Hyundai Konda: Ευελιξία σε compact διαστάσεις
Ούτε πολύ μεγάλο, ούτε πολύ μικρό, αλλά σε κάθε περίπτωση αποτελεσματικό είναι το μοντέρνο – και βραβευμένο για το design του - κορεατικό μοντέλο που προαιρετικά προσφέρεται με τετρακίνηση.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Στο πλέον δυναμικό - και αναπτυσσόμενο - κομμάτι της αγοράς, αυτό των μικρών SUV (B-SUV) που τελικά δεν είναι και τόσο μικρά, αφού με τους χώρους που προσφέρουν και τις δυνατότητες που έχουν που απειλούν να εκτοπίσουν τα τυπικά μικρομεσαία (Astra, Golf, Focus, Megane, Hyundai i30 κλπ.) έρχεται να καταλάβει μια αξιοπρεπή θέση το Hyundai Kona. Ένα SUV που δεν έχει προκύψει ως μία «ψηλή» έκδοση ενός ασφάλτινου σουπερμίνι (όπως τα Hyundai i20, Fiesta, Polo, Clio κλπ.), αλλά είναι χτισμένο σε μια πλατφόρμα που προορίζεται για μεγαλύτερα μοντέλα, αυτή του Elantra.
Έτσι, το Kona ουδεμία σχέση έχει με το «αδελφό» Kia Stonic, είναι σαφώς μεγαλύτερο σε πλάτος (1,80 μ.) και έχει σαφώς μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,60 μ. ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας) γεγονός που καθορίζει το μέγεθος των χώρων που απολαμβάνουν οι επιβάτες (επίσης από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας), προσφέροντας ένα σχετικώς ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ. Από την άλλη, καταφέρνει να μην «ξεφεύγει» σε μήκος, αφού με 4,16 μ. κινείται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας και παραμένει αρκετά compact και ευέλικτο.
Ιδιαίτερη προσέγγιση
Αυτή η διαφορετική τοποθέτηση αντανακλάται και στον τομέα των κινητήρων, με την ισχύ της διαθέσιμης γκάμας να κυμαίνεται μεταξύ 120 και 177 ίππων, με δύο κινητήρες βενζίνης (1.0 T-GDi / 120 hp & 1.6 T-GDi 177 hp) και δύο ντίζελ (1.6 CRDi / 115 & 136 hp), όλοι τους turbo, προδιαγραφών Euro 6d. Ενώ η διαθεσιμότητα τετρακίνησης, τόσο σε βενζίνη όσο και σε ντίζελ (στις εκδόσεις των 177 και 136 ίππων), και μάλιστα συνδυασμένη με αυτόματο 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων (διπλού συμπλέκτη) έρχεται να υπογραμμίσει τον πιο “SUV” προσανατολισμό του Kona, με την Hyundai να ξεκαθαρίζει ότι το νέο της μοντέλο δεν είναι Crossover, είναι δηλαδή ελαφρώς πιο ικανό εκτός δρόμου, με την απόσταση από το έδαφος να φτάνει τα 17,0 στις προσθιοκίνητες και τα 17,8 εκατοστά στις τετρακίνητες εκδόσεις.
Υψηλή ποιότητα
Εύκολα διαπιστώνεις όταν βρεθείς πίσω απ’ το τιμόνι το πόσο «δεμένη» κατασκευή είναι το Kona - κάτι που έχει βέβαια να κάνει και με τα υλικά κατασκευής και την ποιότητα συναρμολόγησης αλλά και με την υψηλή ακαμψία – αποτέλεσμα της ευρείας, σε ποσοστό 51%, χρήσης χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής (UHSS), που προέρχεται μάλιστα από τη χαλυβουργία της ίδιας της Hyundai.
Η ανάρτηση δείχνει «απορροφητική» προσφέροντας τη δέουσα άνεση στους επιβαίνοντες, το κράτημα εμπνέει εμπιστοσύνη και το Kona αποδεικνύεται άκρως ισορροπημένο, καταφέρνοντας να κινείται σβέλτα ακόμα και με τον μκρότερο τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1.0 T-GDi, που όμως με 120 ίππους σε καμία περίπτωση δεν στερείται ισχύος.
Αναπόφευκτη, τέλος, είναι η παρουσία νέων τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας στο Kona, με τον κατάλογο των συστημάτων που μπαίνουν κάτω από την ομπρέλα του Hyundai SmartSense να είναι μεγάλος και να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αποφυγή πρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision Warning και Forward Collison-Avoidance Assist with Pedestrian Detection), προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind-Spot Collision Warning), προειδοποίηση για κάθετα διερχόμενο όχημα κατά την κίνηση με όπισθεν (Rear Cross-Traffic Collision Warning), διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) κ.ά. Ενώ είναι η πρώτη φορά που συναντάμε και head-up display σε μοντέλο της Hyundai.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
||
Κινητήρας |
1.0 T-GDi |
1.6 CRDi |
Κυβισμός: |
998 cc |
1598 cc |
Ισχύς (PS/rpm) |
120 / 6000 |
115 / 4000 |
0-100 km/h |
12,0’’ |
10,7’’ |
Ταχύτητα (km/h) |
181 |
193 |
Κατ/ση (l/100 km) |
5,5-5,7 |
4,1-4,3 |
CO2 (g/km) |
125 - 129 |
109 - 113 |
M x Π x Y |
4.165 x 1.800 x 1.550 mm |
4.165 x 1.800 x 1.550 mm |
Πορτμπαγκάζ: |
361 / 1143 lit.* |
361 / 1143 lit.* |
Τιμή: |
€ 16.890 |
€ 19.890 |
Παρατήρηση: Οι τιμές αφορούν τις βασικές εκδόσεις “Style”. Κατανάλωση και εκπομπές CO2, σε μεικτές συνθήκες, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP και αναγωγή σε NEDC. |
||
*Με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους/αναδιπλωμένα |
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr