Συστήματα που προάγουν την αυτόνομη οδήγηση θα εξαλείψουν τα τροχαία ατυχήματα
Μια νέα γενιά ραντάρ μικρής εμβέλειας θα «διαβάζει» το περιβάλλον του οχήματος και θα αναλύει τα δεδομένα του δρόμου και της κατάστασης του οδηγού🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Πέρυσι 1,35 εκατομμύρια άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα παγκοσμίως. Αριθμός που από μόνος του προκαλεί έντονο προβληματισμό. Το πρόβλημα, μάλιστα, τα επόμενα χρόνια θα γίνει πιο έντονο, αν σκεφτούμε ότι η τάση του ανθρώπου είναι να κινείται όλο και περισσότερο. Αυτός αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αποφασίσει να επενδύσουν στην αυτόνομη οδήγηση, που σύμφωνα με έρευνες, θα ελαχιστοποιήσει τα θανατηφόρα ατυχήματα.
«Ο αριθμός των θυμάτων και των ατυχημάτων είναι ένας φοβερός απολογισμός. Έχουμε την τεχνογνωσία και την ακλόνητη βούληση να πετύχουμε τον στόχο του Vision Zero, δηλαδή έναν κόσμο χωρίς θανάτους από τροχαία, τραυματισμούς και τελικά χωρίς ατυχήματα», αναφέρει το μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της Continental AG και επικεφαλής του τμήματος ασφάλειας της εταιρείας, Frank Jourdan.
Ο τελευταίος αποκάλυψε, ότι μεταξύ των καινοτομιών της εταιρείας του, που στοχεύει στην υποστήριξη και την ασφάλεια των οδηγών, είναι μια νέα γενιά ραντάρ μικρής εμβέλειας που θα «διαβάζει» το περιβάλλον του οχήματος και θα αναλύει τα δεδομένα του δρόμου και της κατάστασης του οδηγού. Σύμφωνα με αυτό το ραντάρ, αν κάποια σκούτερ, ποδηλάτες ή πεζοί πλησιάσουν από την πίσω δεξιά πλευρά, αυτό ανιχνεύει τον κίνδυνο. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί σε μια πρώτη προειδοποίηση του συστήματος, το ραντάρ προωθεί ένα σχετικό σήμα στο φρένο και το αυτοκίνητο σταματά πριν συμβεί κάποιο ατύχημα. Το σύστημα ήδη κάνει ό,τι απαιτούν τα σενάρια του Euro NCAP 2022, δηλαδή περαιτέρω βελτίωση της προστασίας των πεζών, των σκούτερ και των ποδηλάτων.
Συστήματα που θα δούμε στα καινούρια αυτοκίνητα από το 2022 και μετά.
Δύο ακόμη σημεία εξέλιξης για την αποφυγή ατυχημάτων είναι η συνεργασία των αυτοκινήτων μεταξύ τους, όπου θα μεταφέρονται από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο μια σειρά πληροφοριών, ώστε ο οδηγός να είναι ενήμερος για την κατάσταση που επικρατεί σε πολύ κοντινή απόσταση. Το σύστημα που το ονόμασαν eHorizon, στέλνει τα επεξεργασμένα δεδομένα πίσω στα οχήματα, τα οποία αξιοποιούνται. Ανάλογα με τη διαμόρφωση του συστήματος μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτόματα το σύστημα πέδησης, ώστε να διασφαλίσει την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην οδήγηση.
Τέλος, η Continental κάνει το επόμενο βήμα προς την αυτοματοποιημένη και αυτόνομη οδήγηση με το σύστημα Road AND Driver, δηλαδή έναν συνδυασμό μπροστινής και εσωτερικής κάμερας, που βρίσκεται πίσω από το παρμπρίζ του οχήματος, πάνω από τον καθρέφτη του οδηγού. Η μπροστινή κάμερα καταγράφει το μπροστινό μέρος του δρόμου και παρέχει δεδομένα για τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, μια άλλη κάμερα κοιτάζει στο εσωτερικό και παρακολουθεί τον οδηγό και την κατάστασή του.
Συστήματα που σήμερα βρίσκονται σε πειραματικό στάδιο, αλλά σύντομα θα τελειοποιηθούν και τα επόμενα χρόνια θα τα δούμε στις βασικές εκδόσεις των αυτοκινήτων. Όλα αυτά με στόχο τον περιορισμό των ατυχημάτων. Και το σίγουρο, σύμφωνα με το ΑΠΕ, είναι ότι αυτά τα συστήματα είναι μόνο λίγα από τα πολλά που θα υπάρχουν στο μέλλον στα αυτοκίνητα, προς όφελος των οδηγών και αύξηση της οδικής τους ασφάλειας.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr