Volvo: Crash test για κράνη ποδηλάτου
Τα ατυχήματα με ποδήλατα και οχήματα συχνά οδηγούν σε σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο του αναβάτη, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Volvo διαμορφώνει μία στρατηγική για την πλήρη αποφυγή αυτού του τύπου ατυχημάτων με τη βοήθεια τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Η Volvo συνεργάζεται με μία κορυφαία σουηδική μάρκα σπορ εξοπλισμού ασφαλείας, την POC, για την πραγματοποίηση μιας σειράς δοκιμών πρόσκρουσης στις οποίες εμπλέκονται αυτοκίνητα και ποδήλατα, αποτελούν δε τμήμα ενός νέου ερευνητικού προγράμματος για την περαιτέρω προστασία των δικυκλιστών, που στο επίκεντρό του βρίσκονται τα κράνη ποδηλάτου.
Το ερευνητικό πρόγραμμα της Volvo και της POC περιλαμβάνει μία σειρά ειδικά σχεδιασμένων δοκιμών πρόσκρουσης, στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Ασφαλείας της Volvo, στο Γκέτεμποργκ. Αποτελεί, δε, τμήμα ενός ευρύτερου ερευνητικού προγράμματος με στόχο την κατανόηση του είδους των μακροχρόνιων τραυματισμών τους οποίους υφίστανται οι δικυκλιστές και την ανάπτυξη μέτρων προστασίας για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας. Τα μέρη που εμπλέκονται στο ευρύτερο πρόγραμμα είναι η Volvo Cars, η POC, το KTH - Royal Institute of Technology, η MIPS και η Autoliv. Τμήμα του προγράμματος χρηματοδοτείται από τη Vinnova. Η γνώση που θα προκύψει θα διατεθεί δημοσίως.
Κατά τη διάρκεια, τώρα, αυτών των δοκιμών, κράνη ποδηλάτου της POC «φοριούνται» στα κεφάλια ειδικών ανδρεικέλων (crash dummies) που προσαρμόζονται σε μία πλατφόρμα δοκιμών, για να εκτοξευθούν προς διάφορα σημεία του καπό ενός στατικού αυτοκινήτου της Volvo, με διαφορετικές ταχύτητες και υπό διαφορετικές γωνίες. Οι δοκιμές βασίζονται στους υπάρχοντες κανονισμούς δοκιμών για την προστασία κεφαλής πεζού. Αυτό επιτρέπει στη Volvo και στην POC να κάνουν μια απευθείας σύγκριση ανάμεσα στο να φορά κανείς κράνος και στο να μην φορά. Πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα στον τομέα αυτόν, αφού οι μέχρι σήμερα γνωστές δοκιμές υπήρξαν υποτυπώδεις, καθώς περιλάμβαναν τη ρίψη κράνους από διαφορετικό ύψος ,αλλά όχι και σύγκρουση οχήματος με ποδήλατο.
Τα αποτελέσματα του ερευνητικού προγράμματος θα βοηθήσουν την POC να κάνει ασφαλέστερα τα κράνη της, ώστε να παρέχουν μεγαλύτερη προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης με αυτοκίνητο, ενώ οι δοκιμές θα προσφέρουν επίσης πολύτιμη γνώση στη Volvo για τους συγκεκριμένους τύπους ατυχημάτων. Η γνώση αυτή θα χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια για την εξέλιξη λύσεων ασφαλείας.
Τα τελευταία χρόνια η Volvo εστιάζει επίσης στην προστασία των ανθρώπων που βρίσκονται έξω από τα αυτοκίνητά της. Για παράδειγμα, η σουηδική εταιρεία λάνσαρε το σύστημα ανίχνευσης πεζών με πλήρως αυτόματο φρενάρισμα το 2010 και την ανίχνευση δικυκλιστών με πλήρως αυτόματο φρενάρισμα το 2013. Αμφότερες οι τεχνολογίες ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της Volvo, ως τμήμα του City Safety, κι έχουν βοηθήσει στη συνολική βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Το σύστημα ανίχνευσης ποδηλατών με πλήρως αυτόματο φρενάρισμα χρησιμοποιεί κάμερες και ραντάρ στο αυτοκίνητο για να εντοπίσει ποδηλάτες, προειδοποιεί τον οδηγό για μία επικείμενη σύγκρουση και αν χρειαστεί ενεργοποιεί τα φρένα (κοινώς, το αυτοκίνητο φρενάρει μόνο του). Πρόκειται για μια εξέλιξη των συστημάτων αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και ανίχνευσης πεζών της Volvo, εναρμονισμένη με το όραμα της σουηδικής εταιρείας για την ασφάλεια.
Εκλογές στον ΣΥΡΙΖΑ: Η δημοσκοπική πτώση, οι προκλήσεις του επόμενου προέδρου, το «φάντασμα Κασσελάκη» και τα προγνωστικά
Τα δύο σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας: Τι θα γίνει με εκλογικό νόμο και ανασχηματισμό
TikTok: Η ψηφιακή νικοτίνη των εφήβων - Προβλήματα ψυχικής υγείας από τη χρήση του
Η πρώτη δολοφονία σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση – Και οι θεωρίες συνωμοσίας θεριεύουν
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr