Mitsubishi Outlander PHEV: Εφικτή ηλεκτροκίνηση
Μετά από 7 χρόνια παρουσίας στη διεθνή αγορά που απέδωσαν 200.000 πωλήσεις, το ιαπωνικό υβριδικό SUV λανσάρεται ανανεωμένο και στη χώρα μας, βαδίζοντας στον «άλλο» δρόμο προς τους μηδενικούς ρύπους🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Το να μιλά κανείς εν έτει 2019 για επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα (Plug-in Hybrid Electric Vehicles - PHEVs) που διατίθενται κανονικά στο εμπόριο δεν ακούγεται καθόλου πρωτότυπο.
Ωστόσο, όταν το 2012 κάνοντας αυτό το βήμα με το πρώτης γενιάς Outlander PHEV, η Mitsubishi προφανώς έπαιρνε μια θέση μεταξύ των πρωτοπόρων, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν το πρώτο SUV παραγωγής με δυνατότητα κίνησης χωρίς ρύπους. Σήμερα, η εταιρία κάνει ένα τολμηρό -αλλά λογικό- βήμα, προτείνοντας στον Έλληνα αγοραστή ένα μεγάλο σε μέγεθος και δυνατότητες SUV, έχει το δικό του οικολογικό – και οικονομικό – ενδιαφέρον παίζοντας διπλό ρόλο, καθώς μπορεί να κινηθεί είτε ως πλήρως ηλεκτροκίνητο είτε ως υβριδικό, διατηρώντας πάντα το πλεονέκτημα της τετρακίνησης.
Μπαταρία με εγγύηση
Με μια πρώτη ματιά μπορεί κανείς να πει ότι το μεγάλο Mitsubishi είναι απλώς ακόμα ένα υβριδικό PHEV. Ωστόσο ρίχνοντας μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν αργείς να αντιληφθείς ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Ναι, βεβαίως, υπάρχει ένας βενζινοκινητήρας – που σε πείσμα των καιρών είναι μεγάλου κυβισμού «ατμοσφαιρικός» όχι turbo – αλλά από κει και πέρα βρισκόμαστε αντιμέτωποι όχι με έναν αλλά με δύο ηλεκτροκινητήρες (τοποθετημένοι από ένας σε κάθε άξονα, μπρος-πίσω) και ακόμα μία ηλεκτρική μηχανή, μία γεννήτρια ισχύος 80 kW.
Αυτονόητη η παρουσία της μπαταρίας ιόντων λιθίου 300V, που είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα και που έχοντας χωρητικότητα 13,8 kWh δίνει τη δυνατότητα στο Outlander να κινηθεί για καμιά πενηνταριά χιλιόμετρα χωρίς ρύπους, με ελάχιστο κόστος, το οποίο προσδιορίζεται στα 3 λεπτά το χιλιόμετρο. Δεν είναι όμως αυτονόητη η δυνατότητα επισκευής της μπαταρίας (για την ακρίβεια, όποιου από τα στοιχεία της παρουσιάσει πρόβλημα), κάτι το οποίο δεν έχουμε ακούσει από άλλο κατασκευαστή, η οποία ούτως ή άλλως καλύπτεται από 8-ετή εγγύηση (160.000 χιλιόμετρα) για διατήρηση τουλάχιστον του 70% της χωρητικότητάς της. Σημειώνουμε ότι η μπαταρία αυτή είναι προϊόν της Lithium Energy Japan, μιας κοινοπραξίας της Mitsubishi και της Yuasa.
Μόνιμη τετρακίνηση
Το γεγονός ότι σε κάθε περίπτωση το υβριδικό Mitsubishi είναι τετρακίνητο, αποτελεί μια ιδιαιτερότητα που του επιτρέπει να λανσάρεται ως μοναδικό στο είδος του. Και αυτό έχει βέβαια να κάνει με τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματος κίνησης, που σε πλήρη σύνθεση, με βενζινοκινητήρα, γεμάτη μπαταρία, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια εν δράσει αποδίδει συνδυασμένη ισχύ 224 ίππων επιτρέποντας στο βάρους 1890 κιλών αυτοκίνητο να κινείται με αξιοπρέπεια, επιτυγχάνοντας καλές τιμές επιταχύνσεων από στάση και εν κινήσει.
Στην περίπτωση της κίνησης μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του συνδυασμένη ισχύ 70 kW, που του επιτρέπουν να κινηθεί με ανώτατη ταχύτητα 135 km/h για 45 χιλιόμετρα. Τόσα, όσα του επιτρέπουν σε καθημερινή βάση σχεδόν να μην καίει βενζίνη.
Στη «σειριακή» λειτουργία του υβριδικού συστήματος έχουμε τον 2.4 MIVEC βενζινοκινητήρα να κινεί τη γεννήτρια για να φορτίζει τη μπαταρία – η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες που κινούν το αυτοκίνητο - με τη διαθέσιμη ισχύ να ανεβαίνει στα 130 kW. Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται όταν η μπαταρία είναι άδεια ή όταν τα 70 kW της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας δεν επαρκούν. Τέλος, η πλήρης ισχύς του συστήματος (165 kW) είναι διαθέσιμη στην «παράλληλη» λειτουργία που ενεργοποιείται αυτόματα όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 135 km/h ή όταν η μπαταρία είναι άδεια. Σε αυτήν την περίπτωση ο βενζινοκινητήρας δεν κινεί μόνο τη γεννήτρια, αλλά και τους εμπρός τροχούς.
Στην πράξη
Στη θέση του οδηγού βέβαια δεν έχεις λόγο να σκέπτεσαι πώς συνεργάζονται όλες αυτές οι μονάδες. Γνωρίζεις ότι έχεις στη διάθεσή σου την τεχνολογία Twin Motor 4WD που σου δίνει τη δυνατότητα να προσαρμόσεις τη λειτουργία του αυτοκινήτου σου στις οδικές συνθήκες και στις επιθυμίες σου, επιλέγοντας μία από τις επιλογές Eco/Normal,Snow, Lock και Sport που αλλάζουν τη συμπεριφορά όχι μόνο του συστήματος κίνησης, αλλά και του συστήματος διεύθυνσης. Γνωρίζεις επίσης ότι το - προερχόμενο από το Lancer Evolution -Super All Wheel Control S-AWC δεν φροντίζει απλώς για τη συνεργασία των εμπρός κινητήριων μονάδων με την πίσω, αλλά παρεμβαίνει επιλεκτικά σε όποιον τροχό χρειάζεται με στόχο τη βελτίωση της πρόσφυσης και κατ’ επέκταση της οδικής συμπεριφοράς. Ενώ δεν αργείς να αντιληφθείς ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο σχετικά «μαλακό», στο οποίο έχει δοθεί έμφαση στην άνεση των επιβατών, με μεγάλους χώρους και χαμηλά επίπεδα θορύβου– κάτι που αποτελεί εγγύηση για ένα ξεκούραστο ταξίδι.
Σημειώνουμε ότι με το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων γεμάτο και τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη, η αυτονομία φτάνει τα 600 χιλιόμετρα. Και αν το «γέμισμα» διαρκεί λίγα λεπτά, η μπαταρία χρειάζεται 5,5 έως 7 ώρες για να φορτιστεί πλήρως με σύνδεση σε μια απλή πρίζα, ενώ με τη διαδικασία της ταχείας φόρτισης ανακτά το 80% της χωρητικότητάς της σε 25 λεπτά. Σημειώνουμε επίσης ότι οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τη λειτουργία “save battery”, προκειμένου η μπαταρία να μην αδειάσει τελείως σε μία διαδρομή του.
Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, το νέο «οικολογικό» Mitsubishi έρχεται να αντιπαρατεθεί με τα τυπικά D-SUV (ToyotaRAV4, Skoda Kodiaq, VW Tiguan κλπ.) βασιζόμενο στην υψηλή του τεχνολογία η οποία προσφέρει αφενός τη δυνατότητα του χαμηλού κόστους κίνησης και αφετέρου τη μόνιμη τετρακίνηση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, και με βάση το γεγονός ότι με τον συγκεκριμένο τιμοκατάλογο το Outlander PHEV μπαίνει στα χωράφια των “premium” εκπροσώπων της ευρύτερης κατηγορίας των SUV, αποτελεί μια ιδιαίτερη επιλογή, για συνειδητοποιημένους αγοραστές.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
|
Βενζινοκινητήρας |
2.4 MIVEC |
Ισχύς (PS/rpm) |
135 / 4.500 |
Ηλεκτροκινητήρες* |
60 kW / 70 kW |
Μπαταρία Li-ion |
300 V/80 kW |
Συνολική μέγιστη ισχύς |
224 PS |
0-100 km/h* |
10,5’’ |
Ταχύτητα*(km/h) |
170 / 135 |
Κατ/ση (lit./100 km): |
2,0** |
CO2 (g/km) |
46** |
M x Π x Y (mm) |
4.695 x 1800 x 1.710* |
Πορτμπαγκάζ: |
453/1584 λίτρα |
Τιμή: |
€ 45.900 / 54.900 |
*Εμπρός / πίσω, **Με όλους τους κινητήρες/μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες ***Μέση κατανάλωση WLTP και εκπομπές ρύπων αφορούν τα πρώτα 100 χιλιόμετρα, και προκύπτουν με την αξιοποίηση της δυνατότητας κίνησης αποκλειστικά με την μπαταρία και τους ηλεκτροκινητήρες για 45 χιλιόμετρα (βάσει προδιαγραφών) Τιμές εκδόσεων Intense Plus / Instyle Plus Navi Βασικός εξοπλισμός της Intense Plus: 6 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, cruise control, ζάντες αλουμινίου 18’’, οθόνη 8’’ με κάμερα οπισθοπορείας και ένα «πακέτο» ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (Active Stability Control, City Crash Provision, Rear Cross TrafficAlert κλπ.). H Instyle Plus Navi διαθέτει επιπλέον Adaptive Cruise Control, προβολείς & φώτα ομίχλης LED, σύστημα πλοήγησης, δερμάτινα σαλόνι και θερμαινόμενα καθίσματα, ηχοσύστημα με 8 ηχεία κλπ. |
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr