Honda CR-V Hybrid: υβριδικό και τετρακίνητο [Δοκιμή]
Υψηλή ποιότητα κατασκευής, τεράστιοι χώροι και αυξημένη χρηστικότητα χαρακτηρίζουν το Honda CR-V 2.0 4WD i-MMD, που έχει και «οικολογικό» χαρακτήρα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Πριν πει κανείς οτιδήποτε άλλο πρέπει να θυμίσει ότι από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του στο αυτοκινητικό στερέωμα, λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '90, το SUV της Honda είχε μεταξύ των βασικών πλεονεκτημάτων του το στοιχείο της πρακτικότητας. Και αυτό δεν μεταφραζόταν απλώς και μόνο σε χώρους, αλλά και σε έξυπνες λύσεις με στοιχεία πολυμορφικότητας – και όποιος έχει καλή μνήμη μπορεί να θυμηθεί το πτυσσόμενο, ενσωματωμένο στο πορτμπαγκάζ, τραπεζάκι...
Εν έτει 2019 το CR-V διατηρεί αναμφίβολα αυτό το χαρακτηριστικό. Η αίσθηση της ευρυχωρίας, είτε εμπρός καθίσεις είτε πίσω, είναι μοναδική, ενώ οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι αφθονούν επιτρέποντας στους επιβαίνοντες να μεταφέρουν όλη την πραμάτεια τους.
Πλέον ενδεικτικό και χαρακτηριστικό στοιχείο στον τομέα αυτόν, ο τεράστιος μεταβλητός αποθηκευτικός χώρος - με επιπλέον δύο «σωστές» ποτηροθήκες - ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα. Από την άλλη τα υλικά δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για την ποιότητά τους και συνολικά το CR-V δείχνει εξαιρετικά καλοφτιαγμένο και στιβαρό – και αυτή είναι μια αίσθηση που επιβεβαιώνεται στην πράξη, οδηγώντας το αυτοκίνητο. Δεν έχει το βαρύ σήμα μιας καθιερωμένης πολυτελούς πρότασης (αυτό που στα ελληνικά αποκαλείται… premium), έχει όμως την ουσία – και αυτήν την εκτίμηση την καταθέτουμε μετά λόγου γνώσεως!
Υψηλή τεχνολογία
Προσεγγίζοντας τώρα τον τομέα του κινητήρα, ερχόμαστε αντιμέτωποι με την «ευφυή» υβριδική τεχνολογία Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD) της Honda, που περιλαμβάνει έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα ισχύος 107 kW (145 PS) ο οποίος συνδυάζεται με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 135 kW (184 PS), ένα μοτέρ-γεννήτρια, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης προκειμένου να προσφέρει υψηλή απόδοση, με μειωμένη κατανάλωση. Σημειώνουμε ότι το νέο υβριδικό Honda είναι διαθέσιμο τόσο σε σε προσθιοκίνητες (FWD) και σε τετρακίνητες (AWD) εκδόσεις ο δίλιτρος κινητήρας, ο ηλεκτροκινητήρας κίνησης, το μοτέρ-γεννήτρια και η μονάδα ελέγχου ισχύος βρίσκονται κάτω από το καπό, ενώ η μπαταρία κάτω από το χώρο των αποσκευών.
Εν κινήσει, τρία προγράμματα προγράμματα λειτουργίας εναλλάσσονται μεταξύ τους με στόχο τη βέλτιστη απόδοση/οικονομία, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Πρόκειται για τα: 1) EV Drive, η μπαταρία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα (κίνηση για δύο χιλιόμετρα), 2) Hybrid Drive, ο βενζινοκινητήρας κινεί τη γεννήτρια, που με τη σειρά της τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, και 3) “Engine Drive”, ο βενζινοκινητήρας κινεί άμεσα τους τροχούς.
Στην περίπτωση τώρα του υβριδικού τετρακίνητου CR-V που οδηγήσαμε εμείς, για την μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς φροντίζει το σύστημα Real Time AWD with Intelligent Control System της Honda, που περιλαμβάνει έναν πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό, και ελέγχεται από μία ηλεκτροκίνητη υδραυλική αντλία.
Καθημερινή οικονομία
Οδηγώντας μέσα στην πόλη, το πρώτο που εισπράττεις είναι η άνεση, αφού το CR-V λειτουργεί ως αυτόματο, έχοντας μάλιστα και το πλεονέκτημα της αυξημένης ροπής του ηλεκτροκινητήρα. Με λογικούς, αλλά σε καμία περίπτωση αργούς ρυθμούς κίνησης, η κατανάλωση εύκολα πέφτει κάτω από τα 7,0 λίτρα/100 χλμ. Τιμή που είναι οπωσδήποτε εξαιρετική για ένα αυτοκίνητο περίπου 1700 κιλών. Η ηχομόνωση κάνει καλή δουλειά σε αυτές τις συνθήκες και τελικά εισπράττεις ένα υψηλό επίπεδο πολιτισμού (αν μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς αυτόν τον όρο για τις μετακινήσεις του) που δικαιολογεί και το κόστος του αυτοκινήτου – και στο σημείο αυτό επισημαίνουμε το υβριδικό CR-V είναι πλούσια εξοπλισμένο, τιμώντας την παράδοση της Honda που δεν έχει στον τιμοκατάλογό της «φτωχά» μοντέλα.
Στο ταξίδι η κατάσταση αλλάζει και παρόλο που ταξιδεύεις γενικά αθόρυβα, όταν έρθει η ώρα να επιταχύνεις, ενώ κινείσαι με μεγάλη ταχύτητα, η παρουσία του βενζινοκινητήρα γίνεται έντονα αισθητή, ενώ η ύπαρξη της υβριδικής τεχνολογίας δεν μπορεί να επηρεάσει ουσιαστικά την κατανάλωση. Βλέπετε, ενώ η συνεισφορά της ηλεκτρικής ενέργειας στο καθημερινό σταμάτα-ξεκίνα είναι καθοριστικά ευεργετική, στην εθνική οδό εύκολα βλέπεις στο trip computer καταναλώσεις της τάξης των 8,5 (ή ακόμα και 9,0) λίτρων/100 χλμ. Που και πάλι δεν μπορείς να θεωρήσεις ότι είναι κάτι υπερβολικό (ιδιαίτερα αν συνυπολογίσεις και την αυξημένη μετωπική επιφάνεια του αυτοκινήτου), ωστόσο έρχεται σε αντίθεση με τις προσδοκίες που δημιουργεί η κίνηση στην πόλη, όπου πραγματικά απολαμβάνεις τις αρετές του υβριδικού SUV της Honda.
Υπέρ
Ποιότητα κατασκευής, Χώροι, Πρακτικότητα, Εξοπλισμός, Σχεδίαση, Χαμηλή κατανάλωση (στην πόλη), Οδική συμπεριφορά
Κατά
Θόρυβος κινητήρα στις επιταχύνσεις
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
|
CR-V 2.0 4WD i-MMD |
|
Βενζινοκινητήρας |
1993 cm3 |
Ισχύς (PS/rpm) |
145/6200 |
Ηλεκτροκινητήρας |
135kW [184 PS] |
0-100 km/h |
9,2’’ |
Ταχύτητα (km/h) |
180 |
Κατ/ση (l/100 km)* |
6,3–8,3 |
CO2*(g/km) |
123–188 |
Μ x Π x Υ |
4600 x 1855 x 1689 mm |
Πορτμπαγκάζ** |
497 / 1694 λίτρα |
Τιμή |
47.650 € |
H τιμή αφορά την έκδοση εξοπλισμού “Elegance” για το τετρακίνητο CR-V. Το προσθιοκίνητο κοστίζει 44.650 ευρώ, ενώ το συμβατικό βενζινοκίνητο 1.5 AWD EXECUTIVE 46.750 ευρώ. |
|
*Τυποποιημένη κατανάλωση και εκπομπές CO2 σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP |
|
** Χωρητικότητα με τα πίσω καθίσματα όρθια / αναδιπλωμένα, μέθοδος VDA |
Βία κατά των γυναικών: Τι είναι το Risk Tool που θα κρίνει την επικινδυνότητα των κακοποιητών - Χιλιάδες καταγγελίες μέσα στο 2024
Νέα καταγγελία για το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο: Στρατιώτης πέθανε έπειτα από επέμβαση – Αμέλεια καταγγέλλει η οικογένειά του
Παρανάλωμα του πυρός η μεγαλύτερη παραγκούπολη της Μανίλα - Συνταρακτικό βίντεο
Μίλτος Πασχαλίδης: «Αν αρχίσουμε να κάνουμε λογοκρισία, αυτό είναι ένα πηγάδι που δεν έχει πάτο»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr