Νέο Ford Focus: Μοντέρνοι καιροί για παραδοσιακές αρετές
Ένα «μικρομεσαίο» αυτοκίνητο που πάντοτε ξεχώριζε στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, αποδεικνύοντας ότι το οικογενειακό δεν είναι απαραίτητα και βαρετό, μπαίνει στην εποχή των high tech συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Μπορεί η περίφημη κατηγορία “C”, τα λεγόμενα μικρομεσαία, στην οποία ανήκουν σοβαρότατες προτάσεις, όπως τα VW Golf, Toyota Auris (που σε λίγο θα ξανα-λανσαριστεί ως Corolla), Peugeot 308, Opel Astra, Honda Civic, Hyundai i30 κλπ. να υποχώρησε κάπως υπό το βάρος της επίθεσης των SUV – και να δέχτηκε σοβαρά πλήγματα στην χώρα μας από την κρίση, αλλά εξακολουθεί να κρατάει σημαντικό κομμάτι της «πίτας». Γεγονός που εξηγεί και το μέγεθος της επένδυσης στο Focus 4ης γενιάς, που λανσάρεται πλέον και επίσημα στη χώρα μας.
Πλήθος ευρύχωρων εκδόσεων
Μόδα είναι θα περάσει, μπορεί να σκεφτεί κανείς για τα SUV, όμως επειδή τη μόδα δεν μπορείς να το αγνοήσεις, η Ford φρόντισε να υπάρχει και η αισθητικά διαφοροποιημένη, crossover έκδοση “Active”, με αυξημένη κατά 3,0 cm απόσταση από το έδαφος, ενώ στον αντίποδα τοποθέτησε την ST-Line, που είναι κατά 1,0 cm χαμηλότερη και διαθέτει σπορ ανάρτηση. Όπως επίσης φρόντισε να υπάρχει και έκδοση Wagon, για τους… αμετανόητους οικογενειάρχες.
Παρόλο, δε, που οι άνθρωποι της Ford ήθελαν να κάνουν το νέο Focus πιο ευρύχωρο «συγκρατήθηκαν» ως προς το μήκος, που αγγίζει τα 4,4 μέτρα, αύξησαν όμως σημαντικά - κατά 53 mm - το μεταξόνιο, που φτάνοντας τα 2700 mm έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργηθεί ένα από τα πλέον ευρύχωρα σαλόνια της κατηγορίας. Ενώ αξιοπρεπέστατο είναι και το πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων. Σημαντική, τέλος, πληροφορία σε σχέση με το χώρο στο πίσω κάθισμα είναι η αύξηση του πλάτους στο ύψος των ώμων κατά 6 ολόκληρα εκατοστά.
Ποιότητα και εξοπλισμός
Ορατή η βελτίωση της ποιότητας κατασκευής, με τα πλαστικά που ντύνουν το εσωτερικό να είναι απαλά, η εργονομία γενικώς καλή (παρά τις άτυχες στιγμές της, βλ. άβολες θήκες στις πόρτες και χειρισμός infotainment που επιδέχεται βελτίωση), ενώ άκρως ενδιαφέρουσα είναι η συνολική αναβάθμιση του εξοπλισμού με ένα πλήθος high-tech συστημάτων υποβοήθησης - και όχι μόνον - που επιβεβαιώνεται από την όμορφη έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και την ύπαρξη του head up display – της προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ, ένα αξεσουάρ που προσφέρεται για πρώτη φορά στο Focus.
Ο μακρύς κατάλογος του εξοπλισμού της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αυτόματη πέδηση και ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών, ενώ στις πιο ακριβές εκδόσεις συναντάμε Adaptive Cruise Control (ευφυή αυτόματο πιλότο με δυνατότητα στάσης και εκκίνησης) αλλά και επιλογές συνδεσιμότητας με FordPass Connect modem, ασύρματη φόρτιση, φωνητικές εντολές και ηχοσύστημα B&O.
Το σύνολο των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης μπαίνει κάτω από την ομπρέλα του Ford Co-Pilot 360, που τελικώς δίνει στο νέο Focus δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 (το αυτοκίνητο επιταχύνει και φρενάρει αυτόματα, έχοντας τον έλεγχο και του συστήματος διεύθυνσης, αλλά ο οδηγός οφείλει να επαγρυπνεί και να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο του αυτοκινήτου μέσα σε ένα δευτερόλεπτο).
Σπορ άνεση
Η βελτίωση της ακαμψίας του αμαξώματος κατά 20% προφανώς εκλαμβάνεται ως στοιχείο θετικό, που έχει άμεση σχέση με την ασφάλεια, ενεργητική και παθητική. Ένα μοντέλο με παραδοσιακά καλό κράτημα βελτιώνεται – και αυτή η βελτίωση αφορά όχι μόνο το πόσο «καλά» μπορεί να στρίψει ή το πόσο σταθερό είναι στις ψηλές ταχύτητες, αλλά και το πόσο «απορροφητική» είναι η ανάρτησή του, ακόμα και στην έκδοση ST-Line που οδηγήσαμε, που είναι βέβαια πιο σφιχτή. Εντυπωσιακή είναι επίσης η βελτίωση της ηχομόνωσης, γεγονός που σε συνδυασμό με την καλή
αεροδυναμική του νέου μοντέλου (Cx=0,273) επιτρέπει τη διατήρηση του θορύβου στις ψηλές ταχύτητες σε χαμηλά επίπεδα.
Ο πετρελαιοκινητήρας “Ecoblue” των 125 ίππων του αυτοκινήτου της παρουσίασης συνδυάζεται με κιβώτιο έξι σχέσεων με «μακριά» κλιμάκωση, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύνολο με επαρκή ισχύ – και αν κρίνουμε από τις ενδείξεις του trip computer, αρκετά περιορισμένη κατανάλωση. Η μέγιστη ροπή των 300 Nm εμφανίζεται στις 1750-2000 στρ./λεπτό.
Διαθέσιμη είναι άλλη μία έκδοση του κινητήρα αυτού, με 95 ίππους, αλλά και δύο τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες “Ecoboost”, με σύστημα απομόνωσης του ενός κυλίνδρου, για μείωση της κατανάλωσης: ο γνωστός «χιλιάρης» με 125 ίππους και ένας νέος 1,5 λίτρων, με 150 και 182 ίππους.
Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι ενώ ότι υπάρχουν τρεις διαφορετικές εκδοχές για την πίσω ανάρτηση – όλες πολλαπλών συνδέσμων - με την πιο «απλή» να προέρχεται από το Fiesta ST-Line και να αφορά τις μικρότερης ισχύος εκδόσεις και αυτήν που προορίζεται για το Wagon να διαθέτει διαφορετικά τοποθετημένα αμορτισέρ ώστε να δημιουργείται μεγαλύτερος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος φόρτωσης (608 λίτρα).
Στο ταμείο...
Το νέο Focus είναι ήδη διαθέσιμο στις χάτσμπακ πεντάθυρες εκδόσεις Trend, ST-Line και Titanium με έναν τιμοκατάλογο που σίγουρα έχει ενδιαφέρον (από 17.894 ευρώ). Πολύ περισσότερο που συνδυάζεται με την παροχή 5-ετούς εργοστασιακής εγγύησης, αλλά και με ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα Ford Credit, με επιτόκιο από 3,5%*, ελάχιστη προκαταβολή από €3.579 και έως 60 δόσεις. Όπως ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι στην περίοδο του λανσαρίσματος η έκδοση ST-Line θα προσφέρεται με δώρο το Head Up Display, αλλά και το νέο σύστημα πλήρως αυτόματου παρκαρίσματος Active Park Assist. Σημειώνουμε ότι διαθέσιμες είναι και εκδόσεις με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της Ford, που κοστίζουν 2.000-2500 ευρώ επιπλέον σε σχέση με τις χειροκίνητες. Σε ένα μήνα θα δούμε στη χώρα μας την έκδοση Wagon, ενώ προς τα τέλη της φετινής χρονιάς θα κάνει την εμφάνισή της η πλέον πολυτελής έκδοση Vignale και αμέσως μετά θα ακολουθήσει η Active.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1.0 Ecoboost 1.5 Ecoblue
Κυβισμός: 999 cc 1591 cc
Ισχύς (PS / rpm): 125 / 6000 95 / 3600
0-100 km/h: 12,1’’ 11,4’’
Ταχύτητα: 186 183 km/h
Κατ/ση (lit./100 km): 5,9/4,2/4,8* 3,8/3,3/3,5*
Εκπομπές CO2: 108 91 g/km
M x Π x Y: 4.378 x 1.825 x 1.471 mm
Πορτμπαγκάζ: 375 / 1354 lit.**
Τιμή: € 17.894 € 19.901
*Πόλη /εκτός πόλης /συνδυασμένος κύκλος, με το νέο τρόπο μέτρησης (WLTP)
**Φορτωμένο μέχρι την εταζέρα / με «ριγμένα» τα πίσω καθίσματα & φορτωμένο μέχρι την οροφή
Παρατήρηση: Οι τιμές αφορούν τις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού “Trend”, βενζίνης 1.0 Ecoboost 125 PS και ντίζελ “1.5 Ecoblue 95 PS, που διαθέτουν στάνταρ: 6 αερόσακους, σύστημα ευστάθειας (ESC) και ABS, προειδοποίηση εκτροπής (LDW) και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LKA), σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (Collision Mitigation System) και φρεναρίσματος μετά από σύγκρουση, επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (SDM), 4 ηλ. παράθυρα, Air Condition, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες ελαφρού κράματος 16", προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED, αυτόματοι προβολείς, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρ. & θερμ. εξωτ. καθρέφτες, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5" & σύστημα Ford SYNC 3 με Bluetooth κ.ά.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr