Subaru Forester & XV e-Boxer: mild hybrid τεχνολογία και AWD
Οδηγούμε τα πρώτα υβριδικά μοντέλα της Subaru, που μπαίνει στη διαδικασία να ακολουθήσει το ρεύμα της εποχής, παρουσιάζοντας δύο διαφορετικές προτάσεις που παραμένουν όμως πιστές στην “συμμετρική τετρακίνηση” και διαθέτουν αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Μία διαφοροποιημένη – σε σχέση με τα συνήθη mild hybrid μοντέλα - πρόταση επιχειρεί να προσφέρει η Subaru, η μικρή αλλά ιδιαίτερη ιαπωνική εταιρία, παρουσιάζοντας το νέο Forester και μαζί του την αντίστοιχης φιλοσοφίας υβριδική έκδοση του ελαφρώς μικρότερου σε μέγεθος XV. Χαρακτηριστικό οπωσδήποτε το κοινό λογότυπο “e-Boxer” με το “e” να παραπέμπει στον μικρό ηλεκτροκινητήρα που διαθέτει το σύστημα κίνησης και των δύο SUV μοντέλων, ενώ για το “Boxer” θα λέγαμε ότι δεν χρειάζονται συστάσεις, αφού αντιστοιχεί στον επίπεδο, 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα με τους αντικείμενους κυλίνδρους, που διαχρονικά αποτελεί σήμα κατατεθέν της Subaru.
Διαφορετικό mild hybrid
Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο κινητήρας αυτός είναι δίλιτρος και αποδίδει 150 ίππους, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας, που είναι συνδεδεμένος μονίμως και σε σειρά με το σύστημα μετάδοσης (ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο CVT - για αυτό άλλωστε κάναμε λόγο και για ένα διαφορετικό mild hybrid), έχει ισχύ 12,3 kW (16,7 hp) και τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 4,8 Ah και τάση 118,4V. Εξ ορισμού το σύστημα δεν επιτρέπει κίνηση μόνο με την ηλεκτροκινητήρα – είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η συνδυασμένη ισχύς είναι 150 ίπποι, όσο δηλαδή και η ισχύς του βενζινοκινητήρα, αφού το όφελος προκύπτει από τη συνεισφορά της “ηλεκτρικής” ροπής και την συνεπαγόμενη βελτίωση των χαρακτηριστικών λειτουργίας του βενζινοκινητήρα Boxer DI. Το πότε και πόσο ενεργοποιείται ο ηλεκτροκινητήρας αυτός (είτε για να συμβάλλει στην επιτάχυνση του οχήματος είτε για να φορτίσει τη μπαταρία) εξαρτάται από τις συνθήκες κίνησης.
Εκείνο που σε τελική ανάλυση μετράει είναι ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να παρέμβει με οποιοδήποτε τρόπο σε αυτήν τη διαδικασία. Κάθεσαι στη θέση σου και οδηγείς όπως θα οδηγούσες οποιοδήποτε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Αν το θελήσεις υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, με τις σχετικούς μοχλούς (“πεταλούδες”) στο τιμόνι, αφού το κιβώτιο είναι μεν συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, αλλά λειτουργεί και με επτά φιξαρισμένες σχέσεις μετάδοσης.
Μαγικό χαλί
Από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι το πόσο “μαγική” είναι η ανάρτηση της Subaru, που σου δίνει μία ιδιαίτερα ραφιναρισμένη αίσθηση, η οποία είναι πιο έντονη στο Forester, αλλά και την υψηλή ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού, που θέλοντας και μη σου δημιουργεί συνειρμούς σχετικούς με την ιαπωνική αξιοπιστία. Η αίσθηση δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι το κράτημα δεν εμπνέει εμπιστοσύνη – μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητο που διαθέτει συνεχή μετάδοση της κίνησης στους 4 τροχούς, κάτι που αποτελεί αναμφισβήτητο πλεονέκτημα ιδιαίτερα όταν το οδόστρωμα δεν είναι και τόσο “ευρωπαϊκό”- και αν ήθελε κανείς να εντοπίσει μια αδυναμία στον τρόπο που το καινούριο Forester (και σε κάποιο βαθμό και το XV) ταξιδεύει θα έκανε λόγο για ένα “κλικ” παραπάνω αεροδυναμικό θόρυβο στις ψηλές ταχύτητες.
Αυτή η “μαγική” ανάρτηση για την οποία μιλήσαμε παίζει καθοριστικό ρόλο και στον τρόπο με τον οποίο το Forester κινείται στο χώμα, ταλαιπωρώντας ελάχιστα τους επιβάτες του. Αξιοποιώντας την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (22 cm), τη λειτουργία του CVT (ξεχάστε “πατιναρίσματα” συμπλέκτη και την ανάγκη για επιλογή κοντών σχέσεων) και τα ηλεκτρονικά συστήματα που ρυθμίζουν την πρόσφυση και εξασφάλιζουν π.χ. την ομαλή κατάβαση, το Forester είναι ικανό να αντιμετωπίσει μια πίστα μοτοκρός χωρίς πρόβλημα – κάτι αδιανόητο για τα περισσότερα “συμβατικά” SUV.
Κατά τ’ άλλα έχουμε να κάνουμε με ένα υψηλής ποιότητας εσωτερικό, στα όρια θα έλεγε κανείς του “premium” (αυτό ισχύει περισσότερο στην περίπτωση του Forester), όπου είναι εμφανής η σημασία που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια, ενώ η ιαπωνική προέλευση του αυτοκινήτου δεν μπορεί παρά να εμπνέει εμπιστοσύνη σε σχέση με μια μακρά και ανέφελη, χωρίς προβλήματα συμβίωση με το SUV της Subaru. Οι τιμές ξεκινούν από τα 39.950 ευρώ για το Forester και τα 37.500 ευρώ για το XV και αντιστοιχούν σε πλούσια πακέτα εξοπλισμού που περιλαμβάνουν ότι καλύτερο διαθέτει το σύγχρονο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο της ιαπωνικής εταιρίας, όπως το Adaptive Cruise Control και το σύστημα X-MODE.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
||
Forester |
XV |
|
Κυβισμός (cm3) |
1.995 |
1.995 |
Ισχύς (PS / rpm) |
150/5600 |
150/5600 |
0-100 km/h |
11,8’’ |
10,7 |
Ταχύτητα (km/h) |
188 |
193 |
Κατ/ση*(lit./100 km) |
8,1 |
7,9 |
CO2* (g/km) |
185 |
180 |
Mήκος (mm) |
4625 |
4465 |
Πλάτος (mm) |
1815 |
1800 |
Ύψος (mm) |
1730 |
1595 |
Πορτμπαγκάζ**(lit.) |
509/1779 |
385/1193 |
Τιμή*** |
€ 39.950 |
€ 37.500 |
*Κατανάλωση και εκπομπές CO2 κατά WLTP (συνδυασμένος κύκλος). |
||
**Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, φορτίο μέχρι εταζέρα / αναδιπλωμένα, φορτίο μέχρι την οροφή. |
||
***Βασικές εκδόσεις “Style”. Οι εκδόσεις “Style Navi” κοστίζουν € 43.950 (XV: €39.500) ενώ οι κορυφαίες “Premium” φτάνουν τα € 48.950 (XV: €40.950) |
Ο Σωκράτης Φάμελλος κι επίσημα πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ: Οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, το πρώτο μήνυμά του και το βιογραφικό του
Πανικός σε γνωστό μπαρ στο Παγκράτι μετά από φωτιά: Έσπαγαν τα παράθυρα
Τρόμος στην Τουρκία: Φωτιά σε κινητήρα αεροσκάφους κατά την προσγείωση - Βίντεο
Γκλέτσος για τις μπαταρίες και τις ανεμογεννήτριες: «Έμαθε ο κόσμος από αυτό το viral λάθος»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr