αλλά και με την αυξημένη πρακτικότητα.
Εδώ πηγαίνουμε κατ’ ευθείαν και αναγκαστικά στο πορτμπαγκάζ για το οποίο η Ford έχει να περηφανεύεται ότι είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας με 401 επίσημα λίτρα ενώ άλλα 80 κρύβονται κάτω από το πάτωμα, στην πατέντα που ακούει στο όνομα megabox: ένα είδος κρυφού και στεγανού χώρου πού θυμίζει όχι άδικα νεροχύτη αφού διαθέτει και ειδική τάπα αποστράγγισης… Αυτός είναι που δίνει μία άλλη διάσταση στις μεταφορικές δυνατότητες του νέου μοντέλου επιτρέποντας τη φόρτωση αντικείμενων ύψους έως 111 εκατοστών στο πορτμπαγκάζ.
Μπορεί, τώρα, το νέο Puma να είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα του Fiesta, αυτό όμως δεν το εμποδίζει να διαθέτει κατά 95 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο και να είναι επίσης κατά 146 mm μεγαλύτερο σε μήκος από το σουπερμίνι της Ford, γεγονός που εξηγεί τους μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες. Καλή γενικώς η εργονομία και καλοδεχούμενη η μεγάλη οθόνη αφής 8,0’’ στο κέντρο του ταμπλό, ωστόσο επειδή κανείς δεν είναι τέλειος, η είσοδος στο πίσω κάθισμα επιβάλλει έναν… ελιγμό για τους ψηλούς αν δεν θέλουν να κτυπήσουν το κεφάλι τους μπαίνοντας.
Μεγαλύτερο (κατά 58 mm) είναι και το μετατρόχιο, που φτάνει αυτό του Focus (1.500 mm) γεγονός που λειτουργεί προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς, ελαχιστοποιώντας τις όποιες αρνητικές επιπτώσεις του αυξημένου ύψους στον τομέα αυτό.
Ήπια υβριδικό
Το Puma δοκιμάζει την τύχη του στην ελληνική αγορά, σε πρώτη φάση, με έναν και μοναδικό κινητήρα σε δύο εκδόσεις με 125 η 155 ίππους (αργότερα θα ακολουθήσει και diesel έκδοση), που και στις δύο περιπτώσεις είναι υπεραρκετοί για να κινήσουν γρήγορα ή ακόμα πιο γρήγορα το όμορφο μοντέλο. Και οι δύο ενσωματώνουν ήπια υβριδική τεχνολογία και αυτό σημαίνει διαθέτουν έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 48 Volt που τροφοδοτείται από μία μπαταρία λιθίου η οποία βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται με το στροφαλοφόρο άξονα του γνωστού τρικύλινδρου και βραβευμένου EcoBoost κινητήρα υποβοηθώντας τον κατά την επιτάχυνση και ανακτώντας ενέργεια κατά την επιβράδυνση προκειμένου να φορτίζεται η μπαταρία. Αυτή η διαδικασία είναι που συμβάλλει τελικά στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων και δίνει τον όποιο οικολογικό χαρακτήρα μπορεί κανείς να πει ότι διαθέτει αυτό το αυτοκίνητο. Το σημαντικό είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας παρεμβαίνει στη λειτουργία του αυτοκινήτου χωρίς καμία προσπάθεια από την πλευρά του οδηγού. Σημειώστε ότι όλες οι εκδόσεις του μοντέλου είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητες.
Το τιμόνι στην νορμάλ λειτουργία οδήγησης μπορεί να σας φανεί ελαφρύ - για τα δεδομένα της Ford πάντα - ωστόσο η όλη συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλάζει δραματικά όταν επιλέξεις τη Sport λειτουργία (διαθέσιμα είναι 5 διαφορετικά προφίλ: Normal, Eco, Sport, Slippery & Trail). Τότε το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, ενώ αλλάζει και η απόκριση του κινητήρα. Σύμμαχος του οδηγού σε κάθε περίπτωση το εύχρηστο χειροκίνητο 6-άρι κιβώτιο ενώ η σχετικά σφιχτή ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, επιτρέποντάς σου να κινηθείς γρήγορα.
Λογική προσέγγιση
Από τεχνοοικονομική σκοπιά, τώρα, μπορούμε να πούμε ότι η Ford δεν επιλέγει τον θεωρητικά εύκολο δρόμο της πιο χαμηλής τιμής, αλλά προσφέρει ένα υπερπλήρες πακέτο (με λειτουργία μασάζ στα εμπρός καθίσματα) στις περίπου 20.000 ευρώ. Σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού (Titanium) περιλαμβάνεται και το σημαντικό πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης με Collision Mitigation System (αποφυγή σύγκρουσης) με ανίχνευση οχημάτων, πεζών ακόμα και τη νύχτα και δικυκλιστών, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, αναγνώριση οδικών σημάτων και παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών αλλά και το Ford SYNC 3 µε Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, ανοικτή συνομιλία κινητού τηλεφώνου Bluetooth, 2 θύρες USB και ενσωματωμένο modem. Από κει και πέρα υπάρχει η «απόλυτη» έκδοση “ST-Line Χ” που κοστίζει τρεις έως τέσσερις χιλιάδες επιπλέον, αλλά τα έχει πραγματικά όλα. Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής FordPass ο οδηγός μπορείς να κλειδώνει / ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο από μακριά και να λαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου (στάθμη, καυσίμου, φόρτιση της μπαταρίας κ.ά.)
Τέλος, η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect με την οποία προσφέρεται το νέο Puma στην ελληνική αγορά είναι ένα στοιχείο το οποίο δεν μπορεί παρά να λάβει σοβαρά ο υποψήφιος αγοραστής, που επιπλέον μπορεί να επωφεληθεί από τα χρηματοδοτικά προγράμματα MyPuma από τη Ford Finance, με προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
||
1.0L/125PS |
1.0L/155PS |
|
Κυβισμός (cm3) |
999 |
999 |
Ισχύς (PS / rpm) |
125/6000 |
155/6000 |
0-100 km/h |
9,8’’ |
9,0’’ |
Ταχύτητα (km/h) |
191 |
205 |
Κατ/ση*(lit./100 km) |
5,5 |
5,6 |
Εκπομπές CO2* |
124 |
127 |
M x Π x Y (mm) |
4186 x 1805 x 1554 |
|
Πορτμπαγκάζ (lit.) |
456 (με “megabox”) |
|
Τιμή** |
€ 20.097 |
€ 22.681 |
*Ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, κατά WLTP |
||
**Έκδοση “ Titanium” με αυτόματο σύστημα κλιματισμού (EATC), 5 διαφορετικά Drive Modes, σύστημα πλοήγησης & ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8”, Ford SYNC 3 µε Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, Ζάντες ελαφρού κράματος 17”, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, Ηλεκτρ. αναδιπλούμενοι καθρέφτες, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και ένα πακέτο υποβοήθησης της οδήγησης με σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και δικυκλιστών κλπ. Διαθέσιμη είναι μία ακόμα έκδοση, η “ST-Line Χ” που κοστίζει αντίστοιχα €24.254 και €25.793, και διαθέτει - επιπλέον της Titanium - πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3" TFT LCD, Adaptive Cruise Control, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος με εμπρός-πίσω αισθητήρες και Κάμερα οπισθοπορείας, Ζάντες ελαφρού κράματος 18” με ελαστικά 215/50R18, σπορ ανάρτηση κ.ά. |
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr