Skoda Kamiq: νέο και ολοκληρωμένο μικρό SUV
Στο χώρο των μικρών SUV μπαίνει η Skoda, με μία ιδιαίτερα ολοκληρωμένη πρόταση.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Δεν είναι μόνο το σήμα στο καπό που προδίδει την προέλευση του νέου μοντέλου. Είναι και η χαρακτηριστική μάσκα της Skoda, είναι και τα πίσω φώτα που μοιάζουν υπερβολικά θα λέγαμε με αυτά του μικρομεσαίου Scala για το οποίο είχαμε γράψει στις αρχές του καλοκαιριού, είναι γενικότερα αυτό που λέμε «σχεδιαστική γλώσσα» της εταιρίας που δίνει το παρών μέσα-έξω σε ένα νέο μοντέλο που έρχεται να προστεθεί σε μια εξαιρετικά δυναμική κατηγορία της αγοράς – αυτή των μικρών ή αν θέλετε (κατά δήλωση των ανθρώπων της εταιρίας) “City SUV” - ολοκληρώνοντας τη γκάμα των SUV της τσέχικης μάρκας.
Έρχεται, λοιπόν, το Kamiq να σταθεί δίπλα στα «ομόσταβλα» Seat Arona και Voklswagen T-Cross, τα οποία προηγήθηκαν και τα οποία καλείται να ανταγωνιστεί, όπως επίσης καλείται να αντιπαρατεθεί στα Citroen C3 Aircross, Ford Ecosport, Hyundai Kona, Kia Stonic, Opel Crossland X, Renault Captur και Peugeot 2008 διεκδικώντας ένα κομμάτι μιας πίττας που φέτος αναμένεται να φτάσει τις 3.000 μονάδες. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η συγκεκριμένη κατηγορία των μικρών SUV είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται για άλλη μια φορά μεταξύ 2017 και 2018 κατά 13%, όταν οι πωλήσεις των SUV στο σύνολό τους αυξήθηκαν την ίδια περίοδο κατά 6,8%, με κύκλους της αγοράς να εκτιμούν ότι φέτος θα κατακτήσουν τουλάχιστον το 34% των πωλήσεων – κάτι που ισοδυναμεί με υπερ-διπλασιασμό του μεριδίου τους σε σχέση με το 2015.
Πρακτικότητα και στιλ
Το αυξημένο ύψος είναι το προφανές εκείνο στοιχείο που καθορίζει το χαρακτήρα του νέου μοντέλου. Με το πολλά υποσχόμενο όνομα Kamiq να προέρχεται από τη γλώσσα των Inuit - οι οποίοι ζουν στο βόρειο Καναδά και τη Γροιλανδία - και να μεταφράζεται σε κάτι που ταιριάζει τέλεια σε κάθε κατάσταση το καινούργιο Skoda είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου Volkswagen, αλλά διαθέτει νέα ανάρτηση και μεγαλύτερους τροχούς που εξασφαλίζουν 39 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το Scala (που χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα), γεγονός που δεν μπορεί παρά να παραπέμπει σε αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου.
Με την απόσταση από το έδαφος, λοιπόν, να φτάνει τα 188 mm (εντελώς συμπτωματικά, ίδια με του VW T-Cross), αλλά και με το «συγκρατημένο» μήκος των 4,25 μέτρων, το Skoda Kamiq όντως έχει τα στοιχεία εκείνα που επιτρέπουν να πει κανείς ότι είναι ένα αυτοκίνητο σχεδόν για όλες τις δουλειές: σχετικά ευέλικτο σε αστικές συνθήκες, αλλά και αρκετά ευρύχωρο (χάρη στην αρχιτεκτονική του εσωτερικού χώρου που αξιοποιεί το αυξημένο ύψος) ώστε να χωρέσει τα στοιχειώδη οικογενειακά βάρη σε ένα ταξίδι, επιτρέποντας και κάποιες περιπλανήσεις στο δασικό οδικό δίκτυο – έχοντας πάντα υπόψη ότι μιλάμε για αυτοκίνητο με την κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Αποτελεσματικό σύνολο
Το γεγονός ότι το Kamiq είναι προαιρετικά διαθέσιμο και με “Sport Chassis Control”, δηλαδή με κατά 10 χιλιοστά χαμηλωμένη ανάρτηση με δυνατότητα επιλογής από τον οδηγό μεταξύ των λειτουργιών “Normal” και “Sport” δείχνει αν μη τι άλλο τον ασφάλτινο προσανατολισμό του μοντέλου. Κάτι που διαπιστώσαμε στους δρόμους της ορεινής Αλσατίας, όπου βρεθήκαμε για να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης. To Kamiq δείχνει να προσαρμόζεται εύκολα στις διαθέσεις του οδηγού και να μπορεί να οδηγηθεί σχετικά σβέλτα χωρίς να σε προβληματίζει το αυξημένο ύψος του, με το τιμόνι να παρέχει τη δέουσα πληροφόρηση και την ανάρτηση να περιορίζει σε λογικά επίπεδα τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ενώ στον αυτοκινητόδρομο αποδεικνύεται «ευθύβολο» επιτρέποντας ένα άνετο ταξίδι.
Οδηγώντας τις εκδόσεις με τον τρικύλινδρο 1.0 TSi βενζινοκινητήρα των 116 ίππων (τόσο με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο όσο και με αυτόματο DSG 7 σχέσεων), αλλά και με τον 4-κύλινδρο 1.6 TDi με επίσης 116 ίππους (διαθέσιμος αποκλειστικά με 7-τάχυτο DSG), δεν νιώσαμε σε καμία περίπτωση έλλειψη ισχύος. Πρόκειται για ολοκληρωμένα σύνολα μεταξύ των οποίων σαφώς πιο ευχάριστο στην οδήγηση είναι το πετρελαιοκίνητο μοντέλο, καθώς είναι εμφανώς πιο δυνατό στις χαμηλές στροφές και κινείται πολύ πιο γρήγορα με σαφώς λιγότερο γκάζι, κάτι που οφείλεται στη μεγαλύτερη ροπή του (250 Nm, έναντι 200 Nm του 1.0 TSi).
Σημειώστε ότι η βασική έκδοση του μοντέλου κινείται από τον 1.0 TSi των 95 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο πεντάρι κιβώτιο, διαθέσιμη είναι και μία ακόμα βενζινοκίνητη έκδοση (1.5 TSi) με 150 ίππους, ενώ στην γκάμα θα προστεθεί και μία έκδοση φυσικού αερίου (1.0 G-TEC) με ισχύ 90 PS και σημαντικά χαμηλότερο κόστος κίνησης.
Ολοκληρωμένη πρόταση
Μια σειρά σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού έρχονται, τέλος, να δώσουν στο Kampiq εκείνο το τεχνολογικό προφίλ που θεωρείται πλέον δεδομένο για κάθε νέο μοντέλο. Στάνταρ είναι λοιπόν τα Lane Assist και Front Assist, συμπεριλαμβανομένου του Compact Emergency Brake. Πρόκειται για ένα πακέτο συστημάτων που βοηθά τον οδηγό όχι μόνο να διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του, αλλά μπορεί και να φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο αποτρέποντας ή μειώνοντας το μέγεθος μιας σύγκρουσης με αυτοκίνητα πεζούς ή ποδηλάτες. Πολύ καλό, όπως διαπιστώσαμε το προαιρετικό Adaptive Cruise Control (ACC), τον αυτόματο πιλότο που διατηρεί απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέο Skoda μπορεί να εφοδιαστεί με έως 9 αερόσακους (περιλαμβάνεται γονάτων οδηγού και πίσω πλευρικοί).
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το Kamiq είναι από τα αυτοκίνητα εκείνα στα οποία δυσκολεύεσαι να εντοπίσεις κάποιο σοβαρό μειονέκτημα. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά πρακτικό μεταφορικό μέσο, με τη σημασία στη λεπτομέρεια να κάνει έντονα αισθητή την παρουσία της στο εσωτερικό του. Δείχνει καλά κατασκευασμένο και συμπεριφέρεται πολύ καλά στο δρόμο (τουλάχιστον στην καλή γαλλική άσφαλτο), ενώ αποδεικνύεται και ευκολο-οδήγητο ιδιαίτερα με το αυτόματο κιβώτιο DSG. Ο τιμοκατάλογος δεν έχει ανακοινωθεί (στη χώρα μας το νέο Skoda αναμένεται τον Νοέμβριο), οπότε αφήνουμε για τότε περισσότερα σχόλια για τη σχέση τιμής-εξοπλισμού. Με βάση όμως το γεγονός ότι θα κοστίζει 1.500 ευρώ περισσότερο από το Scala φαίνεται ότι θα έχουμε να κάνουμε με ενδιαφέρουσες προτάσεις...
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
||
1.0 TSI |
1.6 TDI |
|
Κινητήρας |
999 cm3 |
1598 cm3 |
Ισχύς |
95 PS |
116 PS |
0-100 km/h |
11,1’’ |
10,4’’ |
Ταχύτητα (km/h) |
181 |
192 |
Κατ/ση (l/100 km)* |
5,1–6,3 |
5,0–5,8 |
CO2* (g/km) |
116–143 |
132–153 |
Μ x Π x Υ |
4241 x 1793 x 1553 mm |
|
Πορτμπαγκάζ |
400 / 1395 λίτρα |
|
Τιμή** |
Αναμένεται |
|
*Κατανάλωση τυποποιημένη (WLTP) |
||
** Υπολογίζεται ότι η τιμή εκκίνησης του Kamiq θα είναι περίπου 1500 ευρώ μεγαλύτερη από την τιμή του αντίστοιχου Scala |
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr