VOLVO XC60 mild hybrid: Υψηλή τεχνολογία, χαμηλοί ρύποι
Σταθερά προσανατολισμένη στους μηδενικούς ρύπους, η σουηδική εταιρία προσφέρει - εδώ και τώρα – ολόκληρη τη γκάμα του επιτυχημένου της SUV με υβριδικό σύστημα κίνησης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Αν και θεωρητικά δεν χρειάζεται συστάσεις, πρέπει να πούμε ότι το XC60, το «μεσαίο» SUV της Volvo που έχει ήδη προλάβει να δρέψει αρκετές διακρίσεις, ανάμεσά τους και τον τίτλο του παγκόσμιου αυτοκινήτου της χρονιάς (World Car of the Year 2018), είναι πλέον μια ιδιαίτερη παρουσία, σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, που απαρτίζεται από πολυτελή SUV, όπως τα Audi Q5, BMW X3 καιMercedes GLC, μοντέλα που φορούν «βαριά» σήματα και που καλώς ή κακώς θεωρούνται το «κατεστημένο». Όμορφο και κομψό, παρά το διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθός του, το XC60 λειτουργεί ως ιδιαίτερης φιλοσοφίας εναλλακτική για αυτόν θέλει και κάτι αισθητικά διαφορετικό, που ταυτοχρόνως όμως ενσωματώνει και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Υβριδικά τύπου «Β»
Η μεγάλη είδηση που μας έφερε το 2019 σε σχέση με το σουηδικό SUV, είναι ο εμπλουτισμός της γκάμας του με ήπιες υβριδικές εκδόσεις. Τα νέα, ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης της Volvo (Mild Hybrid Electric Vehicles - MHEV) δημιουργούν μια νέα σειρά μοντέλων που φέρει τον κωδικό “Β” και συνδυάζουν την προηγμένη τεχνολογία ανάκτησης της κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα με τους υπάρχοντες κινητήρες εσωτερικής καύσης, για να προσφέρουν έως και 15% εξοικονόμηση καυσίμου και μειωμένους ρύπους σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Αυτές οι νέες υβριδικές μονάδες έχουν ήδη δημιουργήσει επί της ουσίας μία γκάμα μέσα στη γκάμα, καθώς έχουν ενσωματωθεί τόσο σε εκδόσεις με βενζινοκινητήρες όσο και σε εκδόσεις με κινητήρες diesel, καθώς οι τελευταίοι είναι γνωστό ότι υπερτερούν στον τομέα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Στο XC60, λοιπόν, οι πελάτες μπορούν πλέον να επιλέξουν ανάμεσα στις εκδόσεις πετρελαίου Β4 (ισχύς 197 ps/ από 55.848 ευρώ) και Β5 (ισχύς 235 ps/από 58.712 ευρώ), καθώς επίσης και στις εκδόσεις βενζίνης B5 και Β6 (χαρακτηριστικά και τιμές αναμένονται).
Η κίνηση αυτή της Volvo, μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς εντάσσεται στη στρατηγική εξηλεκτρισμού των μοντέλων της. Θυμίζουμε ότι η σουηδική εταιρία είχε από το 2017 δεσμευτεί ότι όλα τα μοντέλα της θα διαθέτουν κάποιον τύπο ηλεκτροκινητήρα ενώ πέρυσι έθεσε έναν ακόμα πιο φιλόδοξο στόχο, βάσει του οποίου έως τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, δηλαδή το 2025, το 50% των πωλήσεων της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Σημειώστε ότι όλες οι εκδόσεις του XC60 είναι τετρακίνητες, ενώ η γκάμα των υπαρχόντων κινητήρων εσωτερικής καύσης περιλαμβάνει τη σειρά Drive-E, με ίδιου ακριβώς κυβισμού (1969 κ.εκ.) βενζινοκινητήρες και diesel, με την ισχύ στις συμβατικές εκδόσεις να ξεκινά από τους 190 ίππους (D4).
Ποιότητα που εμπνέει…
Διαθέτοντας, τώρα, ένα αξιοσέβαστο μεταξόνιο 2.865 mm, «προίκα» της πλατφόρμας SPA (Scalable Product Architecture) της Volvo, και με τις εξωτερικέ του διαστάσεις να μην είναι ευκαταφρόνητες (Μ x Π x Υ: 4688 x 1902 x 1658 mm) το XC60 διαθέτει ένα εσωτερικό τόσο ευρύχωρο, που επιτρέπει στους πίσω επιβάτες να καθίσουν ακόμα και σταυροπόδι... Η αίσθηση της άνεσης επιτείνεται από άφθονο εσωτερικό ύψος, ενώ το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 505 λίτρων έρχεται να ολοκληρώσει την εικόνα του ευρύχωρου οικογενειακού αυτοκινήτου.
Ωστόσο, αυτό που κάνει το Volvo να ξεχωρίζει δεν είναι οι χώροι, αλλά η συνολική αίσθηση της ποιότητας. Εξαιρετικά τα υλικά με τα οποία είναι ντυμένο το «σαλόνι», απαλά και ευχάριστα στην αφή και συνδυάζονται με το χαρακτηριστικό «σκανδιναβικό» ντιζάιν τ για να δημιουργήσουν την απαραίτητη – με βάση την τιμή του αυτοκινήτου - αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας. Θα τολμούσαμε μάλιστα να συμπληρώσουμε και αξιοπιστίας, με βάση την αίσθηση της «δεμένης» κατασκευής που εισπράττεις οδηγώντας το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
«Πλούσια» ασφάλεια
Ακολουθώντας την πάγια θα λέγαμε τακτική της σε σχέση με τις εκδόσεις εξοπλισμού, η Volvo προσφέρει το XC60 στην ήδη πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Momentum, την R-Design που προσδίδει μία πιο σπορ αίσθηση και στυλ, αλλά και στην κορυφαία και πλουσιότερη Inscription.
Σε κάθε περίπτωση, ένα εντυπωσιακό -και στάνταρ- πακέτο εξελιγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης δημιουργεί μια ομπρέλα ασφαλείας για τον οδηγό και τους επιβάτες τουXC60. Ανάμεσά τους τα City Safety με ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα αποφυγής οδήγησης στο αντίθετο ρεύμα, τα συστήματα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα και αποφυγής εκτροπής από το δρόμο, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης με έλεγχο υποστροφής/υπερστροφής (και σπορ λειτουργία) και το σύστημα επαγρύπνησης οδηγού.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr